Jobbspesialist Arbeid med støtte (AMS)
NAV
- Frist 17.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Jobbspesialist Arbeid med støtte
Er du vår nye jobbspesialist i Trøndelag sør med base i Røros, Os og Holtålen?
Har du tro på inkludering og den enkeltes muligheter og ressurser? Har du gode kommunikasjons- og samarbeidsferdigheter, samt evne til å bygge tillit og relasjoner? Liker du å ta kontakt og følge opp bedrifter og arbeidsgivere for å få folk ut i arbeid? Vi søker nå etter en jobbspesialist, og du er kanskje vår nye jobbspesialist?
Som jobbspesialist i Arbeid med støtte vil du jobbe i Navs eget oppfølgingstiltak, hvor du skal bidra til å forbedre utsatte gruppers muligheter på arbeidsmarkedet. Arbeid med støtte benytter femtrinnsprosessen i Supported Employment, der oppfølging fra en jobbspesialist er sentralt. Formålet med tiltaket er å tilby personer med sammensatte utfordringer individuell tilrettelagt bistand for å få og beholde vanlig lønnet arbeid.
Arbeid med støtte i markedsområdet Trøndelag Sør består i dag av et team med 4 jobbspesialister og en metodeveileder ( faglig ansvarlig for teamet). Nå skal vi utvide teamet med to nye stillinger, den ene med arbeidssted her på Nav Røros, Os og Holtålen.
Markedsområde Trøndelag Sør består av Nav Skaun Melhus, Nav Midtre Gauldal, Nav Røros, Os og Holtålen og Nav Oppdal og Rennebu. Teamet vil ha jevnlige teammøter på Nav Melhus, og du vil jobbe med oppfølging i hele markedsområde Trøndelag Sør. Oppfølging ut over markedsområde Trøndelag Sør kan også bli aktuelt. Du vil ha oppfølging av 17-20 arbeidssøkere, og det vil bli en del reisevirksomhet i jobben som jobbspesialist.
Som jobbspesialist hos oss får du:
Jobbe selvstendig med planlegging og gjennomføring av arbeidshverdagen din, samtidig som du samarbeider tett i teamet og med kontoret. I arbeidet følger du en fastlagt arbeidsmetodikk med tydelige krav. Vi tilbyr deg en spennende, selvstendig og utfordrende jobb i et dynamisk og godt arbeidsmiljø. Du vil få opplæring og veiledning, samt gode muligheter for faglig og personlig utvikling. Hos oss vil du møte et stort og engasjert fagmiljø som er opptatt av å gi helhetlige tjenester av god kvalitet.
Dine arbeidsoppgaver vil i hovedsak være
- Identifisere deltakernes interesser, sterke sider, egenskaper og evner. Kartlegge og forstå deltakernes individuelle behov og ressurser for å kunne lage en plan for videre prosess mot jobb eller fullføring av utdanningsløp.
- Oppsøke bedrifter og bygge nettverk. Bruke en betydelig del av arbeidsdagen til å kontakte bedrifter og etablere samarbeid for å skape jobbmuligheter for deltakerne.
- Følge opp deltakere. Sikre at deltakerne får nødvendig støtte og oppfølging i jobb på arbeidsplassen eller i utdanningsløp, og involvere relevante samarbeidspartnere ved behov.
- Engasjere, inspirere og motivere både deltakere, arbeidsgivere og kollegaer for å oppnå best mulig resultater.
- Ansvar for framdrift i egen portefølje. Planlegge, dokumentere og rapportere arbeidet i eget fagsystem, samt sikre at målene for deltakerne nås.
- Som jobbspesialist hos oss får du jobbe selvstendig med planlegging og gjennomføring av arbeidshverdagen din, samtidig som du samarbeider tett i teamet. I arbeidet følger du en fastlagt arbeidsmetodikk med tydelige krav. Vi tilbyr deg en spennende, selvstendig og utfordrende jobb i et dynamisk og godt arbeidsmiljø. Du vil få opplæring og veiledning, samt gode muligheter for faglig og personlig utvikling. Hos oss vil du møte et stort og engasjert fagmiljø som er opptatt av å gi helhetlige tjenester av god kvalitet.
Kvalifikasjoner
Du har treårig relevant utdanning fra høyskole eller universitet. Dette kan inkludere fagområder som sosialt arbeid, psykologi, pedagogikk, helse- og sosialfag, eller andre relevante studieretninger. Relevant arbeidserfaring kan delvis kompensere for manglende formell utdanning.
I tillegg må du ha:
- Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter.
- God digital kompetanse og være nysgjerrig etter å ta i bruk nye digitale løsninger for effektiv ressursbruk.
- Førerkort klasse B. Det er ikke et krav for å søke stillingen at du kan disponere egen bil, men en fordel.
Det er fint om du også har kompetanse på noen av disse områdene:
- Erfaring med tverrfaglig samarbeid, veiledning og arbeidsinkludering.
- Erfaring fra å jobbe med mennesker i omstillingsprosesser.
- Kunnskap om arbeidsmarkedet i sørlige del av Trøndelag.
- Relasjonskompetanse.
- Erfaring med Supported Employment-metodikk.
Personlige egenskaper
I denne jobben vil du møte mennesker i sårbare situasjoner med ulike utfordringer. Derfor legger vi stor vekt på personlig egnethet.
Vi ser etter deg som har tro på at alle mennesker, til tross for ulike utfordringer, kan skaffe og beholde jobb. I denne jobben er det viktig at du evner å jobbe tett med deltakere over tid og at du blir motivert av å oppsøke og samarbeide med arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere for å lykkes med å få flere mennesker ut i jobb. Du må være komfortabel med å bli målt på dine resultater.
For øvrig ser vi etter deg som:
- Takler høyt arbeidstempo og uforutsigbarhet.
- Er målrettet, strukturert og effektiv.
- Har gode samarbeidsevner og er en lagspiller.
Hos oss får du også:
- Solid opplæring i metodikken både gjennom tett veiledning av metodeveileder og teamet ditt, men også ved at du deltar på obligatorisk kurs for jobbspesialister.
- Spennende og meningsfylte oppgaver i et aktivt og engasjerende arbeidsmiljø.
- Fleksibel arbeidstid med kjernetid fra 09 – 14.30 og totalt 37,5 timers arbeidsuke inklusive lunsj. Du får anledning til en time trening pr uke som er inkludert i arbeidstiden.
- Du har rett på Offentlig tjenestepensjon fra Statens pensjonskasse, som er en av Norges sikreste pensjonsordninger. Du betaler 2% av din lønn som en del av premien. Arbeidsgiver betaler mellom 10-12% premie for ditt medlemskap. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du går av med pensjon og livet ut. Du får også tilgang til et av markedets beste boliglån og forsikringer i Statens pensjonskasse.
- Gode utviklingsmuligheter.
- Lønn: Rådgiver i kode 1434, Årslønn: Kroner 570.000,- - 610.000,-
Om arbeidsgiveren
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
- Sektor: Offentlig
- Sted: Kjerkgata 15, 7374 Røros
- Bransje: Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Rådgivning, Veileder
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Jobbspesialist, rådgiver, supported employment, SE-metodikk, Nav
Annonseinformasjon
- FINN-kode 391949122
- Sist endret