IT-Rådgiver
Lillestrøm kommune
- Frist 23.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Systemforvalter
Lillestrøm kommune har ambisjoner om å levere digitale tjenester som begeistrer, som understøtter kommunens arbeid med bærekraftsmålene og som skaper en effektiv og friksjonsfri kommune. Innbyggerne skal i størst mulig grad kunne benytte selvbetjeningsløsninger for å løse sine behov, og oppleve at kommunen er åpen og tilgjengelig med digitale løsninger som er lette å bruke. Kommunen skal utfordre leverandørmarkedet på gode løsninger og være en pådriver for stadig bedre fellesløsninger i offentlig sektor. Digitalisering handler også om å utforske nye muligheter, arbeide med innovasjon, lære og være nytenkende.
Kommunalområdet for IT består av avdelingene IT-Brukerstøtte, IT-drift og IT-systemforvaltning. Avdelingene har ansvar for alle kommunens IT systemer og forvaltningsansvar for fagsystemene i tjenesteområdene Helse og mestring, Oppvekst og sentrale fellessystemer.
Vi har nå behov for en systemforvalter som vil få en sentral rolle i å sikre at vår portefølje innen for lønn, HR, økonomi og ressursstyringssystem (arbeidstid, turnus m.m.) fungerer optimalt og støtter våre ledere i deres daglige arbeid. Det vil være en fordel å ha erfaring eller utdanning fra minst ett av disse fagområdene.
Du er opptatt av å se nye muligheter og løsninger for å forenkle hverdagen for våre ledere og medarbeidere, slik at vi alle blir mest mulig effektive.
Arbeidsoppgaver
Arbeidshverdagen vil være variert, spennende og utfordrende.
Du vil jobbe med Lillestrøm kommune sin portefølje innen for Altinn, lønn, HR, økonomi og ressursstyringssystem (arbeidstid, turnus m.m.).
Fagsystemene vi bruker idag er fra Visma med produktene Enterprise Plus og GAT.
Du vil få arbeidsoppgaver innenfor følgende:
- Koordinere og følge opp fagmiljøer og fagressurser internt i Lillestrøm kommune
- Administrere, utvikle og forvalte ovennevnte fagsystemer
- Ha kontroll på leverandører, kontrakter, avtaler og dokumentasjon på systemer underlagt vår forvaltning.
- Se nye muligheter og løsninger
- Håndtere og løse saker relatert til porteføljen i vårt brukerstøttesystem
- Opplæring av superbrukere og brukere ute i tjenesten
- Tilgangsstyring, internkontroll, autorisasjon - privilegier til å gi tilgang.
- Utarbeide dokumentasjon og opplæringsmateriale
Kvalifikasjoner
- Du har utdanning på bachelornivå innenfor IT, teknologi, systemforvaltning, systemadministrasjon eller lignende.
- Kravet til utdanning kan fravikes ved lang og relevant erfaring fra tilsvarende arbeid
- Du har minimum 3-5 års relevant erfaring innen IT-prosjektledelse, systemforvaltning eller lignende.
- Du har solide ferdigheter innenfor IKT, og ser digitale løsninger som en naturlig del av arbeidshverdagen
- Du har gode pedagogiske evner og kommuniserer godt skriftlig og muntlig på norsk
- Du har god kjennskap til personvern og informasjonssikkerhet
- Det er en fordel med god regelverksforståelse innen IKT, lønn, HR og GDPR
- Det er en fordel med tidligere erfaring fra brukerstøtte eller annet servicearbeid
- Det er en fordel med tidligere erfaring med å holde kurs og brukeropplæring
Personlige egenskaper
- Du er initiativrik og selvdreven
- Du har utpreget serviceinnstilling og setter brukeren i fokus
- Du er strukturert og trives med en hektisk og variert hverdag
- Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og evner å kommunisere med brukere på alle nivå
- Du er god til å dokumentere eget arbeid og ser verdien av dette
- Du møter daglige utfordringer ved å være løsnings orientert og ha evne til å koordinere med alle dine kollegaer i Lillestrøm kommune samt våre leverandører.
- Du håndterer dager med høyt tempo og raske omstillinger og lar deg ikke stresse.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Kopi av vitnemål og attester lastes opp i søkeportalen før man møter til intervju.
Vi tilbyr
- Fri mobil avtale ihht kommunens retningslinjer
- Opplæring og kurs
- Et spennende, utviklende og sterkt fagmiljø
- En stilling i Norges niende største kommune - en kommune med store ambisjoner
- En svært spennende stilling med utfordrende arbeidsoppgaver
- Trivelig arbeidsmiljø med dyktige og kompetente medarbeidere
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtalen med stillingstittel IT-rådgiver
- Hjemmekontor inntil to dager i uken kan avtales
- 7,5 timers arbeidsdag inklusive lunsj
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesskade forsikring på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Etter søknadsfristen vil det bli utarbeidet en offentlig søkerliste, i samsvar med offentleglova § 25. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å ikke bli oppført på søkerlista. Søkere vil bli varslet i forkant dersom anmodning om unntak fra offentlighet ikke tas til følge.
Om arbeidsgiveren
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
- Sektor: Offentlig
- Sted: Jonas Lies gate 18, 2000 Lillestrøm
- Bransje: IT, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: IT-sikkerhet, Rådgivning, Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 391992956
- Sist endret