Konsulent
Sykehuspartner HF
- Frist 28.2.2025
- Ansettelsesform Fast
Applikasjonsdrift med mening
Avdeling Applikasjonsdrift har ansvaret for sikker og stabil drift samt tekniske leveranser for en bred portefølje applikasjoner som kjører på et stort antall servere. Applikasjoner er inndelt i kategoriene kliniske applikasjoner, medisinske serviceapplikasjoner og administrative applikasjoner, med vekt på applikasjons- og webserver drift, og database. Avdelingen innehar høy faglig kompetanse, og det er store muligheter for personlig og faglig utvikling.
Til seksjon Administrative applikasjoner, som har ansvaret for drift og leveranser for en rekke applikasjoner innen krav/avvik, logistikk, søker vi etter en medarbeider som har god erfaring med infrastruktur og drift av applikasjoner. Primæroppgaven for stillingen vil være å bidra til at sikker og stabil drift opprettholdes samt bidra i leveranser av oppgraderinger og endringer på applikasjonene.
Du har god prosessforståelse og god teknisk innsikt og skal jobbe med teknisk implementering av integrasjoner mellom våre kunders logistikksystem og en rekke ulike systemer og maskin komponenter. Du vil utføre drifts-, installasjons- og vedlikeholdsoppgaver knyttet til systemer / applikasjoner / infrastruktur / IKT-utstyr for sikre stabilitet og kontinuitet av IKT-tjenester. Du skal også sikre at gjeldende strategi og prinsipper for IKT etterleves, og ha et helhetsperspektiv for den tekniske løsningen.
Arbeidssted vil være en av Sykehuspartner sine lokasjoner i Oslo/Skøyen, Grimstad, Fredrikstad eller Porsgrunn.
Arbeidsoppgaver
- Installasjon, vedlikehold og drift av applikasjoner
- Feilsøking, rot årsaksanalyser og kontinuerlig forbedring
- Drift av tjenester kjørende på Windows server plattform
- Gjennomføre nye systemer / applikasjoner / moduler / infrastruktur
- Sikre at kvaliteten på nye løsninger er i henhold til kritikalitet og krav
- Iverksette endringer av systemer / applikasjoner / infrastruktur
- Automatisering av installasjoner, oppgraderinger og feilrettinger
- Prosjektarbeid
- Rådgivning
Kvalifikasjoner
I rollen forventes det at du har interesse og brenner for IKT faget. Du må trives i en hektisk hverdag med store krav til kvalitet og nøyaktighet i arbeidet. Du må også trives med store og komplekse løsninger, samt ha generelt god system- og prosessforståelse. Videre ser vi for oss følgende:
- Solid teknisk kompetanse innenfor Windows operativsystem
- Gode kunnskaper om scripting og automatisering
- Erfaring med applikasjonsdrift
- Kjennskap til webteknologi
- Kunnskap om MSSQL
- Kunnskap om integrasjoner
- ITIL og Lean kunnskap eller sertifisering foretrekkes
- Prosjekterfaring
Høyskole-/universitetsutdannelse innen IKT. Lang erfaring kan kompensere for formell utdannelse, men formell utdannelse vektlegges.
Karakterer og vitnemål må legges ved søknaden via Vitnemålsportalen. Høyere utdanning gjennomført utenfor Norge må være offentlig godkjent og dokumentert av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse. For noen stillinger vil det gjennomføres en utvidet bakgrunnssjekk.
Personlige egenskaper
- Evne til helhetsforståelse av tjenestene som leveres
- Være analytisk, koordinerende og ha påvirkningskraft
- Serviceinnstilt og kundeorientert
- Resultatorientert, selvstendig
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsegenskaper
- Må trives i et aktivt og travelt miljø
- Personlig egnethet for stillingen vil bli vektlagt
- Sterk gjennomføringsevne og høy arbeidskapasitet
- Evne til å møte kunder og kolleger med respekt
- Evne til å jobbe i team der det søkes å få til synergier når ulike fagkompetanser jobber sammen
Du kan identifisere deg med våre kjerneverdier: Lagspiller, Endringsvillig, Ansvarlig og Nytenkende
Vi tilbyr
Et stort fagmiljø med dyktige og motiverte kollegaer, der tverrfaglig kunnskapsdeling er sentralt. Gode muligheter for faglig og personlig utvikling. Fleksibel arbeidstidsordning med mulighet for delvis bruk av hjemmekontor etter avtale. Gode forsikrings- og pensjonsordninger, lønn etter avtale, telefon- og bredbåndordninger. Bedriftsidrett, kulturfond, bidrag til og rabatt på medlemskap hos utvalgte treningssentre.
Søkerlisten til stillingen kan bli offentliggjort i henhold til offentleglova § 25. Hvis du ønsker å unngå å bli oppført på denne listen, må du krysse av for dette i søknaden din og begrunne hvorfor. Skulle vi ikke kunne imøtekomme ditt ønske, vil vi kontakte deg før søkerlisten blir offentliggjort. Du vil da få muligheten til å trekke din søknad dersom du ønsker det.
Om arbeidsgiveren
Sykehuspartner - vi skal utgjøre en forskjell for pasient og sykehus ved å levere bærekraftige, sikre og moderne digitale tjenester.
Sykehuspartner HF leverer tjenester innen IKT, prosjekt, logistikk og HR til alle sykehusene i Helse Sør-Øst og eies av det regionale helseforetaket Helse Sør-Øst.
Sykehuspartner forvalter og drifter avanserte IKT-miljøer med over 80.000 brukere og ulike sentrale og lokale IKT-løsninger som understøtter et mangfold av arbeidsprosesser i pasientbehandlingen. Helseteknologi er i rivende utvikling og er meget sentralt for en bærekraftig spesialisthelsetjeneste. Sykehuspartners mål er å være en effektiv og brukernær leverandør og være en drivkraft for digital transformasjon.
Sykehuspartner har ca 2000 medarbeidere ansatte på følgende lokasjoner: Oslo/Skøyen, Drammen, Grimstad, Porsgrunn, Fredrikstad, Gjøvik, Hamar, Lillehammer og Tynset.
Sykehuspartner er miljøsertifisert.
Sykehuspartner er opptatt av mangfold, vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke uavhengig av for eksempel alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, «hull i CV», nasjonal eller etnisk bakgrunn.
- Sektor: Offentlig
- Sted: 0275 Oslo
- Flere arbeidssteder: Jon Lilletuns vei 1, 4879 Grimstad, Dokkveien 10, 3920 Porsgrunn, Stortorvet 1-3, 1607 Fredrikstad
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: IT
- Stillingsfunksjon: Drift/Operations
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
IT, IKT, Helse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 392132002
- Sist endret