Prosessdriver/koordinator økonomi
Skatteetaten
- Frist 24.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du bidra til en effektiv forvaltning av IT-ressurser?
Vi søker en dyktig og strukturert prosessdriver og prosessutvikler innen økonomistyring og budsjettering knyttet til kjøp og vedlikehold av programvare og maskinvare samt tjenester i vår IT-avdeling.
Seksjon Avtaler i avdeling Interne Leveranser har et samlet ansvar for IT-avtaler, lisensforvaltning, IT-innkjøp og økonomioppfølging, samt kapasitetsstyring og asset management. I seksjonen Avtaler er det to grupper; Avtaleforvaltning og Lisenser.
Hva går jobben ut på?
- Utvikle og forbedre prosesser med fokus på effektiv bruk av våre IT-verktøy, samt bidra til deres operasjonalisering.
- Utvikle parametere for å måle datakvalitet og prosesseffektivitet i våre interne prosesser og systemer.
- Utvikle nye og videreutvikle eksisterende prosesser med fokus på å utnytte de IT-verktøyene vi disponerer i prosessene våre og bistå i operasjonaliseringen av disse.
- Lede interne tiltak i gruppen.
- Koordinere kvalitetssikring av virkningsanalyser fra prosjekter som påvirker egen avdeling.
- Bistå i utarbeidelse av, og følge opp rapportering på vedlikeholdsbudsjetter for IT-utstyr og programvare.
- Analysere og evaluere kostnader og identifisere muligheter for kostnadsbesparelser.
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
- Høyere utdanning innen økonomi, gjerne med spesialisering innen offentlig forvaltning eller IT.
- Relevant erfaring kan erstatte kravet om utdanning.
- Meget god kompetanse på prosessutvikling og prosessforbedringsarbeid.
- Meget god forståelse for sammenhengen mellom prosesser og systemer.
- Erfaring med å jobbe med datakvalitetsforbedringer.
- Erfaring fra å jobbe i store organisasjoner med komplekse prosesser og IT-systemer.
- Erfaring med budsjettering, økonomistyring og rapportering, helst innen IT.
- Meget gode muntlige og skriftlige fremstillingsevner på norsk og engelsk.
Hva ser vi etter hos deg?
Du er god til å forutse og løse problemer som oppstår, og kan foreslå faglig holdbare og praktiske løsninger. Du er analytisk, ser helhet og tar initiativ til forbedringer og ny funksjonalitet.
Du jobber selvstendig innenfor eget ansvarsområde og utnytter kompetansen hos andre der det er behov for det.
Du må være god på planlegging, og for å lykkes i stillingen er det viktig å være nøyaktig og sikre korrekte tall og beregninger.
Du samarbeider godt med kolleger og etablerer tillit og innflytelse. Du er god på å bygge og ivareta relasjoner. Du lytter godt for å forstå og bli forstått, og holder andre informert underveis.
Du forstår virksomhetens strategier, mål og prioriteringer, slik at løsningene du foreslår treffer både faglige krav, virksomhetens behov, og synliggjør konsekvenser.
For å kunne fremstille og formidle komplekse problemstillinger og informasjon må du ha meget gode muntlige og skriftlige fremstillingsevner på norsk og engelsk.
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse, som blant annet har en av Norges beste pensjonsordninger, følger også med.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Stillingen lønnes som seniorrådgiver, og får en brutto årslønn mellom kr 750 000 – 950 000, avhengig av kvalifikasjoner. Høyere lønn kan vurderes for særlige kvalifiserte.
Stillingen har seks måneders prøvetid, og når vi jobber på tvers av flere lokasjoner kan det noen ganger være nødvendig å reise litt.
Verdt å merke seg før du søker:
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Om arbeidsgiveren
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, seks divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte ansatte som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
- Nettverk: LinkedIn
- Sektor: Offentlig
- Sted: Jon Lilletuns vei 1, 4879 Grimstad
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: IT, Konsulent og rådgivning, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling, Økonomistyring og budsjettering, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Lisenser, økonomistyring, budsjetter, programvare, maskinvare
Annonseinformasjon
- FINN-kode 392170807
- Sist endret