![Bilde fra arbeidsgiver](https://images.finncdn.no/dynamic/1280w/2022/10/vertical-5/11/c/05c/b75/10-/494/e-1/1ed/-9c/b4-/399/2e3/f54/87c_677552019.jpg)
Veiledere
NAV
- Frist 18.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Veiledere
Er du en person med pågangsmot og engasjement som ønsker å utgjøre en forskjell? Vil du bli med på å bidra til å realisere NAV sitt samfunnsoppdrag om å få flere i arbeid og aktivitet og forhindre utenforskap? Vi ser etter deg som tar initiativ og ser løsninger fremfor begrensninger. NAV Skaun Melhus har nå flere ledige veilederstillinger.
Vi har ledig 2 faste stillinger. Stillingene er ledig så snart som mulig.
Vi er et mellomstort NAV-kontor med 57 engasjerte ansatte, fordelt på våre lokasjoner i Melhus og Skaun.
Vi er et kontor som er opptatt av å levere kvalitativt gode tjenester og og har høye ambisjoner på vegne av oss selv og våre innbyggere. Alle ansatte hos oss er sentrale bidragsytere til at vi sammen når våre mål om å forhindre utenforskap. «Sammen skaper vi muligheter» er kjennemerke for kontorets arbeid. Dette får vi til gjennom godt samarbeid med fokus på muligheter hos den enkelte.
De ledige stillingene inngår i avdelingene Arbeid og helse. Hovedarbeidsoppgaven for stillingene er veiledning av NAV sine brukere med utgangspunkt i standard for arbeidsrettet brukeroppfølging. Arbeidssted må påregnes å være både i Skaun og i Melhus.
Vi ser etter deg som er samfunnsengasjert og evner å se mennesker i helhetsperspektiv. Som medarbeider hos oss blir du en del av et engasjerende og inkluderende arbeidsmiljø med mange spennende oppgaver. Er du den vi er på utkikk etter, håper vi at du søker på jobb hos oss.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgavene vil kunne være
- Oppfølging, kartlegging og veiledning med mål om arbeid
- Oppfølging av ungdom i samsvar med Nav sin ungdomsgaranti
- Oppfølging av sykmeldte og mottakere AAP
- Tverrfaglig samarbeid med fokus på sosial og økonomisk trygghet
- Gjennomføring av samarbeidsmøter med arbeidsgivere, utdannings- og helsesektor
- Saksbehandling knyttet til folketrygdlovens kap. 8 og 11
- Betjening av NAV Skaun Melhus sine to veiledningssenter
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Minimum utdanning på bachelor-nivå. Gjerne innenfor fagområdene sosialfag, pedagogikk, rådgivning, jus eller andre samfunnsvitenskapelige fag.
Relevant erfaring kan i noen grad kompensere for manglende utdanning.
Det er ønskelig at du har:
- Kjennskap og forståelse for NAV sitt samfunnsoppdrag
- God juridisk forståelse med kunnskap om offentlig forvaltning
- Erfaring med arbeidsrettet oppfølging
- Veiledningskompetanse og evne til å bygge og stå i en relasjon med brukere over tid
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
Vi er på jakt etter deg som har:
- God arbeidskapasitet
- Relasjonelle ferdigheter og som er opptatt av godt samarbeid
- Som er positiv og endringsvillig
- Som har evnen til å motivere, stille krav og støtte brukere for å nå sitt mål om arbeid og aktivitet
- Engasjement for en målgruppe som kan være i vanskelige livssituasjoner
- Som har evnen til å være tålmodig og selvstendig i jobbutførelsen.
- Gode kommunikasjonsferdigheter på norsk og har evne til å ta i bruk digitale verktøy
Personlig egnethet vil bli vektlagt i stor grad
Vi tilbyr
Hvorfor velge Nav?
Meningsfullt arbeid: Som veileder i Nav får du muligheten til å utgjøre en forskjell i mennesker liv. Du vil jobbe med å veilede og støtte personer som trenger hjelp til å komme tilbake til eller finne en jobb, utdanning eller andre løsninger som kan forbedre deres livssituasjon.
Gode muligheter for utvikling: Du vil få god opplæring og veiledning for å kunne lykkes i jobben. Du blir en del av et sterkt og utviklende faglig kollegamiljø. Du vil få mulighet bidra i kontorets videre utviklingsarbeid.
Godt arbeidsmiljø: Nav Skaun Melhus er opptatt av godt arbeidsmiljø og god balanse mellom jobb og fritid. Vi verdsetter våre ansatte og vi har en kultur som er preget av tillit.
Vi tilbyr også:
Fleksibel arbeidstid med kjernetid fra 9 - 14.30 og 37,5 timers arbeidsuke inklusive lunsj.
Mulighet for hjemmekontor ved behov
Du har rett på offentlig tjenestepensjon fra Statens pensjonskasse, som er en av Norges sikreste pensjonsordninger. Du betaler 2% av din lønn som en del av premien. Arbeidsgiver betaler mellom 10 - 12% premie for ditt medlemskap. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du går av med pensjon og livet ut. Gjennom medlemskapet i Statens pensjonskasse, får du tilgang til et av markedets beste boliglån og forsikringer.
Lønnsspenn i stillingene er fra 540 00 til kr 604 00.
Hvis du ønsker en jobb der du kan gjøre en forskjell, og bidra til utvikling sammen med andre, da er denne jobben noe for deg!
Om arbeidsgiveren
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Løvsetvegen 4, 7224 Melhus
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Helse og omsorg, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Rådgivning, Saksbehandler, Veileder
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
arbeidsrettet oppfølging, rådgiver, Nav, veiledning, juridisk forståelse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 392225138
- Sist endret