Seksjonsleder IKT - Anskaffelser
Buskerud fylkeskommune
- Frist 19.2.2025
- Ansettelsesform Fast
Seksjonsleder IKT - Anskaffelser
Vi søker forretningsorientert leder til en seksjon i et av kommunenorges større anskaffelsesmiljøer; Anskaffelser i Akershus, Buskerud og Østfold, Kommunalt Oppgavefellesskap (Anska KO).
Om Anska KO
Anska KO er en felleseid anskaffelsesorganisasjon for de nye fylkeskommunene Akershus, Buskerud og Østfold; tidligere Viken fylkeskommune. Formålet med samarbeidet er å dekke fylkeskommunenes behov for anskaffelsestjenester på en profesjonell og effektiv måte. Samarbeidet skal utnytte stordriftsfordelene ved samordning av felles anskaffelsesbehov, samt støtte fylkeskommunenes strategiske mål.
Anska KO jobber kategoribasert og er inndelt i seksjonene; IKT, Tjenester, Varer og Støttetjenester. Vi har stort fokus på samfunnsansvar, klima og miljø, innovasjon og næringsutvikling.
Samarbeidet disponerer kontorer i Drammen, Oslo og Sarpsborg.
Nærmere om lederstillingen
Seksjonslederen vil ha fag- og personalansvar for seksjon IKT-anskaffelser og rapporterer til daglig leder. Seksjonen har for tiden 7 dyktige medarbeidere (anskaffelsesrådgivere og kontraktrådgivere).
Seksjon IKT-anskaffelser har et særlig ansvar for området ikt-utstyr, programvare, konsulenter og digital infrastruktur. Det jobbes tett med FRID IKS som i hovedsak er nærmeste oppdragsansvarlig. FRID IKS er eierfylkeskommunenes felles digitaliseringsorganisasjon. Seksjonen får intern faglig støtte på jus, samfunnsansvar, analyse/økonomi, ehandel/system.
Arbeidssted vil primært være på fylkeshuset i Drammen eller Oslo (Galleriet). Det legges for øvrig opp til en fleksibel arbeidshverdag. Seksjonen har ansatte på alle lokasjoner.
https://bfk.no/om-fylkeskommunen/organisasjon/anska-ko-anskaffelser/
Arbeidsoppgaver
- fullt ansvar for alle anskaffelser innen seksjonen / kategorien
- aktiv deltakelse i ledergruppe, utvikle organisasjonen
- samhandling på tvers i Anska KO, mot FRID IKS, fylkeskommunene og andre samarbeidspartnere
- oppnå mål ihht tjenesteavtale og strategier
- utvikle og forbedre, herunder ta i bruk kunstig intelligens
- bidra til godt arbeidsmiljø, være en arbeidsgiver som «gir energi»
- lede og utvikle dyktige ansatte
Kvalifikasjoner
- relevant utdanning på masternivå. Bachelornivå og realkompetanse kan kompensere for kravet om master.
- erfaring fra anskaffelsesområdet
- god økonomiforståelse
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Ønskede kvalifikasjoner
- ledererfaring
- gode resultater fra tilsvarende stilling
- erfaring fra forbedrings- og endringsarbeid
- erfaring fra prosjektledelse
- erfaring med bruk av relevante kontraktstandarder
- god generell forståelse for ikt / digitalisering
Personlige egenskaper
- evne til å skape gode relasjoner og "bygge" kultur
- strategiske og analytiske evner
- gjennomføringskraft og beslutningsevne
- inkluderende lederstil
- synlig og tydelig
- integritet
- gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- kundeorientert og serviceinnstilt
Du er opptatt av god dialog og godt samarbeid med arbeidstakerorganisasjonene og vernetjenesten.
Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- frihet til å forme egen arbeidshverdag
- et trivelig og godt arbeidsmiljø med stor takhøyde og kompetente kollegaer
- gode utviklingsmuligheter i et stort anskaffelsesmiljø
- fleksibel arbeidsform med delvis mulighet til å jobbe hjemmefra
- gode pensjonsbetingelser
Om arbeidsgiveren
Buskerud fylkeskommune ønsker medarbeidere som tar en aktiv, engasjert, reflektert og ansvarlig rolle i organisasjonen vår. Hos oss møtes mennesker med ulik kompetanse- og utdanningsbakgrunn for å skape gode tjenester til våre innbyggere.
Buskerud fylkeskommune har ansvar for viktige samfunnsoppgaver som videregående opplæring, kollektivtransport og fylkesveier, tannhelsetjenester, regional planlegging, kultur og kulturminner.
Buskerud fylkeskommune er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til stillingens krav, til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.
For ansettelse i skole og tannhelse kreves det politiattest av kandidater som får tilbud om stilling.
Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Hauges gate 89, 3019 Drammen
- Bransje: Annet, Offentlig administrasjon, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Ledelse, Samfunnsøkonomi
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Anskaffelser, seksjonsleder, samfunnsøkonomi, offentlig sektor
Annonseinformasjon
- FINN-kode 392262157
- Sist endret