Fast stilling som spesialrådgiver i Seksjon for helsefag
Helse- og omsorgsdepartementet
- Frist 28.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Vi har ledig fast stilling som spesialrådgiver innen somatiske lidelser og sykehustjenester
Om avdelingen og seksjonen
Seksjon for helsefag er en del av Spesialisthelsetjenesteavdelingen. Avdelingen forvalter og ivaretar eierskapet til de regionale helseforetakene. Videre har avdelingen har ansvar for videreutvikling av spesialisthelsetjenesten og legemiddelpolitikken, med særlig oppmerksomhet på kvalitet og tilgjengelighet, samt følgene av den demografiske og den medisinske utviklingen i samfunnet. Vi er tett på nyhetsbildet for helseområdet, politiske beslutninger og den helsepolitiske debatten. Dette gjør at vi har hektiske, varierte og interessante arbeidsdager.
Vi har nå ledig en fast stilling som spesialrådgiver med hovedvekt innen somatiske lidelser og sykehustjenester.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgavene vil være rådgivning og saksbehandling innen somatiske lidelser og sykehustjenester, kvalitet og pasientsikkerhet. Du vil bidra med innspill til politiske beslutninger og til departementets overordnede styring av de regionale helseforetakene. Du vil stå i tett kontakt med fagmiljøer i Helsedirektoratet, de regionale helseforetakene og sektoren for øvrig.
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper
Du må ha
- medisinsk embetseksamen eller annen relevant helsefaglig utdanning på masternivå
god samfunnsforståelse og interesse for politiske prosesser
For stilling som spesialrådgiver krever vi som hovedregel minst 10 års relevant arbeidserfaring.
- Det er ønskelig med erfaring innen ledelse, tillitsvalgtarbeid eller arbeid i regionale helseforetak, helseforetak og/eller helseforvaltningen.
Vi ser etter deg som
- er raus, fleksibel og har godt humør
- har stor arbeidskapasitet og er leveringsdyktig under tidspress
- har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- har gode analytiske og strategiske evner
- har god skriftlig og muntlig fremstillings- og formidlingsevne
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Fast stilling
- Stillingsbrøk: 100%
- Høyt kompetente kollegaer og et hyggelig og tverrfaglig arbeidsmiljø
- Mulighet for å være tett på viktige beslutninger for helsetjenestene
- Gode kontorlokaler midt i Oslo sentrum
- Fem ukers ferie, fleksitidsordning og gode velferdsordninger
- Trening i arbeidstiden
Den som ansettes må kunne autoriseres for behandling av informasjon gradert BEGRENSET eller høyere etter sikkerhetsloven
Lønn
Kr 1 100 000 - 1 300 000 avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. For særskilt kvalifiserte søkere kan vi vurdere høyere lønn.
2 % innskudd til Statens pensjonskasse blir trukket fra lønnen. Medlemskapet er en av de beste pensjonsordningene i landet, med gunstig boliglån og gode forsikringsordninger.
Mangfold og inkludering i Helse- og omsorgsdepartementet
Vi er opptatte av mangfold, og mener inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker å være en arbeidsgiver som speiler folket, og vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiv for å medvirke til enda bedre oppgaveløsing. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke. Vi har et personalpolitisk mål om å inkludere personer med nedsatt funksjonsevne og personer som har stått utenfor arbeid eller utdanning i lengre tid, og vi legger til rette arbeidsforholdene om det trengs.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi kalle inn minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav. Les mer om kravene på Arbeidsgiverportalen (https://arbeidsgiver.dfo.no/strategisk-hr/inkluderingsdugnaden/bli-bedre-pa-rekruttering/hvordan-skrive-stillingsannonser-som-0).
Vi oppfordrer deg til å krysse av i jobbportalen dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Avkryssingen i jobbsøkerportalen gir grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter
Bakgrunnssjekk
HOD samarbeider med Semac for bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater. Bakgrunnssjekken blir utført etter samtykke fra deg som søker, og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med tilsettingen.
Slik søker du
Send søknad elektronisk via lenken "Søk stillingen" nederst på siden til JobbNorge.no. Legg ved vitnemål og eventuelle attester, og legg inn opplysninger til din CV.
Alle dine personopplysningar blir tatt vare på i samsvar med GDPR.
Unntak fra offentlig søkerliste
I samsvar med offentleglova § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten.
Om arbeidsgiveren
Helse- og omsorgsdepartementet (HOD) har det overordnede ansvaret for at folk får gode og likeverdige helse- og omsorgstjenester. Departementet har ansvaret for folkehelsepolitikken og primærhelse- og spesialisthelsetjenesten, medreknet e-helse, helserett og eierskapsforvaltningen av helseforetakene. Departementet har 250 ansatte.
Les mer om oss på regjeringen.no.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Teatergata 9, 0180 Oslo
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Lege
Annonseinformasjon
- FINN-kode 392268445
- Sist endret