Prosjektleder i teknisk drift
Ringsaker kommune
- Frist 02.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Vi søker
Det er ledig en 100 % fast stilling som prosjektleder i utbyggingsavdelingen ved teknisk drift. Ansvarsområder for stillingen er innenfor planlegging og utbygging av veger, parker, bygg, vann- og avløpsanlegg, bolig- og næringstomter
Teknisk drift en sentral aktør i forhold til by-, tettsteds-, tomte- og næringsutvikling. I dette ligger det at teknisk drifts målsetting er å sørge for en sikker vannforsyning, god avløpshåndtering, effektiv og trafikksikker samferdsel, ivareta estetiske og grønne verdier og arbeide for å skape gode vilkår for alle kommunens innbyggere og næringslivet i kommunen. Teknisk drift løser dette med en offensiv holdning, er resultatorientert, samarbeider tett med foreninger, interessegrupper, næringsliv og andre enheter i kommunen. Enheten består av 80,5 årsverk, fordelt på 6 avdelinger.
Den ledige stillingen rapporterer til avdelingsleder for utbyggingsavdelingen. Avdelingen har i dag 10 årsverk og er sentral i kommunens satsing på vekst og utvikling, gjennom arbeidet med estetisk opprusting, sentrumstiltak og utbygging av tomte- og infrastruktur.
Arbeidsoppgaver prosjektleder:
- Ansvar for utarbeidelse av tilbudsdokumenter og anskaffelse av konsulenter og entreprenører.
- Ansvar for oppfølging av konsulenter og entreprenører i planleggingsfaser, prosjekteringsfaser og byggefaser.
- Lede forprosjekter og utredningsarbeid.
- Lede nyanleggs- og saneringsprosjekter innen veg, vann, avløp og tomteutbygging.
- Kontakt med grunneiere og andre interessenter.
- Saksbehandling
- Ansvar for økonomi, fremdrift, kvalitet og HMS i egne prosjekter.
- Holde deg faglig oppdatert og bidra til at vi tar i bruk nye metoder og arbeidsmåter.
Kvalifikasjoner:
- Utdannelse fra teknisk fagskole, høyskole eller universitetsnivå innenfor relevante fagområder. Søkere med lang og omfattende erfaring innenfor fagområdet uten formell høyere utdanning kan også komme i betraktning.
- Kjennskap til offentlige anskaffelser og kontraktsoppfølging.
- God økonomiforståelse.
- Kunnskap om regelverk og forskrifter innen relevante fagfelt.
- God muntlig og skriftlig framstillingsevne.
- Førerkort klasse B. Det stilles krav om bruk av egen bil i tjenesten.
Personlige egenskaper:
- Du er engasjert og ansvarlig.
- Du har en god gjennomføringsevne og høy arbeidskapasitet.
- Du liker utfordringer, er strukturert, initiativrik, mål - og resultatorientert.
- Du er positiv, selvstendig, og har gode samarbeidsevner.
- Du har evnen til å tilpasse deg nye situasjoner, endringer og utfordringer.
Personlig egnethet vektlegges. Både erfarne og nyutdannede oppfordres til å søke.
Vi tilbyr:
- Lønn etter avtale.
- Fleksibel arbeidstid med avspaseringsmuligheter.
- Utfordrende og varierte arbeidsoppgaver.
- Konkurransedyktige betingelser med gode pensjonsordninger.
- Godt fagmiljø.
Annet:
Elektronisk søknad og CV registreres via våre nettsider. Attester og vitnemål medbringes ved eventuelt intervju.
I henhold til offentleglova § 25, kan opplysninger om søker unntas i offentlig søkerliste dersom søkeren selv ber om det. Søkere som ønsker at navn skal unntas i offentlig søkerliste, må oppgi begrunnelse. Dersom begrunnelsen for fritak ikke er tilstrekkelig, vil søker bli kontaktet.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Strandsagvegen 50, 2383 Brumunddal
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Bygge- og anleggsteknikk, Prosjektledelse
Nøkkelord
Prosjektleder, utbyggingsavdeling
Annonseinformasjon
- FINN-kode 392369112
- Sist endret