![Bilde fra arbeidsgiver](https://images.finncdn.no/dynamic/1280w/2025/2/vertical-5/05/7/cf6/056/b0-/e39/e-1/1ef/-a2/69-/1f4/516/90b/a57_19fb4f2c-2614-4d9e-82e3-f190639c7305.jpg)
jurist
Skatteetaten
- Frist 02.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Er du jurist og vil utforske digital økonomi og merverdiavgift hos oss
Vi skal styrke teamet vårt med flere revisorer, økonomer og jurister.
Derfor ser vi etter deg som er utdannet jurist, og som syntes det er spennende å jobbe med arbeidsoppgaver knyttet til digital økonomi på tvers av landegrensene, og som kan påvirke skatter og avgifter til Norge.
I vår seksjon har vi et særlig ansvar for å håndtere prioriterte risikoområder innenfor merverdiavgiftsområdet, og skal sikre riktig fastsetting av skatt og avgift innenfor Skatteetatens til enhver tid prioriterte risikoer. Vi benytter alle tilgjengelige virkemidler som veiledning, kontroll og regelverksutvikling for å sikre tillit og etterlevelse, og samarbeider tett med andre enheter i etaten.
Kollegaene dine kjennetegnes ved høy kompetanse og ulik fagbakgrunn, noe som gir oss bredde i hvordan vi løser oppgavene. Vårt arbeidsmiljø er preget av at vi hjelper og støtter hverandre i hverdagen, og er gode sparringspartnere for hverandre når det er behov for det. Vi har også utstrakt samarbeid med andre miljøer i etaten. Vi har et godt sosialt arbeidsmiljø med mange ulike aktiviteter gjennom året.
Stillingen er plassert ved skattekontoret i Moss, som holder til i et relativt nytt bygg med moderne og innbydende lokaler.
Hva går jobben ut på?
Hos oss blir du en del av et sterkt fagmiljø, der du vil samarbeide tett med kollegaer i tverrfaglige team for å håndtere merverdiavgiftsregelverket for utenlandske virksomheter innen E-Commerce (VOEC). Dine ansvarsområder vil blant annet inkludere saksbehandling knyttet til utvidede kontroller av virksomheter som omfattes av VOEC-regelverket. Da mye av kommunikasjonen skjer på engelsk, er språkkunnskaper en viktig del av arbeidet. I tillegg vil behandling av eventuelle klager og samarbeid med vår juridiske avdeling og prosessfullmektige ved mottak av stevninger være blant oppgavene innen ditt ansvarsområde.
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
Vi ser etter deg som har juridisk embetseksamen/master i rettsvitenskap. Er du ferdig med din master våren 2025 er du velkommen til å søke stillingen, men eksamen må være bestått før oppstart i stillingen.
Du har erfaring og/eller interesse for bruk av digitale verktøy, og det er også en fordel om du har kompetanse om avgiftsrettslige problemstillinger. Du kommuniserer svært godt muntlig og skriftlig på både norsk og engelsk.
Hva ser vi etter hos deg?
Av personlige egenskaper tror vi at du vil trives hos oss hvis du
- er helhetsorientert og raskt tilegner deg og anvender ny kunnskap
- er initiativrik og ansvarsbevisst
- er god til å legge realistiske planer for å nå både egne og felles mål
- er en positiv og samarbeidsorientert person som deler informasjon og kunnskap med andre for høyere måloppnåelse.
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som skattejurist med en årslønn mellom kr. 550 000,- og 700 000,- avhengig av kvalifikasjonene dine. De første seks månedene regnes som prøvetid.
Vi ber om at vitnemål og attester legges som vedlegg til søknaden
Verdt å merke seg før du søker
Omvendt referansesjekk: Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Mangfold og likestilling: Vi er på jobb for alle, og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår, og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Offentlig søkerliste: Vær oppmerksom på at navnet ditt vil vises på en offentlig søkerliste når du søker jobb hos oss. Vi vil vurdere om du kan unntas fra denne listen om du legger ved en begrunnelse for dette.
Bakgrunnssjekk: Vi gjennomfører bakgrunnssjekk av aktuelle kandidater, og verifiserer utdanning og arbeidserfaring.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Bernt Ankers gate 17, 1524 Moss
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Juridiske tjenester, Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Jurist, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
jurist, rådgivning, økonomi, nyutdannet
Annonseinformasjon
- FINN-kode 392411632
- Sist endret