![Bilde fra arbeidsgiver](https://images.finncdn.no/dynamic/1280w/2023/10/vertical-5/13/b/2d3/9d8/60-/69c/a-1/1ee/-be/75-/f3b/a90/d15/8eb_945072232.jpg)
Rådgiver (fagstilling innenfor tjeneste turnus og arbeidstidsbestemmelser)
Oslo politidistrikt
- Frist 14.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Rådgiver
Vi søker en serviceorientert og dyktig kollega som saksbehandler innen Turnus, tjeneste og arbeidstidsbestemmelser (TTA)
Vi søker deg som har relevant erfaring og god regelverksforståelse, samt interesse og motivasjon for å jobbe med saksbehandling og rapportering innen turnus og arbeidstidssystem for driftsenheten.
Du liker å jobbe strukturert og samarbeide med andre. Du klarer å formidle fagområdet på en god måte, både til ledere og andre medarbeidere. Videre må du ha et overordnet blikk, samtidig som du er kvalitetsbevisst og påser at lover, regler og rutiner følges.
Politiansatte følger ATB-regelverket (særavtale for politiansatte i etaten) og benytter TTA som arbeidstidssystem. Kjennskap til dette er ønskelig, men opplæring vil bli gitt. Har du i tillegg erfaring fra SAP og lønnsområdet i staten vil det være en fordel.
Enhet øst skal flytte inn i ny politistasjon på Kjelsrud (bydel Alna) i løpet av våren 2025. Politistasjonen blir et nytt moderne politibygg som er godt tilpasset virksomheten og tjenesten vi skal utøve. Ansatte ved både Stovner og Manglerud politistasjon vil da samles i et bygg og ha dette som oppmøtested og primærbase for tjenesteutøvelsen.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandler og administrativ støtte til enheten
- Registrere og saksbehandle fravær og variable lønnsdata i TTA og SAP
- Fagbruker TTA
- Ansvar for godkjenning, attestasjon og kjøring av periodeoppgjør på turnus og overtid i TTA ved gitte seksjoner
- Følge opp fravær og overtid i TTA ved gitte seksjoner
- Innplassering (inn/ut) av ansatte på lister og oppstart av lister i TTA
- Bistand, råd og veiledning til ledere og ansatte innenfor fagfeltet, herunder relevant lov og avtaleverk
- Personalbevegelser/endring som permisjoner m.m.
- Bistand til øvrige ansatte ved Administrativ stab etter behov
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning fra universitet eller høyskole, minimum tilsvarende bachelornivå
- Relevant arbeidserfaring
- Kunnskap om relevante lover, forskrifter og avtaleverk
- Gode ferdigheter innen Excel
- Interesse for arbeid med digitale systemer og gode digitale ferdigheter
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Ønskelig
- Kunnskap om og erfaring fra dataverktøyet TTA eller tilsvarende arbeidstidssystem
- Kunnskap om politiets arbeidstidsbestemmelser (ATB)
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Personlige egenskaper
- Kvalitetsbevisst og nøyaktig
- Stor arbeidskapasitet og evne til å håndtere stress
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Serviceinnstilt
- Skikkethet og motivasjon vil bli vektlagt
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som rådgiver (stillingskode 1434), fra kr 540.500 til 626.100 brutto per år. Ved særskilte kvalifikasjoner kan høyere lønn vurderes
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibel arbeidstid, sommertid, trening i arbeidstiden o.l.)
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Om arbeidsgiveren
Politiets viktigste oppgave er å sørge for borgernes trygghet. Det søker vi å oppnå gjennom målrettet kriminalitetsforebygging, en effektiv kriminalitetsbekjempelse og robuste beredskapsordninger. Oslo politidistrikt utgjør mer enn 3400 medarbeidere som samlet bidrar inn i dette arbeidet. Oppgaven med å sikre hovedstadens ulike institusjoner og aktiviteter er i tillegg en grunnleggende del av vårt spennende arbeid.
Vi går på jobb for å sikre trygghet for distriktets borgere. Vi skal være et politi for alle og våre tjenester skal være bygget på ansvarlighet, åpenhet og ærlighet.
Et viktig personalpolitisk mål er å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning og å rekruttere personer med innvandringsbakgrunn. For mer informasjon, se www.politiet.no.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Aasta Hansteens vei 10, 0988 Oslo
- Bransje: Politi og sikkerhet
- Stillingsfunksjon: Kontor og administrasjon, Rådgivning, Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Saksbehandler, Rådgiver, Administrativ støtte, Excel, Arbeidstidssystem
Annonseinformasjon
- FINN-kode 392418877
- Sist endret