KI-trener
Entur
- Frist 02.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du være med og trene opp vår KI?
Entur Kundeservice bistår reisende med kollektivtrafikk, spesielt tog og buss, og håndterer henvendelser via telefon, chat, e-post, sosiale medier og ansikt-til-ansikt på våre betjente stasjoner. Vi satser på brukervennlige selvbetjeningsløsninger både i app og på nett, og ser nå et stort potensial for å forbedre kundeopplevelsen gjennom automatisering og bedre utnyttelse av systemene vi har.
Vi søker en teknisk kompetent og løsningsorientert KI-trener og systemansvarlig. I denne rollen vil du spille en nøkkelrolle i oppsett, vedlikehold og optimalisering av våre kundeserviceløsninger, med fokus på automatisering og kunstig intelligens. Gjennom denne satsningen ønsker vi å forbedre opplevelsen for våre kunder og effektivisere arbeidsflyten for våre ansatte. Entur bytter ut flere av systemene sine i kundeservice, og denne rollen vil være en nøkkelperson i både implementering og videreutvikling.
Rollen inkluderer også et ansvar for å holde seg oppdatert på de nyeste teknologiske trendene innen KI og vurdere hvordan disse kan implementeres for å forbedre kundeservice. Du vil være kundeservice sitt primære kontaktpunkt for KI-relaterte spørsmål mot utviklermiljøer i Entur, og bidra til å sikre sømløs integrasjon av teknologi og prosesser.
Som KI-trener og systemansvarlig vil du:
- Konfigurere, vedlikeholde og forbedre våre systemer for kundekontakt inkludert telefoni (med tilhørende IVR), chat, sosiale medier, e-post.
- Trene og optimalisere verktøy som chatbot, voicebot og tekstgjenkjenning for å sikre at de håndterer kundehenvendelser på en brukervennlig måte.
- Aktivt identifisere og implementere nye måter å bruke KI og automatisering til å forbedre kundeserviceopplevelsen og effektivisere interne prosesser.
- Bidra til å holde kundeservice oppdatert på ny utvikling innen kunstig intelligens og dele kunnskap med kolleger.
- Samarbeide med utviklermiljøer internt for å sikre sømløse integrasjoner og tekniske løsninger.
Vi ser etter deg som har:
- Erfaring med oppsett og vedlikehold av KI-verktøy, spesielt løsninger basert på maskinlæring.
- Teknisk kompetanse innen systemkonfigurasjon og optimalisering.
- Erfaring med telefoni- og IVR-systemer.
- Evne til å arbeide både selvstendig og i team.
- Gode kommunikasjonsferdigheter, formidlingsevne og en løsningsorientert holdning.
Ekstra poeng hvis du har erfaring fra kundeservice eller tilsvarende kundeorienterte roller, da dette gir deg verdifull innsikt i hva som trengs for en god kundeopplevelse.
Vi tilbyr
- En spennende rolle i et innovativt miljø med muligheten til å påvirke hvordan vi jobber med ny teknologi.
- Gode utviklingsmuligheter og konkurransedyktige betingelser.
Kundesenteret vårt holder hovedsakelig til på Lillehammer og hovedkontoret vårt med mesteparten av utviklermiljøene i Oslo. I tillegg har vi betjente stasjoner på Oslo S, Oslo Lufthavn, i Bergen og Stavanger og i Trondheim jobber våre ansatte både på den betjente stasjonen og kundesenteret.
Inkludering og mangfold er en styrke! Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Er du den rette for jobben? Ikke nøl med å kontakt, vi gleder oss til å høre fra deg!
Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjon ikke tas til følge.
Om arbeidsgiveren
Entur er et statlig eid teknologiselskap som jobber med å gjøre det enklere å velge kollektivt i hele Norge. Vi er konkurransenøytrale, og bidrar til mer for pengene gjennom fellesløsninger og samarbeid i sektoren. Entur har ca. 330 ansatte og for
tiden 180 innen utvikling av digitale løsninger.
Entur utvikler og drifter felles salgs- og billetteringsløsninger for togselskapene og de fylkeskommunale kollektivselskapene som ønsker det. Entur drifter kundeservice for togselskapene og samler inn, bruker og deler kollektivdata gratis. Vi tilbyr også Entur-appen, der man kan finne og betale for de fleste kollektivreiser i Norge.
Entur bidrar aktivt i flere samarbeid i samferdsels-sektoren for å forenkle folks reisehverdag, jobbe sammen om digital tjenesteutvikling og skape reell verdi gjennom data.
Vår visjon er Samarbeid om enkle, bærekraftige reiser.
Flere
opplysninger om Entur finner du på www.entur.no.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Industrigata 1, 2619 Lillehammer
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: IT, IT - programvare, Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: AI / Maskinlæring, Kundeservice, Utvikler (generell)
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
AI/KI, Kunstig Intelligens, Systemadministrator, Kundeservice, Kundesenter
Annonseinformasjon
- FINN-kode 392425221
- Sist endret