Virksomhetsleder
Nome kommune
- Frist 27.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Virksomhetsleder
Virksomhet for eiendom er Nome kommunes faginstans med ansvar for forvaltning av alle kommunale eiendommer. Eiendomssjefen/Virksomhetsleder har et helhetlig ansvar for utvikling, forvaltning, drift og vedlikehold innenfor egen virksomhet for områdene renhold, vaktmestertjenester, håndverkstjenester, Enøk og ventilasjon, eiendommen Dagsrud, kommunale utleieboliger og formålsbygg, i tillegg til drift av park - og friområder. I dette ligger også grunneierrollen, noe som innebærer å håndtere eiendomstransaksjoner og driver inn- og utleie av eiendom.
Virksomheten for eiendom består av 10 vaktmestere/håndverkere og 14 renholdere, samt driftsingeniør og boligkonsulent i stab.
Vi jobber for å tilby gode og funksjonelle bygg, bevare verdien i eiendomsmassen, og samtidig søke kostnadseffektive, fremtidsrettede og klimakloke løsninger.
Du vil lede og koordinere en avdeling med høyt faglig nivå og dyktige medarbeidere. Stillingen innebærer personal-, budsjett- og resultatansvar innenfor tjenesteområdet, og du vil inngå i ledergruppen til kommunalområde Samfunnsutvikling. I rollen som virksomhetsleder vil du jobbe tett på både politikk og offentlighet, og vi legger vekt på at du som leder er involverende, har god målforståelse, viser engasjement og retning, og er et godt forbilde som tar medarbeiderne på alvor.
Du vil samarbeide tett med kommunalsjef, prosjektleder for investeringer og øvrige ledere i et arbeidsmiljø preget av god samhandling og felles innsats for en framtidsrettet samfunnsutvikling.
Arbeidsoppgaver
- Lede virksomhetsområdet med budsjett-, resultat- og personalansvar
- Ha god kontroll med virksomhetens mål, budsjett og regnskap gjennom effektiv forvaltning og ressursbruk
- Være pådriver for faglig og strategisk utviklingsarbeid, blant annet gjennom oppfølging av langsiktige planer. Herunder kontinuerlig ajourhold og gjennomføring av vedlikeholdsplaner for bygninger og tilhørende anlegg
- Være pådriver for en fremtidsrettet og bærekraftig utvikling og drift av kommunens eiendomsportefølje
- Utarbeide kravspesifikasjoner og gjennomføre anbud for større investeringsprosjekt innen renovering og nybygg.
- Sikre at prosjekter gjennomføres i henhold til vedtatte mål, tidsrammer og budsjetter.
- Ivareta myndighetskrav og pålegg innenfor ansvarsområdet
- Saksbehandling og iverksettelse av politiske vedtak innen fagområdet
- Byggherrerollen ved utbygging i kommunal regi
- Kvalitetsutvikling, kvalitetssikring og internkontroll innenfor ansvarsområdet
Kvalifikasjoner
- Høyere relevant utdanning, fortrinnsvis på masternivå. Relevant arbeidserfaring kan i særskilte tilfeller kompensere for krav til høyere utdanning.
- Du har arbeidserfaring fra eiendomsforvaltning og har ledet større utbygginger fra forprosjekt til sluttresultat.
- Du har dokumentert lederutdanning og/eller ledererfaring
- Du har god forståelse for økonomi og rammebetingelser, og kunne tilpasse driftsnivået til tilgjengelige ressurser
- Du har god norsk muntlig og skriftlig formuleringsevne
- Du har god digital kompetanse og interesse for teknologisk utvikling
- Du kan vise til gode resultater
- Erfaring fra både privat og offentlig forvaltning og kjennskap til kommunesektoren er enfordel
- Du har førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- En tydelig og samlende leder
- God rolleforståelse – du forstår virksomhetens strategier og prioriteringer, og bruker kunnskapen til å oppnå våre felles mål
- Du er strukturert, målrettet og beslutningsdyktig
- Du er løsningsorientert og har evne til å tenke strategisk, helhetlig og tverrfaglig
- Opptatt av samarbeid, samspill, tilstedeværelse og stabilitet for medarbeidere og samarbeidspartnere
- Du er robust, har stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
- Vi legger stor vekt på at du er motivert og personlig egnet for stillingen.
Vi tilbyr
- En spennende lederstilling med stort samfunnsansvar i en kommune med korte beslutningsveier
- En meningsfylt hverdag i arbeidet med å ta vare på viktig eiendomsportefølje i Nome kommune
- En variert og hektisk hverdag med utfordrende oppgaver
- Et godt og inkluderende arbeidsmiljø med engasjerte og kompetente kollegaer
- Gode muligheter for personlig utvikling i et allsidig og tverrfaglig fellesskap
- Lønn etter avtale med gode pensjons- og forsikringsordninger
Om arbeidsgiveren
Kanalkommunen Nome ligger "midt i smørøyet" og er en kommune med flere vakre steder å bosette seg. Største del av befolkningen bor i eller omkring Lunde og Ulefoss sentrum.
Det er kort veg til Grenlandsregionen i sør og til Bø i Midt-Telemark med vakre Lifjell i nord. Det er kun 30-60 minutters kjøring til sjø og fjell, og kun 2 timer til Oslo.
Sørlandsbanen stopper i Lunde.
Kommunen har ca. 6600 innbyggere og et areal på 434 km². Nome har barnehager, ledige boligtomter, videregående skoler og kort veg til universitetet i Sørøst-Norge (Bø, Porsgrunn og Notodden).
- Sektor: Offentlig
- Lederkategori: Leder
- Sted: Ringsevja 30, 3830 Ulefoss
- Bransje: Bygg og anlegg, Eiendom, Håndverkstjenester
- Stillingsfunksjon: Bygge- og anleggsteknikk, Innkjøp/forhandling, Ledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Eiendomssjef, Eiendomsforvaltning,, Leder
Annonseinformasjon
- FINN-kode 392432154
- Sist endret