![Bilde fra arbeidsgiver](https://images.finncdn.no/dynamic/1280w/2024/2/vertical-5/22/b/02c/e06/b0-/d16/6-1/1ee/-98/75-/f30/efc/15a/5bb_1908429985.jpg)
Rådgiver i seksjon rovvilt tiltak
9. Statens Naturoppsyn (SNO)
- Frist 02.03.2025
- Ansettelsesform Vikariat
Vil du jobbe med rovviltoppgaver i Statens naturoppsyn?
Om stillingen
Vi søker etter en kollega som kan bidra til Statens naturoppsyn (SNO) sin oppfølging av oppdrag innenfor fagområdet rovvilt (bjørn, ulv, jerv, gaupe og kongeørn). Arbeidet inkluderer oppfølging av flere oppdrag, herunder rapportering på skriftlige oppdrag og bestillinger, utarbeidelse av instrukser, retningslinjer og rutiner. Fagområdet er spennende og har et sterkt, faglig fokus og en stor allmenninteresse. Stillingen er likevel også egnet for nyutdannede som ønsker å bygge erfaring innenfor Miljødirektoratet og Statens naturoppsyn sin rolle og oppfølging av rovviltforvaltningen. Stillingen er midlertidig, med varighet ut 2026.
Stillingen ligger i seksjon rovvilt tiltak som er en av sju seksjoner i Statens naturoppsyn. Seksjonen har ansvar for operative tiltak i gjennomføringen av gjeldende rovviltpolitikk, tilsyn og kontroll med jaktutøvelse på store rovdyr, og kursing og veiledning av skadefellingslag og jegere.
Seksjonen består i dag av 15 medarbeidere fordelt over hele landet. Denne stillingen er en saksbehandlerstilling med kontorsted på Brattørkaia i Trondheim.
Stillingens hovedansvarsområder
- Administrativ oppfølging av oppdrag, herunder koordinering av arbeidsgrupper og rapportskriving
- Bidra til å videreutvikle instrukser, retningslinjer og rutiner innenfor rovviltområdet i SNO
- Andre oppgaver som ligger til SNOs rovviltseksjoner ved behov
Kompetansekrav
Kvalifikasjoner
- utdanning på mastergradsnivå, fortrinnsvis innen naturvitenskaplige fag. Relevant arbeidserfaring kan veie opp for kravet om mastergrad.
- god muntlig og skriftlig formuleringsevne på norsk
- gode evner til å følge opp flere parallelle prosesser
- gode digitale kunnskaper
- innsikt i forvaltningens arbeid med rovvilt og kjennskap til øvrige samfunnsaktører innenfor arbeidsfeltet vil telle positivt
- kunnskap om jakt og jaktutøvelse, f eks bestått jegerprøve vil telle positivt
- kompetanse på samisk kultur og språk er en fordel
Personlige egenskaper
- du trives med å arbeide selvstendig og tar ansvar for egne leveranser
- du har gode samarbeidsevner og har gode relasjonelle ferdigheter
- du har gode kommunikasjons- og formidlingsevner
- du arbeider strukturert og leverer rett kvalitet til rett tid
- du tåler å arbeide på et delvis konfliktfylt fagområde
Vi tilbyr
- midlertidig stilling som rådgiver, med antatt varighet t.o.m. 31.12.2026
- en spennende og utfordrende jobb
- gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- et godt og bredt nettverk av kollegaer i Miljødirektoratet
- fleksible arbeidstidsordninger og pensjons- og boliglånsordninger i Statens pensjonskasse
- lønn som rådgiver i lønnsspennet fra kr. 560 000 til kr. 680 000 etter erfaring og kvalifikasjoner. Særlig kvalifiserte søkere kan vurderes høyere.
Har du spørsmål?
Kontaktperson for stillingen er seksjonsleder Veronica Sahlén, tlf. 46 50 94 02 , veronica.sahlen@miljodir.no.
Spørsmål om stillingen kan også stilles til seksjonsleder Jan Paul Bolstad på telefon 95 06 06 08.
Ved henvendelser, oppgi referansenummer 17-2025 SRT.
Generelle opplysninger
Du søker på stillingen via Jobbnorge.no. Du skriver søknaden på norsk, og legger ved relevante attester og vitnemål for utdanning tatt i utlandet. Vitnemål for utdanning tatt i Norge må du laste opp fra Vitnemålsportalen.
Søkerlistene blir offentlige når søknadsfristen har gått ut. Ønsker du å bli unntatt fra den offentlige søkerlisten, så må du begrunne hvorfor. Vi tar kontakt med deg dersom vi ikke tar ønsket ditt til følge, og du får mulighet til å trekke søknaden din.
Vi oppfordrer deg til å krysse av i jobbportalen dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn. Vi innkaller minst én kvalifisert søker fra hver av disse gruppene til intervju. Du kan lese mer om dette på Statens arbeidsgiverportal (https://arbeidsgiver.dfo.no/strategisk-hr/inkluderingsdugnaden/bli-bedre-pa-rekruttering/hvordan-skrive-stillingsannonser-som-0). Avkrysningen brukes også til anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i årsrapportene sine.
Mer informasjon om hvordan vi behandler opplysninger om deg som søker, kan du finne i personvernerklæringen (https://www.miljodirektoratet.no/personvernerklaring/) vår.
Om arbeidsgiveren
Miljødirektoratet jobber for et rent og rikt miljø. Våre hovedoppgaver er å redusere klimagassutslipp, forvalte norsk natur og hindre forurensning. Vi er et statlig forvaltningsorgan underlagt Klima- og miljødepartementet og har i underkant av 700 ansatte ved våre to kontorer i Trondheim og Oslo, og ved Statens naturoppsyn (SNO) sine rundt 60 lokalkontor.
Statens naturoppsyn er miljøforvaltningens operative feltorgan. SNO er en avdeling i Miljødirektoratet.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Brattørkaia 15, 7010 Trondheim
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Koordinering, Saksbehandler
Annonseinformasjon
- FINN-kode 392444608
- Sist endret