Anskaffelsesansvarlig
NAV
- Frist 02.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Anskaffelsesansvarlig
Vi søker deg som har sterk interesse for anskaffelser og som har hjerte for mennesker. Du drives av å levere til rett tid og med rett kvalitet, og du trives med å jobbe sammen med andre fagpersoner. Du forstår betydningen av å bidra til et godt arbeidsmiljø og du liker å se resultater av eget arbeid. Dersom du i tillegg er opptatt av tverrfaglig samhandling samt å dele egen kunnskap og bidra til kompetanseutvikling, tror vi at du kan være rett kandidat for oss.
Som anskaffelsesansvarlig i Navs spesialiserte anskaffelsesmiljø vil du få mulighet til å lede store og viktige anskaffelser i et av Norges største anskaffelsesmiljøer. Ditt bidrag vil bety mye for mange. Vi har høye ambisjoner for tjenestene vi leverer, samarbeider tett med andre enheter, og arbeider målrettet med å utvikle anskaffelsesområdet. Bærekraft, innovasjon, forbruksanalyser og digitalisering er noen av områdene vi arbeider med å utvikle. Du vil bli en del av et strategisk og sterkt anskaffelsesfaglig miljø med flotte medarbeidere og gode utviklingsmuligheter. Målet vårt er å være en fremtidsrettet anskaffelsesenhet hvor den enkelte gis muligheter og utfordringer.
Vi ansetter gjerne nyutdannede eller studenter som er i avslutningsåret av et mastergradsstudium, som har gode akademiske resultater og som ønsker en karriere innen anskaffelsesfeltet. Samtidig ser vi også etter personer med relevant erfaring og kompetanse.
Vi vektlegger betydningen av onboarding for nye medarbeidere. Som ny vil vi tilrettelegge for at du blir godt kjent med våre arbeidsprosesser og dine nye kolleger. Du få en fadder og nødvendig tid til innføring og opplæring.
I din søknad ber vi deg om å begrunne din motivasjon for stillingen.
Arbeidsoppgaver
Som anskaffelsesansvarlig vil du få mulighet til å lede store og komplekse anskaffelsesprosesser innen hjelpemiddelområdet. Du vil få ansvar for å utarbeide konkurransestrategier og konkurransegrunnlag, og du vil lede og gjennomføre evalueringer. Du vil samhandle bredt internt og eksternt innen et spennende fagfelt og sikre at avtalene etterleves. Sammen med anskaffelsesteamet vil du bidra til at mennesker kan leve selvstendige liv. Vi forventer at du ønsker å bidra med anskaffelsesfaglig utvikling, og avhengig av kompetanse og motivasjon vil du bidra med å utvikle anskaffelsesfunksjonen og virksomheten.
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning på master- eller bachelornivå, fortrinnsvis mastergrad. Eventuelt studenter i siste avslutningsår av mastergradsstudium. Utdanning fra utlandet må være godkjent ved dokumentasjon fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse, se https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet.
- God skriftlig og muntlig formidlingsevne på norsk
Det er positivt om du også har:
- Anskaffelsesfaglig kompetanse og erfaring med offentlige anskaffelser
- Erfaring med å lede, eventuelt arbeide i tverrfaglige team
- Erfaring med utviklingsarbeid og/eller prosjektarbeid
- Erfaring med bærekraftsarbeid, f.eks. metoder og/eller verktøy for gjennomføring av klima- og miljøvennlige anskaffelser
- Erfaring fra offentlig forvaltning, herunder skriftlig utredningsarbeid og saksbehandling
- Erfaring med lov- og regelverksanvendelse
Personlige egenskaper
For å lykkes i denne jobben må du være analytisk og strukturert. Vi ser etter deg som har solide gjennomføringsevner, og som legger vekt på å oppnå mål og resultater innen gitte frister. Vi ønsker at du tar initiativ til forbedringer og bidrar til utvikling. Som anskaffelsesansvarlig er det viktig at du inngir tillit og at du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner. Du evner å utøve selvledelse, dele kunnskap og veilede andre.Vi tilbyr
- Lønn etter kvalifikasjoner som rådgiver, stillingskode 1434 eller seniorrådgiver, stillingskode 1364. Fra kr 580 000 til 900 000. For spesielt kvalifiserte søkere kan noe høyere lønn vurderes
- Spennende, varierte og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et sterkt fagmiljø og godt arbeidsmiljø
- Utviklingsmuligheter
- Topp moderne lokaler på Helsfyr med gode muligheter til å bli kjent med en pulserende og stor samfunnsaktør med ulike fagmiljøer
- Mobilitetsløsning
- Hytteforening med mulighet til å leie hytter
- Bedriftsidrettslag med ulike aktiviteter
- Fleksibel arbeidstid
- God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen tilbyr vi deg omvendt referansesjekk. Det betyr at du kan ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne ut om vi er en god match for deg.
Om arbeidsgiveren
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
Hverdagen hos oss i Arbeids- og velferdsdirektoratet er hybrid. Som mange andre organisasjoner utforsker vi hva det kan bety i praksis, noe vi håper du vil være med å forme. Vi tror at du som sitter nærmest oppgavene vet best hvordan de skal løses. Både fra et hjemmekontor i Norge og fra våre nye lokaler på Helsfyr. Vi håper du vil vokse og utvikle deg med oss på kontoret, men har også tillit til at du jobber like bra hjemmefra.
NAVstilling
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 3
- Sted: Fyrstikkalléen 1, 0661 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Koordinering, Kvalitetssikring, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
anskaffelser, innovasjon, bærekraft, offentlig forvaltning
Annonseinformasjon
- FINN-kode 392504829
- Sist endret