![Bilde fra arbeidsgiver](https://images.finncdn.no/dynamic/1280w/2022/2/vertical-5/01/e/b34/5d1/d0-/835/c-1/1ec/-bb/4f-/416/559/5ce/f7e_1117828909.png)
Enhetsleder
Lillestrøm kommune
- Frist 24.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Teamleder FACT Lillestrøm
Vil du være med å utvikle og lede et nytt behandlingstilbud som er et samarbeid mellom spesialist- og kommunehelsetjeneste? Har du et brennende engasjement for mennesker med sammensatte utfordringer?
DPS Nedre Romerike og Lillestrøm kommune skal i samarbeid etablere FACT team. Blir du med på laget?
Vi søker etter teamleder for FACT som ansettes i fast 100% stilling i Lillestrøm kommune. Arbeidssted er i DPS sine lokaler på Åråsen, organisert i psykosepoliklinikken TIRe. Det er en dagstilling, men noe arbeid på kveldstid kan i enkelte tilfeller forekomme. Arbeidet med å etablere FACT er innledningsvis prosjektorganisert, men teamet skal etableres som et fast tiltak og inngå i det ordinære tjenestetilbudet til innbyggere i kommunen. Teamlederen skal utvikle, etablere og lede driften av FACT Lillestrøm.
FACT (fleksibelt tverrfaglig aktivt oppsøkende behandlingsteam) er en modell som legger til rette for tilgjengelighet, fleksibilitet, kontinuitet og medvirkning. Målgruppen for tilbudet er mennesker med alvorlige, sammensatte psykiske lidelser som psykoselidelser, ofte i kombinasjon med rus- og avhengighetsproblematikk. Mange av pasientene vil være underlagt tvunget psykisk helsevern. FACT Lillestrøm skal gi tjenester uavhengig av de tradisjonelle barrierene mellom kommune og spesialisthelsetjeneste. Behandlingen er Recoveryorientert og finner ofte sted der pasientene bor og oppholder seg. Målet er å hjelpe pasienten til å få et bedre liv, gjennom å mobilisere ressurser og ta egne valg.
Teamleder har sammen med seksjonsleder ansvaret for daglig klinisk drift og faglig oppfølging i henhold til FACT-metodikken, og har sammen med teammedlemmene ansvar for utvikling av teamfølelse, teamkultur og samarbeidsformer som understøtter formålet.
FACT-teamet vil være tverrfaglig sammensatt fra både kommune og spesialisthelsetjeneste og består av bl.a. psykolog, psykiater, kontorfaglig, høyskoleutdannede med videreutdanning innen psykisk helse og avhengighet. Teamet har varierte oppdrag der både utredning, diagnostisering, behandling, stabiliserende uteoppfølging, sosialfaglige utfordringer og meningsfull aktivitet er sentrale områder.
Arbeidsoppgaver
- Utvikling og implementering av FACT Lillestrøm
- Bidra til at FACT modellen og arbeidsmetodikken forankres hos de ansatte og eiere
- Ansvar for koordinering og drift av teamet
- Personalansvar for de kommunalt ansatte i teamet
- Lede FACT-møter, organisere og fordele oppgaver innad i teamet
- Noe klinisk arbeid med egen pasientportefølje
- Bidra til et godt samarbeid med eksterne, interne og relevante instanser
- Evaluere og rapportere til styringsgruppen
Kvalifikasjoner
- Autorisasjon som sykepleier, vernepleier, bachelor i sosialt arbeid eller annen relevant helsefaglig bakgrunn
- Relevant erfaring fra arbeid med brukergruppen - alvorlige psykiske lidelser og rus
- Gjerne kjennskap til arbeid etter FACT-modellen og/eller erfaring med å arbeide ambulant
- Er en fordel med videreutdanning innenfor psykisk helse og/eller avhengighet
- Ledererfaring fra tilsvarende nivå er en fordel
- Det er ønskelig med erfaring fra både spesialisthelsetjeneste og kommune
- Svært god skriftlig og muntlig norsk fremstillingsevne
- Førerkort klasse B
Vitnemål og attester må lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Vi gjør oppmerksom på at dokumentasjon på blant annet avtjent verneplikt og omsorg for barn, eldre eller syke også kan gi uttelling på lønnsansiennitet.
Vi vil ha deg som;
- klarer å balansere ulike hensyn og finner gode løsninger
- er tydelig, raus og innehar god relasjonell kompetanse
- verdsetter andre yrkesgruppers kompetanse og deler din egen
- er initiativrik og selvstendig, men kan forholde deg til gitt rammer
- holder fast ved langsiktige mål og tåler å stå i utfordringene på veien dit
- er fleksibel, liker en viss grad av uforutsigbarhet og kan ta i ett tak der det trengs
- er kreativ og finner smarte strategier i samarbeid med brukere, kollegaer og samarbeidspartnere
- har god evne til etisk refleksjon og til å gi og ta imot veiledning
Grunnet brukergruppens sammensatte utfordringer, er personlig egnethet meget viktig
Vi tilbyr
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert yrkesskadeforsikring på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Fleksibel arbeidstid
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale enhetsleder
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Om arbeidsgiveren
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
- Sektor: Offentlig
- Sted: C. J. Hansens vei 29, 2007 Kjeller
- Bransje: Helse og omsorg
- Stillingsfunksjon: Ledelse, Psykiatri, Vernepleier/miljøterapeut
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 392506408
- Sist endret