![Blå Kors Norge logo](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2025/2/vertical-0/07/0/392/521/510_1de2c029-39b8-44c6-b69f-40203d10bb98.png)
Eiendomsforvalter
Blå Kors Norge
- Frist 23.2.2025
- Ansettelsesform Fast
Ønsker du deg en meningsfylt arbeidshverdag?
Vi søker en eiendomsforvalter til å støtte vårt viktige samfunnsoppdrag.
Blå Kors er en ideell organisasjon som arbeider med forebyggende tiltak, spesielt rettet mot barn og unge, samt behandling og oppfølging etter behandling. Blå Kors eier og driver 62 virksomheter fordelt over store deler av landet. Det drives behandlingsinstitusjoner, poliklinisk virksomhet, arbeid for barn og unge, videregående skoler, arbeidstrening, gatenære tiltak med mer.
Blå Kors Eiendom forvalter og utvikler eiendommene som støtter Blå Kors’ viktige arbeid. Gjennom profesjonell eiendomsforvaltning bidrar vi til økonomisk bærekraftig ressursbruk, samtidig som vi legger til rette for trygge og funksjonelle eiendommer som støtter organisasjonens behov.
I rollen som eiendomsforvalter vil du ha det overordnede ansvaret for en portefølje på 3-5 eiendommer, samt bistand med økonomisk analyse ifm. større prosjekter eller transaksjoner. Porteføljen er variert og geografisk spredt, men den daglige oppfølgingen er ivaretatt av dyktige driftssjefer, og rollen vil ikke innebære utstrakt reising. Stillingen rapporterer til eiendomssjef.
Arbeidsoppgaver
I samarbeid med Blå Kors sine virksomheter og driftsavdelinger vil du:
- Planlegge og gjennomføre vedlikeholds- og utviklingsprosjekter for eiendomsporteføljen
- Budsjettere og følge opp økonomi for vedlikehold, felleskostnader og eierkostnader
- Administrere serviceavtaler, følge opp servicerapporter og sørge for at feil og mangler utbedres
- Bidra til bærekraftig drift ved å overvåke energiforbruk og gjennomføre miljø- og kostnadsreduserende tiltak
- Overvåke og optimalisere driften av tekniske anlegg, og sikre effektiv bruk og oppfølging av FDV-system
- Ha dialog med driftssjefer, leietakere, leverandører og entreprenører for å sikre et godt samarbeid og gode løsninger på eiendommene
- Følge opp og reforhandle leiekontrakter på enkelte eiendommer
Hvem ser vi etter?
Vi ser etter en serviceinnstilt ressurs med god teknisk kompetanse, interesse for økonomisk analyse og høy gjennomføringsevne. Du tar initiativ når du ser at noe kan løses på en bedre måte, og liker å ha en selvstendig rolle med mye ansvar. Du trives i dialog med ulike aktører, fra driftssjefer til leverandører, og motiveres av å finne løsninger som kombinerer teknisk kvalitet og kostnadseffektivitet.
Ønskede kvalifikasjoner
- Erfaring med drift, forvaltning eller prosjektledelse av eiendom, gjerne 7 år eller mer
- Utdanning innen bygg, elektro eller VVS (ingeniørgrad eller fagbrev), men relevant erfaring kan kompensere for formell utdanning
- Merkantil tilleggsutdanning og god økonomisk forståelse er en fordel
- Trygg i bruk av IT-verktøy, spesielt FDV-systemer og verktøy for ROI-analyse (Excel)
- Evne til å kommunisere tydelig, både skriftlig og muntlig
Hva kan vi tilby deg?
- En meningsfull og variert arbeidshverdag i en organisasjon med et viktig samfunnsoppdrag
- Konkurransedyktige betingelser, inkludert medlemskap i Statens pensjonskasse
- Et trivelig miljø med stor takhøyde
- En fleksibel arbeidshverdag med mulighet for hjemmekontor
- Moderne, nyoppussede kontorlokaler sentralt i Oslo, med attraktive fasiliteter som kantine, treningsrom m.m.
Søknadsfrist: søndag 23. februar
Vi krever ikke at du skriver søknadsbrev (med mindre du har lyst), men vi ønsker at du besvarer et par spørsmål. Spørsmålene finner du ved å klikke på "søk her". Ønsker du å laste opp søknadsbrev, kan dette legges til under "ytterligere filer".
Dersom du har spørsmål rundt stillingen er du velkommen til å kontakte vår rekrutteringspartner, Eiendomstalenter, v/ daglig leder Malene Tunold, på telefon: 932 80 295 eller e-post: malene@eiendomstalenter.no
Om arbeidsgiveren
Blå Kors er en ideell organisasjon som eier og driver 62 virksomheter fordelt over store deler av Norge. Vi har behandlingsinstitusjoner, poliklinisk virksomhet, tilbud for barn og unge, videregående skoler, arbeidstrening, gatenære tiltak, boligsentre, lokale stiftelser og foreninger med mer. Med nærmere 1700 dyktige medarbeidere, 1600 engasjerte frivillige tidgivere og 1900 aktive medlemmer når vi langt ut. I 2023 benyttet drøye 34 000 personer våre tiltak og nærmere 180 000 personer ble nådd gjennom forebyggingsprogrammet.
- Nettverk: LinkedIn
- Sektor: Organisasjoner
- Sted: Hammersborg torg 3, 0179 Oslo
- Bransje: Eiendom, Ideelle organisasjoner, Organisasjoner
- Stillingsfunksjon: Driftsoperatør/vaktmester, Prosjektledelse, Teknisk personell
Nøkkelord
eiendomsforvaltning, prosjektledelse, teknisk forvaltning, eiendomsdrift, næringseiendom
Annonseinformasjon
- FINN-kode 392521510
- Sist endret