Bildegalleri
(1/1)
Carlo Dolci (1616-1686), Workshop of - San Casimiro
Til salgs40 765 kr
Beskrivelse
Viktig gammelt oljemaleri p lerret
\r
Charles Sweets
(Firenze, 25. mai 1616 - Firenze, 17. januar 1686)
Butikk av
\r
"Saint Casimir"
\r
Stort museumsverk p 103 x 88 cm innenfor en tidsriktig ramme
\r
Lerret: 87 x 72 cm
\r
Generisk indikasjon: 1700-tallet (1700/1750)
\r
Verk fra European Auction House - Verket er publisert i katalogen og er sertifisert og med ekspertise i henhold til loven
\r
* Carlo stsaker:
Det kunstneriske geni til Carlo Dolci (1616-1687), den viktigste florentinske maleren p det syttende rhundre.
Verkene hans er i dag bevart i de mest kjente italienske offentlige samlingene og i mange utenlandske museer.
verdsatt for sine unike kunstneriske kreasjoner, utstyrt med en slags "magisk realisme" og en beskrivende naturlighet p grensen til hyperrealisme, jobbet Dolci flittig fremfor alt for storhertugen Medici-familien.
Arbeidet hans er preget av bilder av jomfruelig og tidls skjnnhet, ogs fremhevet av den ekstremt glatte og nesten porselensaktige gjengivelsen av kjtttonene, som ofte brytes med et blekt astralt lys.
\r
Beskrivelse:
\r
Maleriet kan identifiseres med det som
I 1670 bestilte Cosimo III Dolci sammen med en 'St. John the Evangelist' (Palatina n. 217) og en 'Crucifixion with many figures' (Baldinucci, V, 1847, s. 352). Verket dukker opp allerede i 1687 (Inv. del
1687, ca. 78t.) blant maleriene i Palazzo Pitti. Som ved andre anledninger ('St. Nicholas of Tolentino', Palatina n.
281; 'Santa Margher ita', Palatina n. 227) Dolci brukte en modell for fremstille Casimiro.
Det er et konvensjonelt verk som har som tema en ung og kysk helgen, de rde og svarte fargene gir den en tone av friskhet, fastheten i de glatte volumene og blandingen av sateng, flyel og porselen (liljeblomstene er kompakte, nesten som marmor eller porselen) er et tydelig tegn, for Del Bravo
(1963, s. 37), av innflytelsen som verkene til nederlandske kunstnere som Frans van Mieris, som nylig hadde blitt en del av storhertugsamlingen, hadde p maleren. Ved siden av disse stilistiske egenskapene er det verdt fremheve den dekorative overddigheten til de rike stoffene og juvelene og tendensen til male figuren i friselignende bevegelser, som Mc Corquodale (1973,
s.484) finnes i alle de sene verkene til
maler
\r
Kunsthistoriker:
"Dokumentert av et begrenset antall tolkninger, moderne eller senere, s vel som av autograferte versjoner eller de som er produsert i verkstedet, er samlerformuen av denne oppfinnelsen av Carlo Dolci et ekstraordinrt verk i sine pigmenter, ekstremt raffinert i sine draperier og kjtttoner. Vr versjon slutter seg med rette til verkstedet til den store maleren.
florentinsk. "
\r
Verket sendes med en kunsthistorisk ekspertise
\r
Ekthetsbevis og lovlig opprinnelse
\r
\r
Verket er i frste lerret, helt originalt (se bilde) og er i god stand med mulige tegn p aldring. Det har nylig blitt rengjort og inspisert av en restauratr autorisert av italiensk kulturarv. Rammen, som er tidsriktig, viser normale tegn p gamle tremark, som er normale i trerammer fra en tidlig periode. Det er ingen tremark og arbeidet er i god allmenntilstand.
\r
Den nvrende rammen er inkludert i salget av verket som gave. Det vil bli knyttet til arbeidet som en hflighet. Ingen krav vil bli akseptert angende fraktskader p rammen.
\r
Forsikret frakt p estimert verdi
\r
Sikkerhetsemballasje
\r
* Dette arbeidet vil ikke bli sendt til flgende land;
USA, Kina, Japan, Sveits, Sr-Amerika for historisk interesse og begrenset opplag
\r
\r
Charles Sweets
(Firenze, 25. mai 1616 - Firenze, 17. januar 1686)
Butikk av
\r
"Saint Casimir"
\r
Stort museumsverk p 103 x 88 cm innenfor en tidsriktig ramme
\r
Lerret: 87 x 72 cm
\r
Generisk indikasjon: 1700-tallet (1700/1750)
\r
Verk fra European Auction House - Verket er publisert i katalogen og er sertifisert og med ekspertise i henhold til loven
\r
* Carlo stsaker:
Det kunstneriske geni til Carlo Dolci (1616-1687), den viktigste florentinske maleren p det syttende rhundre.
Verkene hans er i dag bevart i de mest kjente italienske offentlige samlingene og i mange utenlandske museer.
verdsatt for sine unike kunstneriske kreasjoner, utstyrt med en slags "magisk realisme" og en beskrivende naturlighet p grensen til hyperrealisme, jobbet Dolci flittig fremfor alt for storhertugen Medici-familien.
Arbeidet hans er preget av bilder av jomfruelig og tidls skjnnhet, ogs fremhevet av den ekstremt glatte og nesten porselensaktige gjengivelsen av kjtttonene, som ofte brytes med et blekt astralt lys.
\r
Beskrivelse:
\r
Maleriet kan identifiseres med det som
I 1670 bestilte Cosimo III Dolci sammen med en 'St. John the Evangelist' (Palatina n. 217) og en 'Crucifixion with many figures' (Baldinucci, V, 1847, s. 352). Verket dukker opp allerede i 1687 (Inv. del
1687, ca. 78t.) blant maleriene i Palazzo Pitti. Som ved andre anledninger ('St. Nicholas of Tolentino', Palatina n.
281; 'Santa Margher ita', Palatina n. 227) Dolci brukte en modell for fremstille Casimiro.
Det er et konvensjonelt verk som har som tema en ung og kysk helgen, de rde og svarte fargene gir den en tone av friskhet, fastheten i de glatte volumene og blandingen av sateng, flyel og porselen (liljeblomstene er kompakte, nesten som marmor eller porselen) er et tydelig tegn, for Del Bravo
(1963, s. 37), av innflytelsen som verkene til nederlandske kunstnere som Frans van Mieris, som nylig hadde blitt en del av storhertugsamlingen, hadde p maleren. Ved siden av disse stilistiske egenskapene er det verdt fremheve den dekorative overddigheten til de rike stoffene og juvelene og tendensen til male figuren i friselignende bevegelser, som Mc Corquodale (1973,
s.484) finnes i alle de sene verkene til
maler
\r
Kunsthistoriker:
"Dokumentert av et begrenset antall tolkninger, moderne eller senere, s vel som av autograferte versjoner eller de som er produsert i verkstedet, er samlerformuen av denne oppfinnelsen av Carlo Dolci et ekstraordinrt verk i sine pigmenter, ekstremt raffinert i sine draperier og kjtttoner. Vr versjon slutter seg med rette til verkstedet til den store maleren.
florentinsk. "
\r
Verket sendes med en kunsthistorisk ekspertise
\r
Ekthetsbevis og lovlig opprinnelse
\r
\r
Verket er i frste lerret, helt originalt (se bilde) og er i god stand med mulige tegn p aldring. Det har nylig blitt rengjort og inspisert av en restauratr autorisert av italiensk kulturarv. Rammen, som er tidsriktig, viser normale tegn p gamle tremark, som er normale i trerammer fra en tidlig periode. Det er ingen tremark og arbeidet er i god allmenntilstand.
\r
Den nvrende rammen er inkludert i salget av verket som gave. Det vil bli knyttet til arbeidet som en hflighet. Ingen krav vil bli akseptert angende fraktskader p rammen.
\r
Forsikret frakt p estimert verdi
\r
Sikkerhetsemballasje
\r
* Dette arbeidet vil ikke bli sendt til flgende land;
USA, Kina, Japan, Sveits, Sr-Amerika for historisk interesse og begrenset opplag
\r
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 392563754 |
---|---|
Sist endret | 7.2.2025 kl. 20:42 |