Bildegalleri
(1/1)
Giuseppe Canella (1788-1847) - Paesaggio con rovine
Til salgs9 317 kr
Beskrivelse
Viktig antikk samlermaleri fra 1800-tallet
\r
Landskap med ruiner
\r
Giuseppe Canella (17881847)
\r
Arbeid daterbart rundt 1830/1840
\r
Det dyrebare synet som foresls her stigmatiserer et av kunstnerens emblematiske glimt. Den sterke kromatikken gjenspeiler den miniatyristiske smaken som Canella ga landskapsutsikter, typisk for hans mest raffinerte produksjon.
\r
Den kunstneriske karrieren til Giuseppe Canella kan heldigvis spores gjennom kunstnerens hndskrevne selvbiografi, som n er bevart i borgerbiblioteket til Sforza-slottet i Milano. Canella ble introdusert for malerkunsten av sin far Giovanni, sammen med broren Carlo, og dedikerte seg i hjemlandet Verona til scenografisk aktivitet og freskomekorasjon av adelige villaer. Etter et opphold i Mantua konverterte kunstneren til landskapsmaling, og utdypet forslagene fra Canaletto da han stoppet i hjertet av Serenissima (1815-1818). Canella definerte ogs sitt eget billedsprk under et utenlandsopphold som varte i over et tir (1819-1832): frst i Spania, med stopp i Barcelona, Valencia, Alicante og Madrid, deretter i Paris, for s flytte til skogen Fontainebleau , i Alsace, Normandie og til slutt Holland (1826). Forfatter av spektakulr utsikt over Seinen og de parisiske boulevardene, mye verdsatt av den fremtidige kongen Louis-Philippe av Orleans som tildelte ham en gullmedalje , kunstneren viet seg ogs til utfrelsen av sjlandskap og utsikt over de nederlandske kanalene, sammenlignet seg med nye urbane fag etter at han kom tilbake til Milano i 1832, hvor han ble utnevnt til akademiker ved Brera.
\r
Hans intense forskning p temaet landskap fortsatte gjennom 1830-rene, i en kontinuerlig oppdatering av de mest avanserte eksemplene p internasjonalt maleri, fra Paul Huet til Camille Corot, begge til stede sammen med Canella selv p den parisiske salongen i 1827. man kan helt utelukke en hypotese nylig fremmet av kritikere, iflge hvilken Corot og Canella kan ha mttes hsten 1834 ved Gardasjen, et ettertraktet og pittoresk reiseml for datidens kunstnere: frstnevnte ble der i september og fikset landskapet i Riva. del Garda og Desenzano er nedtegnet i reisenotatboken hans (Paris, Muse du Louvre), mens tilstedevrelsen av sistnevnte i Sr-Tirol er dokumentert med sikkerhet i 1835, da kunstneren fullfrte to Views of Trento, utstilt hsten samme. r ved Academy of Fine Arts of Brera (Utsikt over Buonconsiglio-slottet og utsikt over Piazza del Duomo i Trento, som ble lagt til utsikten over bredden av Adige i Trento, hentet fra S. Martino-distriktet).
\r
Med ekthetsbevis i henhold til loven
\r
Herkomst: privat samling fra Emilia
\r
\r
***** Ideell arbeid for innsamling og investering:
\r
* Kunst tilbyr et hndgripelig aspekt ved investeringer, da verk kan vises fysisk og verdsettes. Dette hndgripelige aspektet kan vre spesielt attraktivt for de som setter pris p ideen om eie en fysisk eiendel og som ser p kunst som en form for samling.
\r
Til syvende og sist kan portefljediversifisering gjennom kunstinvesteringer tilby betydelige fordeler, bidra til redusere risiko og gi en unik og givende dimensjon til kapitalforvaltningen.
\r
Arbeid i god stand for bevaring, tegn p papiret bestemt av perioden.
Tegn p mulig slitasje kan konfigureres med perioden for maleriet.
\r
Vi foreslr det til de mest selektive samlere som leter etter et maleri som klart kan uttrykke storheten og bermmelsen til verket som er publisert her
\r
Ideell for innsamling og investering
\r
Med ekthetsbevis i henhold til loven
Profesjonell emballasje og forsikret frakt
\r
Rammen p bildet regnes som en gave knyttet til kunstverket. Det vil bli levert med maleriet gratis. Vi godtar ikke tvister angende det samme eller klager p hypotetiske transportskader knyttet til rammen.
\r
Landskap med ruiner
\r
Giuseppe Canella (17881847)
\r
Arbeid daterbart rundt 1830/1840
\r
Det dyrebare synet som foresls her stigmatiserer et av kunstnerens emblematiske glimt. Den sterke kromatikken gjenspeiler den miniatyristiske smaken som Canella ga landskapsutsikter, typisk for hans mest raffinerte produksjon.
\r
Den kunstneriske karrieren til Giuseppe Canella kan heldigvis spores gjennom kunstnerens hndskrevne selvbiografi, som n er bevart i borgerbiblioteket til Sforza-slottet i Milano. Canella ble introdusert for malerkunsten av sin far Giovanni, sammen med broren Carlo, og dedikerte seg i hjemlandet Verona til scenografisk aktivitet og freskomekorasjon av adelige villaer. Etter et opphold i Mantua konverterte kunstneren til landskapsmaling, og utdypet forslagene fra Canaletto da han stoppet i hjertet av Serenissima (1815-1818). Canella definerte ogs sitt eget billedsprk under et utenlandsopphold som varte i over et tir (1819-1832): frst i Spania, med stopp i Barcelona, Valencia, Alicante og Madrid, deretter i Paris, for s flytte til skogen Fontainebleau , i Alsace, Normandie og til slutt Holland (1826). Forfatter av spektakulr utsikt over Seinen og de parisiske boulevardene, mye verdsatt av den fremtidige kongen Louis-Philippe av Orleans som tildelte ham en gullmedalje , kunstneren viet seg ogs til utfrelsen av sjlandskap og utsikt over de nederlandske kanalene, sammenlignet seg med nye urbane fag etter at han kom tilbake til Milano i 1832, hvor han ble utnevnt til akademiker ved Brera.
\r
Hans intense forskning p temaet landskap fortsatte gjennom 1830-rene, i en kontinuerlig oppdatering av de mest avanserte eksemplene p internasjonalt maleri, fra Paul Huet til Camille Corot, begge til stede sammen med Canella selv p den parisiske salongen i 1827. man kan helt utelukke en hypotese nylig fremmet av kritikere, iflge hvilken Corot og Canella kan ha mttes hsten 1834 ved Gardasjen, et ettertraktet og pittoresk reiseml for datidens kunstnere: frstnevnte ble der i september og fikset landskapet i Riva. del Garda og Desenzano er nedtegnet i reisenotatboken hans (Paris, Muse du Louvre), mens tilstedevrelsen av sistnevnte i Sr-Tirol er dokumentert med sikkerhet i 1835, da kunstneren fullfrte to Views of Trento, utstilt hsten samme. r ved Academy of Fine Arts of Brera (Utsikt over Buonconsiglio-slottet og utsikt over Piazza del Duomo i Trento, som ble lagt til utsikten over bredden av Adige i Trento, hentet fra S. Martino-distriktet).
\r
Med ekthetsbevis i henhold til loven
\r
Herkomst: privat samling fra Emilia
\r
\r
***** Ideell arbeid for innsamling og investering:
\r
* Kunst tilbyr et hndgripelig aspekt ved investeringer, da verk kan vises fysisk og verdsettes. Dette hndgripelige aspektet kan vre spesielt attraktivt for de som setter pris p ideen om eie en fysisk eiendel og som ser p kunst som en form for samling.
\r
Til syvende og sist kan portefljediversifisering gjennom kunstinvesteringer tilby betydelige fordeler, bidra til redusere risiko og gi en unik og givende dimensjon til kapitalforvaltningen.
\r
Arbeid i god stand for bevaring, tegn p papiret bestemt av perioden.
Tegn p mulig slitasje kan konfigureres med perioden for maleriet.
\r
Vi foreslr det til de mest selektive samlere som leter etter et maleri som klart kan uttrykke storheten og bermmelsen til verket som er publisert her
\r
Ideell for innsamling og investering
\r
Med ekthetsbevis i henhold til loven
Profesjonell emballasje og forsikret frakt
\r
Rammen p bildet regnes som en gave knyttet til kunstverket. Det vil bli levert med maleriet gratis. Vi godtar ikke tvister angende det samme eller klager p hypotetiske transportskader knyttet til rammen.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 392564714 |
---|---|
Sist endret | 7.2.2025 kl. 20:53 |