Bildegalleri
(1/1)
Giovanni Francesco Barbieri, detto il Guercino (1591 – 1666), Workshop of - San
Til salgs81 280 kr
Beskrivelse
Workshop av GIOVANNI FRANCESCO BARBIERI,
kalt THE GUERCINO
(Cento, 1591 Bologna, 1666)
Saint Hieronymus i rkenen
Olje p lerret, cm. 95,5 x 75,5
MERK: Publisering av katalogen over verk fra Intermidiart-samlingen. Sertifikat for garanti og lovlig opprinnelse. Arbeid uten ramme:
Maleriet skildrer en bibelsk scene representert av den hellige Hieronymus i rkenen, en kirkefar som plasserte Bibelen i sentrum av livet sitt: han oversatte den til latin, kommenterte den i verkene sine, og fremfor alt forpliktet han seg til leve den konkret i sin lange jordiske tilvrelse, til tross for den velkjente vanskelige og brennende karakteren han mottok fra naturen. Han gjorde leksikonstudier, men tilbyelig til askese trakk han seg tilbake til rkenen nr Antiokia og levde i bot. Etter ha blitt prest p betingelse av at han beholder sin uavhengighet som munk, begynte han en intens litterr virksomhet. I Roma samarbeidet han med pave Damasus, og etter hans dd vendte han tilbake til Jerusalem hvor han deltok i en rekke kontroverser for troen, og grunnla klosteret der han dde, ikke langt fra Fdselskirken. Brennende karakter, spesielt i hans forfattere, var han ikke en mystiker og provoserte konsensus eller kontrovers, og kastet ut laster og hyklerier. Han er en utrettelig forfatter, en stor lrd og en utmerket oversetter, og er ansvarlig for den latinske Vulgata-oversettelsen av Bibelen, som han la til kommentarer, som fortsatt er like viktige i dag som de om profetenes bker. I motsetning til tradisjonell ikonografi er den hellige kledd med hr og ikke for gammel, mens den nakne og essensielle settingen er i trd med tradisjonen.
Representasjonen av denne halvfiguren, underskt med grov realisme og en intens mrk smak, presenteres i nrbilde og litt trekvart, med blikket vendt mot boken, og hyre hnd lftet, i ferd med lese de hellige tekstene.
Maleriet str utvilsomt i gjeld til modellene skapt av Giovanni Francesco Barbieri, kjent som Guercino (Cento, 2. februar 1591 Bologna, 22. desember 1666), som nrmet seg emnet flere ganger med forskjellige illustrative metoder, som demonstrert av eksemplene fra Visjonen til Saint Jerome di Rimini, Museo di Creivo, San Jerome di Rimini ma og Cremasco eller i lerretet til den franske kirken Saint-Laurent de Nogent-sur-Seine og Saint Jerome fra Galleria Corsini i Roma p Guercino-skolen. Innstillingen ser ut til minne om Sankt Hieronymus i bnn, oppbevart i Museum of the Royal Palace of Napoli, eller verkstedeksemplet i Gallery of Ancient Paintings av Cassa di Risparmio di Cesena, med den variasjonen at i tilfellet som er underskt her, er den gamle anchoriten innstilt p oversette Bibelen.
Lerretet kan tilskrives en maler som var godt kjent med komposisjonsmetodene til den store Emilianske mesteren, s mye at kvaliteten og det faktum at det ikke finnes strengt analoge bilder, tyder p at lerretet skal tilskrives en kunstner som er utdannet i hans verksted, mest sannsynlig gjenkjennelig som Bartolomeo Gennari (Cento, 159 Bologna, 159-familien). arbeidet i Cento og Bologna mellom slutten av 1600- og 1700-tallet. Bartolomeo kom sammen med broren Ercole i direkte kontakt med Barbieri i verkstedet hans i Cento og mellom 1643 og 1644 fulgte de mesteren til Bologna. Alltid oppmerksomme p mesterens modeller - som de ogs var kopister av - og ofte ved hjelp av tegningene hans, ga de form til en enorm produksjon, spesielt av religis art, der Bartolomeo skilte seg ut for sin strre evne og erfaring.
Nr det gjelder bevaringstilstanden, er lerretet generelt i ganske god stand tatt i betraktning maleriets alder. Den malte overflaten fremstr som patinaaktig og viser en jevn lakk. Under Woods lys kan man se noen spredte restaureringer og noe lysavdekking med oksidasjon av den malte overflaten. Det er ogs noen sm tap av farge, og flere restaurerings-touch-ups, men ingenting virkelig vesentlig. Maleriet er foret. Rammen kan ha blitt skiftet p tidspunktet for relining. Tilstandsrapporten levert av oss skal betraktes som nyaktig og omhyggelig, men i alle fall helt delvis og ikke helt uttmmende siden den ikke ble utfrt i spesialiserte laboratorier og med spesifikk teknisk sttte. I sollys er en fin craquelure i samsvar med alderen synlig. Lerretet mler cm. 95,5 x 75,5. Maleriet selges uten ramme, selv om det er pyntet med en vakker antikk forgylt og bearbeidet ramme.
Herkomst: Coll. privat
Utgivelse:
Upublisert;
Mytene og territoriet p Sicilia med tusen kulturer. UPUBLISERT MALERIER generell katalog over malerier fra samlingen av "Myths and the territory"-syklusen, Publisher Lab_04, Marsala, 2024.
Arbeidet vil bli sendt da det er skjrt og stort i en tre- og isoporkoffert. Ved salg utenfor italiensk territorium m kjperen vente p at eksportprosedyrene blir behandlet.
kalt THE GUERCINO
(Cento, 1591 Bologna, 1666)
Saint Hieronymus i rkenen
Olje p lerret, cm. 95,5 x 75,5
MERK: Publisering av katalogen over verk fra Intermidiart-samlingen. Sertifikat for garanti og lovlig opprinnelse. Arbeid uten ramme:
Maleriet skildrer en bibelsk scene representert av den hellige Hieronymus i rkenen, en kirkefar som plasserte Bibelen i sentrum av livet sitt: han oversatte den til latin, kommenterte den i verkene sine, og fremfor alt forpliktet han seg til leve den konkret i sin lange jordiske tilvrelse, til tross for den velkjente vanskelige og brennende karakteren han mottok fra naturen. Han gjorde leksikonstudier, men tilbyelig til askese trakk han seg tilbake til rkenen nr Antiokia og levde i bot. Etter ha blitt prest p betingelse av at han beholder sin uavhengighet som munk, begynte han en intens litterr virksomhet. I Roma samarbeidet han med pave Damasus, og etter hans dd vendte han tilbake til Jerusalem hvor han deltok i en rekke kontroverser for troen, og grunnla klosteret der han dde, ikke langt fra Fdselskirken. Brennende karakter, spesielt i hans forfattere, var han ikke en mystiker og provoserte konsensus eller kontrovers, og kastet ut laster og hyklerier. Han er en utrettelig forfatter, en stor lrd og en utmerket oversetter, og er ansvarlig for den latinske Vulgata-oversettelsen av Bibelen, som han la til kommentarer, som fortsatt er like viktige i dag som de om profetenes bker. I motsetning til tradisjonell ikonografi er den hellige kledd med hr og ikke for gammel, mens den nakne og essensielle settingen er i trd med tradisjonen.
Representasjonen av denne halvfiguren, underskt med grov realisme og en intens mrk smak, presenteres i nrbilde og litt trekvart, med blikket vendt mot boken, og hyre hnd lftet, i ferd med lese de hellige tekstene.
Maleriet str utvilsomt i gjeld til modellene skapt av Giovanni Francesco Barbieri, kjent som Guercino (Cento, 2. februar 1591 Bologna, 22. desember 1666), som nrmet seg emnet flere ganger med forskjellige illustrative metoder, som demonstrert av eksemplene fra Visjonen til Saint Jerome di Rimini, Museo di Creivo, San Jerome di Rimini ma og Cremasco eller i lerretet til den franske kirken Saint-Laurent de Nogent-sur-Seine og Saint Jerome fra Galleria Corsini i Roma p Guercino-skolen. Innstillingen ser ut til minne om Sankt Hieronymus i bnn, oppbevart i Museum of the Royal Palace of Napoli, eller verkstedeksemplet i Gallery of Ancient Paintings av Cassa di Risparmio di Cesena, med den variasjonen at i tilfellet som er underskt her, er den gamle anchoriten innstilt p oversette Bibelen.
Lerretet kan tilskrives en maler som var godt kjent med komposisjonsmetodene til den store Emilianske mesteren, s mye at kvaliteten og det faktum at det ikke finnes strengt analoge bilder, tyder p at lerretet skal tilskrives en kunstner som er utdannet i hans verksted, mest sannsynlig gjenkjennelig som Bartolomeo Gennari (Cento, 159 Bologna, 159-familien). arbeidet i Cento og Bologna mellom slutten av 1600- og 1700-tallet. Bartolomeo kom sammen med broren Ercole i direkte kontakt med Barbieri i verkstedet hans i Cento og mellom 1643 og 1644 fulgte de mesteren til Bologna. Alltid oppmerksomme p mesterens modeller - som de ogs var kopister av - og ofte ved hjelp av tegningene hans, ga de form til en enorm produksjon, spesielt av religis art, der Bartolomeo skilte seg ut for sin strre evne og erfaring.
Nr det gjelder bevaringstilstanden, er lerretet generelt i ganske god stand tatt i betraktning maleriets alder. Den malte overflaten fremstr som patinaaktig og viser en jevn lakk. Under Woods lys kan man se noen spredte restaureringer og noe lysavdekking med oksidasjon av den malte overflaten. Det er ogs noen sm tap av farge, og flere restaurerings-touch-ups, men ingenting virkelig vesentlig. Maleriet er foret. Rammen kan ha blitt skiftet p tidspunktet for relining. Tilstandsrapporten levert av oss skal betraktes som nyaktig og omhyggelig, men i alle fall helt delvis og ikke helt uttmmende siden den ikke ble utfrt i spesialiserte laboratorier og med spesifikk teknisk sttte. I sollys er en fin craquelure i samsvar med alderen synlig. Lerretet mler cm. 95,5 x 75,5. Maleriet selges uten ramme, selv om det er pyntet med en vakker antikk forgylt og bearbeidet ramme.
Herkomst: Coll. privat
Utgivelse:
Upublisert;
Mytene og territoriet p Sicilia med tusen kulturer. UPUBLISERT MALERIER generell katalog over malerier fra samlingen av "Myths and the territory"-syklusen, Publisher Lab_04, Marsala, 2024.
Arbeidet vil bli sendt da det er skjrt og stort i en tre- og isoporkoffert. Ved salg utenfor italiensk territorium m kjperen vente p at eksportprosedyrene blir behandlet.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Italia
Catawiki
FINN-kode | 392686492 |
---|---|
Sist endret | 8.2.2025 kl. 15:06 |