![](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2025/2/vertical-0/05/3/392/227/763_6ae0d2c3-3af7-49e6-adca-fd8956e1b449.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2025/2/vertical-0/05/3/392/227/763_6ae0d2c3-3af7-49e6-adca-fd8956e1b449.jpg)
2014
285 000 km
Automat
El
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innForsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Hei. Jeg lufter interessen for min S85 som jeg har hatt og tatt godt vare på i mange år, men nå like før jul kom det opp en rekke feilmeldinger og bilen ble tauet til Tesla i Bergen. Der ble det konstatert irring i kontakter til drive unit, og da Tesla ikke reparerer slikt, vil de bytte drive unit og kabler til kr, 75 000.
Pristilbudet viste at de ikke tar mer enn ca. 5000 for bytte av drive unit, og drive unit er mulig å få rimeligere på bruktmarkedet, men dette er ikke et prosjekt for meg.
Nå har bilen stått siden jul, og 12v batteriet har ladet seg ut, og jeg kom meg ikke inn i bilen når jeg sjekket den i helgen. Ting baler gjerne på seg når biler blir stående ubrukt og jeg tenker det rette er å selge bilen til noen som er mer nevedyktig enn meg og kanskje ser sitt snitt til å få en rimelig Tesla model S.
Dette blir på eget ansvar og bilen selges slik den står og uten garantier.
De siste årene har det vært skiftet frontrute, et par dørhåndtak (Sist gang like før jul), begge AC kompressorene, og noen bærearmer, bremser, bremseskiver i forbindelse med EU kontroll i høst. Bilen er EU godkjent til mai 2026. - Bilen har litt steinsprut i panser om man går nært for å se, og en ørliten bulk på høyre bakskjerm som heller ikke er lett å se uten at man er oppmerksom på det.
Ellers er bilen pen uten skjemmende skader eller riper. - Innvendig sort helskinn med normal bruksslitasje for alder og kilometerstand.
Gratis lading som følger bilen, oppgradert til 4G, spotify, luftdempere, varme i alle seter (Også bak)
Jeg får nok hjelp av Tesla til å komme meg inn i bilen da den er tom for strøm, og jeg kan vaske litt over den, men bilen er ikke kjørbar og må hentes på henger eller biltransport.
Flere bilder kommer når jeg har fått hjelp til å åpne dørene.
Ta gjerne kontakt om spørsmål. - Helst på SMS eller e-post
WLTP er et måltall fra bilen var ny og reell rekkevidde må sees i sammenheng med alder, km, kjøremønster og værforhold
Kjøretøyets serviceprogram er fulgt. Det er tatt servicer på kjøretøyet i henhold til fabrikkens retningslinjer.
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Ja. Irring til drive unit. - Tesla vil ikke reparere, men bytte drive unit og kabler til en pris av 75 000.
Er det gjort større reparasjoner?
Nei
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.