![Bilde fra arbeidsgiver](https://images.finncdn.no/dynamic/1280w/2024/12/vertical-5/16/2/f18/525/40-/bb9/9-1/1ef/-b4/de-/8bc/39a/b49/682_060f131c-7b54-47ce-bda8-eb03f2efda36.jpg)
Financial Controller
Posten Bring AS
- Frist 3.3.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du jobbe som Financial Controller i i Nordic Business Center i Posten Bring?
Det er med stolthet vi kan fortelle at Posten Bring AS ved flere anledninger de siste årene, har stått på pallen for Innomags kåring av de mest innovative bedriftene i Norge. Til tross for vår 376-årige historie, søker vi hele tiden å utvikle oss.
Om du har lyst til å være med på å bidra til vår videre utvikling, håper vi at stillingen som Business Controller i konsernets nyopprettede Nordic Business Center er interessant for deg.
Hvordan er det å jobbe i Nordic Business Center i Posten Bring?
Vi holder til i 17. etg i Posthuset, med panoramautsikt ut over byen. Du blir en del av vårt team i Cost Controlling med 14 høyt kompetente og motiverte kolleger. Nordic Business Center er Nordisk, og jobber på tvers av 3 divisjoner (E-handel og Logistikk, Post og Nettverk Norden) i Posten Bring AS. Vi er totalt 51 ansatte fordelt på 4 team i Norge, Sverige, Danmark og Finland.
Avdelingen Cost Controlling jobber med konsernets kostnader på tvers av Norge, Sverige, Finland og Danmark – og du vil ha kolleger i alle landene. Cost Controlling-avdelingen har hovedansvar for intern rapportering og finansiell controlling av kostnader for hele vårt nordiske nettverk samt for alle indirekte kostnader for tjenestedivisjoner og staber.
Trivsel
Vi vil gjerne trekke frem hvordan vi har det på jobb, for å fortelle om de tingene som vil påvirke din trivsel hos oss. For å lykkes er vi helt avhengig av et godt samarbeide mellom oss i avdelingen og inn mot andre samarbeidende miljøer. Hos oss er det rom for å være seg selv og vi har stor tro på at det er medarbeidere som trives, som skaper de beste resultatene.
Du vil få frihet under ansvar, vi har stor takhøyde og kolleger som er opptatt av god informasjonsflyt og kunnskapsdeling. Vi er reale og lydhøre og er stolt av å jobbe i et av Nordens ledende logistikkselskap, hvor vi bidrar til å fylle en samfunnskritisk funksjon. Du vil få god opplæring, oppfølging underveis og svært gode karrieremuligheter.
For å trives og lykkes i denne stillingen må du ha egenskaper som
· Selvstendig og har evnen til å ta egne beslutninger
· Proaktiv og løsningsorientert
· Nøyaktig og strukturert
· Høy arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
· Trives med å jobbe i team og har gode samarbeidsevner
· Godt humør og positiv innstilling
Hvem søker vi
Du er strukturert og evner å prioritere arbeidsoppgaver. Du har fokus på egen faglig utvikling, er en god nettverksbygger og ivaretar nødvendige kontaktpunkter på en naturlig og god måte. Du har kompetanse og interesse for alle deler innen økonomifunksjonen og ser kontinuerlig etter smarte løsninger.
Sentrale arbeidsoppgaver
· Ansvarlig for å levere styringsdata til nettverket på kostnadssiden
· Løpende rapportering av kostnader med tanke på økonomisk kontroll og kvalitetssikring av regnskap
· Sentral rolle i månedsavslutning og rapportering
· Bistå i planlegging og gjennomføring av prognoseprosess
· Bidra til å utvikle og forbedre selskapets interne rapporterings- og økonomiprosesser, og tilrettelegge for effektive verktøy og systemer
· Være en rådgiver og sparringspartner for avdelingsleder
· Støtte til linjeledelsen i nettverket med økonomisk analysearbeid ved behov
· Utarbeide rapporter og analyser til konsern og ledelsen
· Sentral rolle i KPI-rapportering
· Drive forbedringsarbeid, standardisering og prosesseffektivitet
· Utvikle og forbedre selskapets interne rapporterings- og økonomiprosesser, og tilrettelegge for effektive verktøy og systemer
Ønskede kvalifikasjoner
· Økonomisk utdanning på bachelor- eller masternivå
· Relevant erfaring fra regnskap og controlling
· God økonomisk og forretningsmessig forståelse
· God kompetanse innen rapportering
· Meget gode Excel kunnskaper, og generell høy interesse og kompetanse innen ERP/økonomisystemer
· Gode ferdigheter i norsk, svensk eller dansk, muntlig og skriftlig
· Erfaring og kunnskap innen logistikkvirksomhet er en fordel, men ikke et krav
Er dette interessant?
- samt matcher dine ønsker og kvalifikasjoner, ser vi frem til å motta en søknad fra deg. Vi ønsker en arbeidsplass preget av mangfold, og oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss. Vi ansetter fortløpende, så ikke la muligheten gå fra deg!
Vi foretar etter samtykke, sjekk av aktuelle søkere, for å verifisere opplysninger som fremgår av CV og tilgjengelig dokumentasjon. Vi behandler forespørsler og søknader fortrolig.
Noe du lurer på?
Har du spørsmål om stillingen, må du gjerne kontakte avdelingsleder Christoffer Gerdin på telefon: 91 88 39 43
Søknadsfrist: Snarest og senest 03.03.2025
Søknader må sendes via linken i denne annonsen.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Privat
- Sted: Biskop Gunnerus gate 14A, 0185 Oslo
- Bransje: Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Controller
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 393043571
- Sist endret