Bildegalleri
BMW 5-serie
F11
2010
250 000 km
Automat
Diesel
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
BMW 525d n57.
Tungt modifisert bil, tenkt som en skikkelig sleeper. Må fortsatt sees delvis på som et prosjekt.
Girkasse og converter oppgradert til 8hp70 med xhp tuning. Kommer fra en 535d 2016 modell. Ny olje etc.
Står med turbosystems stage4 turbo.
Står med spesialbygget bosch cp4.2 høytrykkspumpe fra ditupa.
Står også med egen railtrykksensor og reguleringsventil fra ditupa god for 3000 bar.
Står med 6x m550d injektorer fra n57
Står også med vann/metanolinnsprøytning fra snow performance.
Står med oppgraderte M performance calipere og skiver foran.
Hele motor er totaloverhalt i 2023. Cylindere er honet hos østlandske motorverksted, veiv polert, ventiler slipt og alt av slitedeler innvending i motor er byttet med unntak av stempler, veiv blokk og topp inkl kamaksler, ventiler med seter og løftere.
Etter at motor ble overhalt i 2023 og motor akkurat var innkjørt så gav den helt nye oppgraderte oljepumpen fra ditupa opp og oljetrykk ble brått borte, motor ble stanset umiddelbart. Montert ny oljepumpe og motoren går slikemykt i dag uten noen ulyder. Men etter at oljetrykket forsvant var det noe spon i olje. Har i ettertid kjørt noen turer med bilen med ny oljepumpe uten at det har kommet noe mer spon. Har derimot ikke plukket motor ifra hverandre igjen så kan ikke garantere mot evt skader. Derfor lav pris.
Ellers så trenger den nye dekk og felger og noe kjærlighet for å bli pen. Ser ut som det drypper litt av bunnpanna etter oljepumpa ble skiftet og annet smått må påregnes.
Skal bilen brukes på vegen må den eu godkjennes. egr system og dpf samt annet som trengs for å sette den i forskriftsmessig stand til vegbruk medfølger.
Selges med meget tungt hjerte da tiden ikke strekker til da jeg har alt for mange biler som står, og det er investert alt for mye penger og tid til at denne bare skal stå.
Per nå står den bare med en grunntuning på ca 350hk. Brukt til å kjøre inn motor. Motor med oppsett er god for 500+ hk. Tuningfilen som ligger i ecu sendes med evt kjøper. Sammen med data på railtrykksensor.
Står lagret innendørs i varme.
Elles utstyrt med comfortstoler, stor idrive.. og masse annet
pris kan diskuteres noe ved rask handel.
Tungt modifisert bil, tenkt som en skikkelig sleeper. Må fortsatt sees delvis på som et prosjekt.
Girkasse og converter oppgradert til 8hp70 med xhp tuning. Kommer fra en 535d 2016 modell. Ny olje etc.
Står med turbosystems stage4 turbo.
Står med spesialbygget bosch cp4.2 høytrykkspumpe fra ditupa.
Står også med egen railtrykksensor og reguleringsventil fra ditupa god for 3000 bar.
Står med 6x m550d injektorer fra n57
Står også med vann/metanolinnsprøytning fra snow performance.
Står med oppgraderte M performance calipere og skiver foran.
Hele motor er totaloverhalt i 2023. Cylindere er honet hos østlandske motorverksted, veiv polert, ventiler slipt og alt av slitedeler innvending i motor er byttet med unntak av stempler, veiv blokk og topp inkl kamaksler, ventiler med seter og løftere.
Etter at motor ble overhalt i 2023 og motor akkurat var innkjørt så gav den helt nye oppgraderte oljepumpen fra ditupa opp og oljetrykk ble brått borte, motor ble stanset umiddelbart. Montert ny oljepumpe og motoren går slikemykt i dag uten noen ulyder. Men etter at oljetrykket forsvant var det noe spon i olje. Har i ettertid kjørt noen turer med bilen med ny oljepumpe uten at det har kommet noe mer spon. Har derimot ikke plukket motor ifra hverandre igjen så kan ikke garantere mot evt skader. Derfor lav pris.
Ellers så trenger den nye dekk og felger og noe kjærlighet for å bli pen. Ser ut som det drypper litt av bunnpanna etter oljepumpa ble skiftet og annet smått må påregnes.
Skal bilen brukes på vegen må den eu godkjennes. egr system og dpf samt annet som trengs for å sette den i forskriftsmessig stand til vegbruk medfølger.
Selges med meget tungt hjerte da tiden ikke strekker til da jeg har alt for mange biler som står, og det er investert alt for mye penger og tid til at denne bare skal stå.
Per nå står den bare med en grunntuning på ca 350hk. Brukt til å kjøre inn motor. Motor med oppsett er god for 500+ hk. Tuningfilen som ligger i ecu sendes med evt kjøper. Sammen med data på railtrykksensor.
Står lagret innendørs i varme.
Elles utstyrt med comfortstoler, stor idrive.. og masse annet
pris kan diskuteres noe ved rask handel.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 900 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 117 900 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- BMW
- Modell
- 5-serie
- Modellår
- 2010
- Karosseri
- Stasjonsvogn
- Drivstoff
- Diesel
- Slagvolum
- 3 l
- Kilometerstand
- 250 000 km
- Girkasse
- Automat
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Seter
- 5
- Farge
- Svart
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Chassis nr. (VIN)
- WBAMX31020C791950
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- ABS-bremser
- Air Condition
- Airbag foran
- Alarm
- Antiskrens
- Antispinn
- Bluetooth
- Cruisekontroll
- El.vinduer
- Elektrisk sete m. memory
- Elektriske speil
- Hengerfeste, avtagbart/svingbart
- Isofix
- Kjørecomputer
- Klimaanlegg
- Kupevarmer
- Luftfjæring
- Lyssensor
- Midtarmlene
- Multifunksjonsratt
- Nøkkelløs start
- Parkeringsensor bak
- Parkeringsensor foran
- Radio DAB+
- Radio FM
- Regnsensor
- Sentrallås
- Seter i helskinn
- Sideairbager
- Soltak/glasstak
- Startsperre
- Xenonlys
Selgers kjennskap til bilen
Er eller har motoren vært trimmet?
Ja. Se annonsetekst
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.
Mer som dette
96 900 kr
46 900 kr
Isfjorden
BMW 5-serie 520D E61
![](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2025/1/vertical-0/26/4/390/657/294_482288e9-fdd1-4db5-a91f-b18813551b15.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2025/1/vertical-0/26/4/390/657/294_482288e9-fdd1-4db5-a91f-b18813551b15.jpg)
131 900 kr
Leksvik
BMW 5-serie Touring Automat
![](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2025/2/vertical-0/11/1/393/230/541_bff4a122-9fac-441e-893a-b295978ade11.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2025/2/vertical-0/11/1/393/230/541_bff4a122-9fac-441e-893a-b295978ade11.jpg)
171 900 kr
![](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2025/2/vertical-0/11/8/393/166/138_f8a7196a-0801-494a-a0c1-3682a5cc5fe9.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2025/2/vertical-0/11/8/393/166/138_f8a7196a-0801-494a-a0c1-3682a5cc5fe9.jpg)
189 900 kr
![](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2025/2/vertical-0/11/8/393/186/328_8cc2f123-6c46-4972-a670-3683428ae9e7.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2025/2/vertical-0/11/8/393/186/328_8cc2f123-6c46-4972-a670-3683428ae9e7.jpg)
169 000 kr
![](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2025/2/vertical-0/11/0/393/065/480_2724a533-9fbb-449f-8320-1f53fc9e7516.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2025/2/vertical-0/11/0/393/065/480_2724a533-9fbb-449f-8320-1f53fc9e7516.jpg)
56 900 kr
Dombås
BMW 5-serie Automat
![](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2025/2/vertical-0/11/0/393/197/590_1250e66d-b73b-40f1-8999-75f4e8d4cb81.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2025/2/vertical-0/11/0/393/197/590_1250e66d-b73b-40f1-8999-75f4e8d4cb81.jpg)
106 900 kr
![](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2025/2/vertical-0/11/2/393/217/312_b8405019-f8a4-4e3d-8952-efdf685d8013.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2025/2/vertical-0/11/2/393/217/312_b8405019-f8a4-4e3d-8952-efdf685d8013.jpg)
309 990 kr
![](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2025/1/vertical-0/27/2/390/943/952_34994835-65a7-4691-a903-541cb113c607.jpg)
![](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2025/1/vertical-0/27/2/390/943/952_34994835-65a7-4691-a903-541cb113c607.jpg)
59 900 kr
Hesseng