Rådgiver dokumentasjonsforvaltning
Hamar kommune
- Frist 03.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Om stillingen Har du erfaring fra dokumentasjonsforvaltning og arkiv, og interesse for digitale løsninger?
Vi søker en engasjert medarbeider som kan bidra i arbeidet med å sikre et fremtidsrettet og effektivt dokumentsenter!
I Hamar kommunes dokumentsenter er det nå ledig stilling som rådgiver. Dokumentsenteret er et knutepunkt i organisasjonen. I takt med samfunnsmessige endringer og digital utvikling er vi i stadig endring, og har som mål å sikre et fremtidsrettet og effektivt dokumentsenter. Til å bidra inn i dette viktige arbeidet trenger vi deg som har relevant erfaring fra fagområdet, forståelse og interesse for bruk av teknologi innen arkivfeltet, og som ønsker å bidra i driften og utviklingen av våre ansvarsområder og tjenester.
Arbeidsoppgaver
Vår nye medarbeider vil ha følgende oppgaver:
- Effektivisering og automatisering av arbeidsprosesser og rutiner
- Delta i arbeid med integrasjoner mot fagsystemene
- Uttrekk/avlevering av digitale arkivsystemer
- Systemansvar Elements
- Kvalitetssikring av elektronisk dokumentproduksjon
- Bidra i utviklingsarbeid, særlig knyttet til digitalisering
- I tillegg vil du bidra i gruppe for daglig drift og oppfølging av kommunens saksbehandlersystem (per nå utfasing av ESA, nyetablert Plan & Build og påbegynt innføring av Elements)
Andre oppgaver inkluderer blant annet:
- Postbehandling og journalføring
- Arkivfaglig råd, veiledning og brukerstøtte til ansatte i kommunen
Feltet er i stadig utvikling, så endringer til stillingens arbeidsoppgaver kan forekomme.
Kvalifikasjoner- Relevant høyere utdanning, fortrinnsvis på masternivå. Særlig relevant erfaring innen fagområdet kan kompensere for krav om utdanning
- Relevant arbeidserfaring innen dokumentasjonsforvaltning og arkivsystemer, gjerne fra offentlig sektor
- God forståelse for bruk av teknologi innen fagområdet, gjerne med erfaring fra automatisering av arbeidsprosesser
- God kjennskap til relevant lovverk
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- Har gode samarbeidsevner og evner å skape gode relasjoner
- Er helhetsorientert og evner å sette deg inn i og forstå brukernes behov
- Er innovativ med interesse for digitalisering og utvikling av fagfeltet
- Er selvgående, strukturert og serviceinnstilt
- Er analytisk og løsningsorientert, med god gjennomføringsevne
Søkere bes laste opp CV, søknadsbrev og øvrig relevant dokumentasjon elektronisk via rekrutteringsportalen innen søknadsfristens utløp.
Vi tilbyr- Lønn etter avtale
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Et godt fagmiljø med varierte og spennende oppgaver, og hyggelige kollegaer
- Medlemskap i Kommunal Landspensjonskasse, med gode pensjons- og forsikringsordninger
- IA-bedrift
Tilsetting skjer på de vilkår som fremgår av gjeldende lover, regler og tariffavtaler.
Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av alder, kjønn, kulturell bakgrunn, hull i CV-en eller funksjonsevne.
Ønsker du mer informasjon om stillingen, ta gjerne fortrolig og uforpliktende kontakt med rådgiver i Capus, Frida Vang på tlf 941 92 002, eller arkivleder Heidi Kristiansen på tlf 402 42 109.
Søknader behandles konfidensielt frem til søknadsfristens utløp. Det vil i etterkant av søknadsfristen utarbeides en offentlig søkerliste. Dersom du ønsker å reservere deg fra denne, må du opplyse om og begrunne dette i din søknad. Dersom vi ikke kan imøtekomme ditt ønske om unntak fra offentlig søkerliste, vil vi varsle deg.
Om arbeidsgiveren
Les mer om Hamar kommune
- Sektor: Offentlig
- Sted: Vangsvegen 51, 2317 Hamar
- Bransje: Arkiv og bibliotek, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Arkivar og bibliotekar, Kvalitetssikring, Rådgivning
Nøkkelord
Dokumentasjonsforvaltning, Arkiv, Elements, Digitale arkiver, Arkivsystemer
Annonseinformasjon
- FINN-kode 393334641
- Sist endret