![Troms og Finnmark friomsorgskontor, Tromsø logo](https://images.finncdn.no/dynamic/320w/logo/object/1623336320/iad_6264596307662872721kriminalomsorgen.png)
Rådgiver - administrativ seksjon
Troms og Finnmark friomsorgskontor, Tromsø
- Frist 06.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Rådgiver - administrativ seksjon
Om stillingen
Troms og Finnmark friomsorgskontor søker en allsidig og strukturert medarbeider som skal dekke ansvarsområder og arbeidsoppgaver innenfor personal, økonomi og administrasjon. I rollen vil du ha et særskilt ansvar for å sikre god økonomistyring ved enheten, bidra til at enheten har et effektiv og støttende HR-miljø og at enheten er oppdatert på lovverk, tariff og interne personalrutiner.
Stillingen innebærer også tett samarbeid med enhetens friomsorgsleder og øvrig administrasjon. Videre må den som ansettes beherske selvstendig saksbehandling, rådgivning og analyse innenfor de ulike områdene.
Troms og Finnmark friomsorgskontor er organisert med hovedkontor i Tromsø og avdelingskontor i Harstad, Hammerfest og Kirkenes. Stillingen er organisatorisk plassert i stab hos friomsorgsleder med kontorsted i Tromsø.
Vil du jobbe i en etat med et viktig samfunnsopdrag? Søk nå!
Arbeidsoppgaver
- lønnsarbeid
- budsjettarbeid
- fakturahåndtering i Unit4
- støttefunksjon mot ansatte vedrørende spørsmål om lønn, feriepenger, m.m.
- saksbehandling og oppfølging av personalarbeid og personalpolitiske dokumenter
- bistå i rekrutteringsprosesser og ansettelser, herunder utarbeidelse av stillingsutlysninger, vurdering av kandidater og referatskriving
- rapportering på relevante fagområder
- saksbehandling samt post-, dokument- og arkivhåndtering
- samarbeid med HR og øvrig administrasjon
Den som tilsettes må være innstilt på fleksibilitet til oppgaver. Det må forventes at det kan bli endringer i arbeidsoppgavene og at andre oppgaver kan bli tilagt stillingen.
Utdanning og erfaring
Du må ha
- relevant høgskole- eller universitetsutdanning på bachelornivå, og 3 års erfaring innenfor de relevante fagområdene. Lang, relevant erfaring kan unntaksvis kompensere for manglende formell utdanning
- gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig
- innehar god data- og systemforståelse og erfaring med bruk av IKT-systemer
Det er ønskelig at du har
- erfaring fra offentlig forvaltning
- erfaring med Unit4
Personlige egenskaper
- er effektiv og kan håndtere ulike oppgaver med god faglig vurderingsevne
- er selvgående og struktuert
- er initiativrik, samarbeidsorientert og har stor arbeidskapasitet
- er nøyaktig og flink til å se detaljer
- har økonomisk forståelse
Personlig egnethet vil vektlegges.
Vi tilbyr
- spennende og selvstendig stilling i en etat med et viktig samfunnsoppdrag
- gode pensjons, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
- stillingen avlønnes i stillingskode 1434 rådgiver fra kr 564.00 - 720.000 pr. år avhengig av kvalifikasjoner. Fra lønn trekkes 2% innskudd til Statens pensjonskasse
- mulighet for trening i arbeidstiden
- et godt arbeidsmiljø
- moderne lokaler sentralt i Tromsø sentrum
Generell informasjon
Kriminalomsorgen mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker oss medarbeidere med ulik kompetanse, livserfaring og perspektiv for å kunne bidra til en enda bedre oppgaveløsning.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju.
Kjenner du deg igjen i en av disse kategoriene, kan du krysse av i jobbsøkerportalen vår. Du kan lese mer om kravene for å bli vurdert som søker i disse gruppene her. (https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling)
Vi gjør oppmerksom på at det må ikke være noe å utsette på vandelen til den som ansettes. Dette må dokumenteres med en uttømmende politiattest forut for ansettelse.
Vi gjør også oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å være unntatt søkerlisten. Søker vil i så fall bli varslet om dette og gitt anledning til å trekke søknaden.
Den som ansettes må rette seg etter organisasjonsmessige eller andre endringer som blir bestemt om arbeidsområdet.
Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til friomsorgsleder Jens E. Holand tlf. 930 22 634 eller Mia H. Molund tlf 922 21 520.
Søknad og CV sendes elektronisk via linken "Søk stillingen" på denne siden. Fullstendige opplysninger om relevant utdanning og arbeidserfaring må fylles inn i det elektroniske skjemaet. Vitnemål og attester må følge søknaden. Vi ber om at du henter vitnemål fra Vitnemålsportalen direkte i Jobbnorge når du søker stillingen.
For spørsmål om elektronisk utfylling av CV kan Jobbnorge kontaktes på 75 54 22 20.
Om arbeidsgiveren
Kriminalomsorgens samfunnsoppdrag er å gjennomføre varetektsfengsling og straffereaksjoner på en måte som er betryggende for samfunnet og som motvirker straffbare handlinger. Målet vårt er at den domfelte etter soning skal velge å leve et kriminalitetsfritt liv. Vår visjon er «Straff som endrer» og våre verdier er: trygghet, åpenhet og nytenking som er førende for vår atferd og som organisasjon. Les mer om vår virksomhetsstrategi her. Kriminalomsorgen består av Kriminalomsorgsdirektoratet (KDI), Kriminalomsorgens høgskole og utdanningssenter KRUS og fem regioner med cirka 60 lokale fengsler og friomsorgskontor. Region nord omfatter 6 fengsler og 3 friomsorgskontor med ca 550 ansatte i Trøndelag, Nordland, Troms og Finnmark. Regionadminisrasjonen ligger i Trondheim. Troms og Finnmark friomsorgskontor har hovedkontor i Tromsø med avdelinger i Kirkenes, Hammerfest og Harstad med til sammen 32 ansatte.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Fredrik Langes gt. 19/21, 9008 Tromsø
- Bransje: Helse og omsorg, Offentlig administrasjon, Politi og sikkerhet
- Stillingsfunksjon: HR, personal og rekruttering, Kontor og administrasjon, Økonomistyring og budsjettering
Annonseinformasjon
- FINN-kode 393423094
- Sist endret