Landbruksrådgiver
Halden kommune
- Frist 9.3.2025
- Ansettelsesform Fast
Landbruksrådgiver
Beskrivelse av arbeidssted:
Enheten plan og miljø er organisert i kommuneområde; Teknisk, og har i dag 31 ansatte fordelt på faggruppene plan, byggesak, geodata og miljø og landbruk. Enheten er lokalisert i sentrum av Halden i Storgata 7.
Våre oppgaver er rettet mot befolkningen, landbruksnæringen, andre private næringsaktører, frivillige lag og foreninger, kommunale instanser og mot andre offentlige virksomheter.
Halden er en stor landbrukskommune, med ca. 200 aktive gårdsbruk, med store jordbruks- og skogsarealer.
Landbruksforvaltningen er organisert i fagområdet; Miljø og landbruk der også kommunens arbeid med forurensningsloven, friluftsloven og natur- og klimaarbeidet er organisert. Fagområdet har 8 ansatte.
Stillingens arbeidsområder/oppgaver:
Som ansatt i stillingen vil du jobbe med oppgaver knyttet til behandling av landbrukets tilskuddsordninger; produksjonstilskudd (PT), spesielle miljøtiltak i landbruket (SMIL), regionalt miljøprogram (RMP) og Innovasjon Norge, samt forvaltning av jord- og konsesjonslov. Avhengig av bakgrunn og kompetanse kan det også være aktuelt med behandling av saker etter annet lovverk, herunder friluftsloven og naturmangfoldloven.
Kvalifikasjoner og utdanning:
Vi søker en person med relevant høyere utdanning, med god kjennskap til offentlig landbruks- og miljøforvaltning, samt tilskuddsordninger knyttet til fagområdene. Dokumentert relevant erfaring kan kompensere for manglende formell kompetanse. Skriftlig/muntlig framstillingsevne og god samarbeidsevne vil bli tillagt stor vekt.
Personlige egenskaper:
- Du må ha evne til å gjøre faglige vurderinger knyttet til kommunal landbruksforvaltning
- Du må være selvstendig, strukturert og løsningsorientert.
- Du må være positiv, ha gode samarbeidsevner og evne til å skape god dialog
Vi kan tilby:
- Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver i et trivelig og spennende fagmiljø.
- Samarbeid med dyktige og hyggelige kollegaer og en aktiv landbruksnæring.
- Fleksibel arbeidstid med kjernetid fra 9-14.30
Generelle betingelser:
Pliktig medlemskap i offentlig tjenestepensjonsordning med 2%.
Lønn etter lov og avtaleverk
Søknad sendes:
Søknad med CV sendes elektronisk via knappen "Søk her". Da kommer du til Halden kommunes hjemmeside og må fullføre søknadsprosessen der.
Ved behov for veiledning ved utfylling av elektronisk søknad, kontakt Halden kommunes servicesenter.
Vi ber alle søkere vedlegge dokumentasjon på utdanning og attester på arbeidserfaring for å dokumentere kvalifikasjoner som fremkommer i CV og som grunnlag til lønnsfastsettelse. Ansiennitet blir vurdert og fastsatt basert på vedlagt dokumentasjon
Dersom det går fram av din søknad at du ønsker konfidensiell behandling, gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søker kan gjøres offentlig, selv om søker selv har bedt om konfidensiell behandling. Søker vil da få informasjon om dette - jfr. Offentleglova §25.
Som søker til en offentlig stilling har også du krav på å få tilgang til utvidet søkerliste med informasjon om øvrige søkere.
Åpenhet - Tillit - Respekt - Redelighet
- Sektor: Offentlig
- Sted: 1771 Halden
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Rådgivning, Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
landbruksforvaltning, landbruk, offentlig
Annonseinformasjon
- FINN-kode 393431482
- Sist endret