![Bilde fra arbeidsgiver](https://images.finncdn.no/dynamic/1280w/2022/2/vertical-5/01/e/b34/5d1/d0-/835/c-1/1ec/-bb/4f-/416/559/5ce/f7e_1117828909.png)
Rådgiver - kommunikasjonsrådgiver
Lillestrøm kommune
- Frist 02.03.2025
- Ansettelsesform Vikariat
Kommunikasjonsrådgiver, vikariat
Lillestrøm kommune er Norges niende største, en stor kommuneorganisasjon med mye kompetanse og varierte oppgaver. Våre nettsider er kommunens viktigste kanal ut mot befolkningen. Målet er at folk skal finne, forstå og få til. Du vil samarbeide nært med Innovasjon og digitalisering, i tillegg til oss i kommunikasjonsavdelingen.
Sammen med sju andre kommunikasjonsmedarbeidere og resten av kommunens medarbeidere skal du bidra til at kommunikasjonsarbeidet i Lillestrøm kommune er godt – og blir bedre. Foruten å brenne for ditt spesifikke arbeidsområde, må du delta i avdelingens løpende arbeid, og dele kunnskap og råd. Du jobber selvstendig, og drives av å skape resultater i samarbeid med andre.
Arbeidsoppgaver
- Innholdsansvarlig for digitale innbyggertjenester
- Produsere dynamisk innhold
- Revidere statisk innhold
- Drift av flere av kommunens nettsteder
- Webanalyse, Siteimprove Analytics
- Oppfølging og optimalisering av søk, Cludo
- Universell utforming av web
- Hovedansvar for oppfølging av Siteimprove
- Arbeid med tilgjengelighetserklæringene
- Følge opp tilbakemeldinger
- Tett samarbeid med den Innovasjon og digitalisering
Kvalifikasjoner
- Fortrinnsvis master innen digital kommunikasjon, bachelor med lang og relevant erfaring kan veie opp for manglende formell utdanning
- Relevant erfaring med universell utforming av web og dokumenter
- Relevant erfaring med innholdsdesign
- Relevant erfaring med analyseverktøy, fortrinnsvis Siteimprove Analytics
- Relevant erfaring med publisering på nett, vi bruker Optimizely CMS
- Erfaring med publisering på sosiale medier
- God kjennskap til klarspråk
- Være en god rådgiver for resten av organisasjonen
- Evne til å følge opp nøkkeldata fra analyseverktøy knytet til våre webløsninger
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner på norsk er en forutsetning
Personlige egenskaper
- Selvstendig
- Strukturert med stor grad av gjennomføringsevne
- Håndterer en hektisk hverdag med korte frister og mange oppgaver
- Stort engasjement for kommunikasjon på web
- Har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og bidrar til et godt sosialt arbeidsmiljø
- Personlige egenskaper og egnethet vil bli tillagt vekt.
Vi tilbyr
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Fleksibel arbeidstid (hvis det er aktuelt for stillingen)
- Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales(hvis det aktuelt for stillingen)
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale med stillingstittel rådgiver
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Om arbeidsgiveren
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
- Sektor: Offentlig
- Sted: Jonas Lies gate 18, 2000 Lillestrøm
- Bransje: PR, informasjon og kommunikasjon
- Stillingsfunksjon: Annet, PR og informasjon
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 393440031
- Sist endret