Byggesaksbehandler
Orkland kommune
- Frist 10.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Byggesaksbehandler
Er du opptatt av trygge boliger, sikker byggegrunn, byggeskikk, kulturmiljø og at kommunale arealplaner og nasjonalt regelverk blir fulgt? Da har du mulighet til å søke 100 % stilling som byggesaksbehandler i Orkland kommune. Byggesaksavdelingen har som hovedoppgave å behandle byggesaker, føre tilsyn og drive ulovlighetsoppfølging etter plan- og bygningsloven. Vi skal bidra til å legge til rette for vekst og utvikling, ivareta viktige verdier som natur- og kulturmiljø, friluftsliv og landskap.
Orkland er en ung kommune i vekst, med historiske røtter. Sammen med innbyggerne, næringslivet og frivilligheten bygger vi Orkland. Hos oss har vi trivelige kolleger i et spennende og tverrfaglig miljø. Det er stor aktivitet i kommunen og arbeidsdagen er variert og utfordrende. Enheten Plan og byggesak er organisert under kommunalområde Samfunn og har til sammen 20 ansatte. Innenfor enheten utføres tjenester innen landmåling, matrikkel, kartforvaltning, plan- og byggesaksbehandling, tilsyn, ulovlighetsoppfølging og opprydding i spredt avløp.
Arbeidsoppgaver vil i hovedsak være:
- Behandle bygge- og delesøknader
- Behandle søknad om dispensasjon
- Behandle klager
- Tilsyn
- Ulovlighetsoppfølging, (avhenger av kvalifikasjon)
- Saksforberedelse og saksbehandling til politisk utvalg
- Innbyggerkontakt og veiledning
- Dele av din kunnskap på tvers av fagfelt og til andre kollegaer
Kvalifikasjoner
- Utdanning må være på universitet- eller høyskolenivå, minimum bachelor innen juss, ingeniør, kulturminneforvaltning, jordskifte, arkitektur, eller andre relevante fagretninger.
- Du må ha god kjennskap til plan- og bygningsloven og annet relevant regelverk
- Relevant praksis fra offentlig- eller privat sektor vektlegges
- Fordel med erfaring innen tilsyn eller annen offentlig myndighetsutøvelse
- Meget god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Førerkort klasse B
Lang relevant erfaring kan i særlige tilfeller erstatte noe formalkompetanse.
Personlige egenskaper
- Du har to eller flere års erfaring innen byggesaksbehandling eller annen offentlig saksbehandling
- Du er serviceinnstilt og har gode evner til å kommunisere
- Du har stor arbeidskapasitet og er faglig oppdatert
- Du er sosialt interessert med godt humør
- Du trives som veileder og er klar i kommunikasjonen
- Du er inkluderende og liker å jobbe sammen med andre, men også selvstendig
- Du er fleksibel, endringsvillig og utviklingsorientert
- Du vil bidra til gjensidig læring og kompetanseheving
- Du har erfaring med å jobbe i en politisk styrt organisasjon
- Du er trygg i tilsyn -og myndighetsrollen
Vi tilbyr
- Et kompetent og trivelig arbeidsmiljø i en hektisk hverdag
- Gode utviklingsmuligheter
- Fleksitidsordning
- Trivelige lokaler på Orkland rådhus
- God pensjons- og forsikringsordning
- Lønn fastsettes etter individuell vurdering basert på kompetanse og erfaring
Vi benytter saksbehandlingssystemet Plan & Build 360 og øvrige moderne IT-verktøy.
Personlige egenskaper blir vektlagt.
Orkland kommune er en inkluderende arbeidslivsbedrift som ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelser.
Nysgjerrig på Orkland? På InOrkland finner du alt du trenger å vite om å bo, jobbe og leve her.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Allfarveien 5, 7300 Orkanger
- Bransje: Annet, Arkitektur, areal og interiør
- Stillingsfunksjon: Bygge- og anleggsteknikk, Ingeniør, Jurist
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Byggesaksbehandler, Jurist, Arkitektur, Kulturminneforvaltning, Jordskifte
Annonseinformasjon
- FINN-kode 393459260
- Sist endret