![Bilde fra arbeidsgiver](https://images.finncdn.no/dynamic/1280w/2018/5/vertical-5/03/8/69b/4ca/70-/4ea/0-1/1e8/-b2/d5-/6d9/fd7/f92/_1784669486.jpg)
Controller
Sykehuset Innlandet HF
- Frist 28.02.2025
- Ansettelsesform Fast
Controller
Sykehuset Innlandet er et av Norges største og mest komplekse helseforetak med mange sykehus over et stort geografisk område. Foretaket er midt oppe i en spennende prosess med planlegging av ny sykehusstruktur. Arbeidet med å realisere framtidig sykehusstruktur med et nytt og moderne Mjøssykehus innebærer endringer i pasient- og arbeidsflyt, organisering og kultur.
Nå søker vi 2 nye controllere til vår økonomiavdeling. Økonomiavdelingen i Sykehuset Innlandet har i dag 25 årsverk og er inndelt i to avdelinger; Regnskapsavdelingen og controllergruppen. De utlyste stillingene er en del av controllergruppen som i dag består av 13 controllere. Du vil samarbeide tett med ledere på flere nivåer i organisasjonen, øvrige controllere samt økonomidirektør. Arbeidssted er for tiden i Brumunddal, men det vil kunne påregnes reisevirksomhet mellom de ulike geografiske enhetene. For øvrig er vi fleksible på hvor du jobber fra.
I rollen som controller er du sentral i økonomistyringen til Sykehuset Innlandet gjennom å være lederstøtte, rådgiver og sparringspartner for ulike ledere med resultatansvar. Det er sannsynlig at du vil få ansvar for å støtte og følge opp en av våre divisjoner.
For mer informasjon om Sykehuset Innlandet HF, besøk Sykehuset Innlandets hjemmeside: https://www.sykehuset-innlandet.no/
Arbeidsoppgaver
Som controller vil du få ansvar for å lede og koordinere sentrale økonomi- og styringsprosesser, som budsjettprosess, rapportering og prognose, resultatoppfølging, månedsavslutning mm.
Videre kan du få ansvar for å gjennomføre ulike analyser blant annet mtp. lønnsomhet og effektivisering.
I tillegg vil det komme oppgaver på tvers av foretaket knyttet til investeringsanalyse og finansielle vurderinger, felles utvikling av rapportering, utviklingsarbeid, prosjekter mm. Endringer i oppgaver og ansvar vil kunne komme ved behov.
Kvalifikasjoner
- Høyskole-/universitetsutdanning, minimum bachelornivå fortrinnsvis innenfor økonomi
- Gode ferdigheter med IT-verktøy, herunder Excel og Power BI (helst med erfaring i utvikling av egne rapporter)
- Kompetanse på prosessforbedring, herunder automatisering og digitalisering, innenfor økonomifunksjonen vil være en fordel
- God regnskapsforståelse
Personlige egenskaper
- Helhetlig, langsiktig og strategisk tankegang
- Evne til å tenke nytt, effektivisere arbeidsprosesser og bistå i omstillingsarbeid
- Pedagogisk evner og kan kommunisere med ulike fagområder
- Tenke selvstendig å løfte egne meninger
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Godt arbeidsmiljø og store muligheter for personlig utvikling
- Lønn etter overenskomst
- Gode pensjonsordninger i KLP
- Egne forsikringsordninger
- Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, tariffavtaler og reglement.
- Bedriftsidrettslag SI Aktiv: https://www.siaktiv.no/
Etter søknadsfristens utløp vil offentlig søkerliste bli utarbeidet. Hvis søker har krysset av for ønske om ikke å fremkomme på offentlig søkerliste, vises det til offentleglova § 25, annet ledd. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriteriene for å bli unntatt fra søkerlista er oppfylt. Det gjøres oppmerksom på at en søknad kan bli offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søkeren vil i tilfelle bli varslet om dette.
Kopi av relevant utdanning og tjenesteattester må legges ved i søknaden.
Om arbeidsgiveren
Sykehuset Innlandets oppgaver er pasientbehandling, utdanning, forskning og opplæring av pasienter og pårørende. Vi har virksomhet på mer enn 40 steder i Innlandet innenfor somatikk, psykisk helsevern, rusomsorg og prehospitale tjenester. Som ett av landets største helseforetak med 9 000 ansatte og et stort antall faggrupper, er vi Innlandets største kompetansemiljø.
ViSykehuset Innlandet ønsker at våre ansatte skal gjenspeile befolkningens mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, kulturell og etnisk bakgrunn. Det samme gjelder om du har hatt et lengre avbrudd fra arbeidslivet.
- Sektor: Offentlig
- Antall stillinger: 2
- Sted: Furnesvegen 26, 2382 Brumunddal
- Bransje: Helse og omsorg, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Controller, Økonomi og regnskap, Økonomistyring og budsjettering
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Controller, Økonomi, Regnskap, Rapportering, Budsjett
Annonseinformasjon
- FINN-kode 393492779
- Sist endret