Technical Leader, Crane and Lifting Equipment
NOV
- Frist Snarest
- Ansettelsesform Fast
Got a craning desire to solve complex technical problems, lead a team, and make a real difference to your customers?
Som vår nye Technical Leader, kran- og løfteutstyr, vil du ta en viktig rolle i å lede et dyktig team, løse komplekse tekniske problemer, samt være den foretrukne tekniske eksperten for kunder, kolleger og NOV som helhet.
Om oss:
Technical Equipment Support Services (TESS) avdeling jobber i kjernen av NOVs Aftermarket-gruppe. Vi er tilgjengelige 24/7, året rundt, og støtter kunder og utstyr over hele verden.
Med verktøy som Tracker og eHawk™ Remote Support feilsøker vi problemer med kraner og løfteutstyr eksternt. Målet er å redusere nedetid på utstyr levert av NOV. Vi hjelper også vårs egne serviceingeniør som jobber ute i felten, med veiledning og support.
Dine ansvarsområder:
Denne rollen kombinerer ledelse, teknisk ekspertise og samarbeid. Du vil jobbe med:
- Være en ledende teknisk ekspert på NOVs kranprodukter, og støtte både kunder, serviceingeniører og det interne team med din kunnskap om NOVs utstyr og systemer.
- Ha personalansvar for et lite team av Technical Advisors.
- Støtte våre Subject Matter Experts (SME-er) som leverer kundestøtte 24/7.
- Gi teknisk støtte for kransystemer, feilsøke komplekse problemer og samarbeide med produktutvikling for å utvikle løsninger.
- Godkjenne tekniske rapporter, skadevurderinger og anbefalinger, med sterkt fokus på presisjon og profesjonalitet.
- Samarbeide tett med andre avdelinger internt for eksempel som ingeniører, salg, reservedeler og verksted.
- Representere NOV som en pålitelig teknisk autoritet i kundemøter, og tilby løsninger som reduserer nedetid og forbedrer kundens operasjon.
Vi ser etter deg som har:
- Solid kunnskap om offshorekraner og løfteutstyr, ideelt sett NOV-produkter eller lignende teknologi. Kjennskap til elektro og automasjon er en stor fordel.
- Gjerne offshore-erfaring.
- Interesse for ledelse. Selv om formell ledererfaring ikke er nødvendig, er erfaring som prosjekt- eller plassleder en fordel.
- Gode kommunikasjonsferdigheter på både norsk og engelsk for å bygge sterke relasjoner med både kunder og teamet ditt.
Høres dette ut som en spennende mulighet?
Søknader behandles fortløpende, så ikke nøl med å søke. Vi aksepterer søknader på både norsk og engelsk. Hvis du har spørsmål, kan du kontakte Johannes Hodne, Technical Manager, Electro, HMI & Control Systems - COE, på (+47) 90738711.
ENGLISH DESCRIPTION:
As our Technical Leader, Crane and Lifting equipment, you will play a vital role in ensuring reliable operations by leading a skilled team and being the go-to technical expert for customers, colleagues, and NOV as a whole.
About us:
At the heart of NOV’s Aftermarket group, the Technical Equipment Support Services (TESS) department is where we deliver real solutions—fast. We’re here 24/7, every single day of the year, supporting customers and equipment across the globe.
With tools like Tracker and eHawk™ Remote Support, we troubleshoot crane and lifting system issues remotely, minimizing downtime when every minute counts. We are also supporting our Service Engineers when they are on site, providing guidance and insight if they have a technical problem.
Your responsibilities:
This role blends leadership, technical expertise, and collaboration. You will:
- Act as the go-to technical expert NOV's crane products, supporting both customers, service engineers on site and other internal teams with your deep knowledge of NOV equipment and systems.
- Lead and develop a small team of Technical Advisors.
- Support our Subject Matter Experts (SMEs) in delivering world-class support, 24/7.
- Provide direct technical support for crane systems, troubleshooting complex issues and working with Product Engineering to develop innovative solutions.
- Approve technical reports, damage assessments, and recommendations with a strong focus on precision and professionalism.
- Collaborate closely with Engineering, Sales, Rentals, and Workshop teams to streamline customer support and ensure smooth service delivery.
- Represent NOV as a trusted technical authority in customer meetings, offering solutions to reduce downtime and enhance operational success.
We are looking for someone with:
- Strong knowledge of offshore crane and lifting equipment, ideally NOV products, or similar technology. Familiarity with electrical / automation systems related to crane operations is a big plus.
- Offshore experience is preferred
- An interest in leadership. While formal management experience isn’t required, experience as a project or site manager will be an advantage.
- Excellent communication skills in Norwegian and English to build close relationships with both customers and your team.
Sounds like an interesting opportunity?
Applications are reviewed on a continuous basis so don't hesitate to apply. We accept applications in English and Norwegian. If you have any questions, please feel free to contact, Johannes Hodne, Technical Manager, Electro, HMI & Control Systems - COE, (+47)90738711
Om arbeidsgiveren
NOV is a leading provider of technology, equipment, and services to the global oil and gas industry that supports customers full-field drilling, completion, and production needs. Since 1862, NOV has pioneered innovations that improve the cost-effectiveness, efficiency, safety, and environmental impact of oil and gas operations. NOV powers the industry that powers the world.
- Sektor: Privat
- Lederkategori: Leder
- Sted: 4636 Kristiansand S
- Bransje: IT, Maritim og offshore, Olje og gass
- Stillingsfunksjon: Ingeniør, Produktledelse, Teknisk personell
Nøkkelord
kran, teknisk leder, elektro, automasjon, kundestøtte
(1/7)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 393495721
- Sist endret