Rådgiver - Internkontroll og kvalitetsutvikling
Indre Østfold kommune
- Frist 09.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Rådgiver - Internkontroll og kvalitetsutvikling
Om enheten
Enhet for Økonomi og virksomhetsstyring er en del av kommunalområdet Organisasjon og styring og består av syv kompetente og engasjerte medarbeidere. Enheten følger opp kommunens kommunalområder innenfor økonomi og den øvrige virksomhetsstyringen. Enheten har også et ansvar for den overordnede internkontrollen og kvalitetsarbeid gjennom avvik og avviksbehandling. I tillegg gjennomføres analyse og utredningsarbeid.
Vi har et sterkt fagmiljø med dyktige og motiverte medarbeidere, og søker nå etter en ny ressurs til vårt team. Vi holder til på rådhuset i Askim sentrum.
Om stillingen
Vi ser etter en dyktig og engasjert medarbeider som vil ha hovedansvaret for å drive arbeidet med overordnet internkontroll, avvikshåndtering og kvalitetsutvikling. Du vil også spille en nøkkelrolle i å styrke koblingen mellom internkontroll og virksomhetsstyring.
Som en viktig bidragsyter vil du hjelpe organisasjonen med å utvikle en risikobasert internkontroll og sikre kontinuerlig kvalitetsforbedring gjennom effektiv avvikshåndtering. Dette vil bidra til å opprettholde kontroll over den komplekse driften, sikre at vi når våre mål, at regelverk følges, og at området utvikles i tråd med organisasjonens planer.
Stillingen er 100 % fast.
Arbeidsoppgaver
- Gjennomføre og følge opp arbeidet med risikovurderinger i organisasjonen.
- Bidra til utvikling og vedlikehold av organisasjonens rutiner for kontroll- og forebyggingsarbeid.
- Aktivt iverksette og ta del i forbedringer av rutiner, prosesser og løsninger i samarbeid med andre fagmiljøer.
- System-, drift- og opplæringsansvar for kommunens kvalitetssystem.
- Analyse av avvik og pådriver for kvalitetsforbedring i organisasjonen, herunder periodisk rapportering til toppledergruppen.
- Bidra inn i organisasjonens virksomhetsstyring og utviklingen av denne.
- Lede kommunens kvalitetsforum og dialogen med kommunalområdenes kvalitetsgrupper.
Kvalifikasjoner
- Universitets- eller høyskoleutdanning innen økonomi, revisjon eller annen relevant utdannelse.
- Lang og relevant erfaring kan erstatte krav til utdanning.
- Erfaring fra internrevisjon/internkontroll.
- Solid kjennskap til kvalitetsarbeid.
- Kompetanse innen virksomhets- og risikostyring.
- Selvstendig, systematisk og gode samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter.
- Gode IKT-kunnskaper innen styrings- og/eller kvalitets- og avvikssystemer.
- Kjennskap til avviks- og kvalitetssystemet Compilo er et fortrinn.
- God norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne.
Personlige egenskaper
- Analytisk, proaktiv og evne til å sette seg inn i ulike problemstillinger og fagområder raskt.
- Evne til å arbeide selvstendig og nøyaktig, samt drivkraft til å planlegge, gjennomføre og fullføre forbedringer.
- God forståelse for prosesser og evne til å samhandle med hele organisasjonen.
Vi tilbyr
- Godt arbeidsmiljø i en organisasjon med dyktige ledere og ansatte som både vil og kan.
- Ung og spennende organisasjon med vilje til å satse på innovasjon og utvikling.
- Arbeidssted sentralt beliggende i Askim i nærhet til togstasjon.
- Fleksibel arbeidstid og hybrid arbeidsløsning.
- En av Norges beste pensjonsordninger som varer livet ut, inkludert både uførepensjon og etterlattepensjon.
- Gode forsikringer og gunstige lånevilkår gjennom medlemskap i offentlig pensjonskasse.
- Gratis parkering.
- Rådhuscafe med rabatterte priser for ansatte.
- Rabatt på trening og svømming.
- Lønn etter avtale.
Kontaktinformasjon
Vil du vite mer om stillingen, kan du kontakte:
Ståle Ruud, direktør
Telefon: 922 54 595
E-post: stale.ruud@io.kommune.no
Marit Berven Wilson, enhetsleder
Telefon: 452 30 894
E-post: marit.berven.wilson@io.kommune.no
Generelle opplysninger
Vi oppfordrer deg til å sende inn alle attester/tjenestebevis fra tidligere arbeid, vitnemål, førstegangstjeneste sammen med din søknad. Dette danner grunnlaget for din lønnsansiennitet og lønn, ved en eventuell ansettelse.
Du sender søknad via lenken «Søk stillingen» på denne siden.
Har du spørsmål om utfylling av elektronisk søknad, kan du kontakte Jobbnorge på telefon 75 54 22 20.
Vær klar over at navnet på søkere kan bli offentliggjort, selv om du som søker har bedt om å være unntatt søkerlisten. Du vil i så fall bli varslet om dette og får anledning til å trekke søknaden din hvis du ønsker det.
Indre Østfold kommune mener det er viktig med mangfold og vi oppfordrer alle som er kvalifiserte til å søke hos oss.
Om arbeidsgiveren
Indre Østfold kommune er Norges største jordbrukskommune med 47 300 innbyggere. Våre 3750 dyktige medarbeidere gjør hver dag en stor innsats for å styrke og utvikle tjenestetilbudet for innbyggerne.
Kommunen består av to byer og flere tettsteder som alle har kort avstand til Oslo, Akershus og resten av Østfold. Vi har et blomstrende idretts- og kulturliv, et næringsliv i utvikling og et sterkt fellesskap med god tradisjon for frivillig innsats.Vi er en ambisiøs kommune i vekst, med stort behov for flere ressurspersoner med den rette kompetansen og erfaringen.
Bli med på å bygge kommunen vår videre!
Les mer om oss på www.io.kommune.no
- Sektor: Offentlig
- Sted: Rådhusgata 22, 1830 Askim
- Bransje: Konsulent og rådgivning, Offentlig administrasjon, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Analyse, Økonomistyring og budsjettering, Revisjon og kontroll
Annonseinformasjon
- FINN-kode 393590385
- Sist endret