HR- og organisasjonsrådgiver
Lunner kommune- strategi og utvikling
- Frist 07.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Vi har ledig spennende stilling!
Bilde:Pixabay
Vi søker etter en entusiastisk, utviklingsorientert og faglig sterk medarbeider. Du må gjerne ha erfaring fra og interesse for å jobbe i kommunal sektor, og evne til å jobbe selvstendig og i team.
Vår organisasjon er delt i fire kommunalområder; Strategi og utvikling, Kultur og oppvekst, Helse og mestring og Areal og samfunn. HR-enheten består av fagområdene lønn, personal og organisasjonsutvikling, og vi er sju medarbeidere. Stillingen rapporterer direkte til HR- og organisasjonsleder, som inngår i kommuneledelsen.
Våre verdier er: pålitelig vennlig- modig, og vi har en politisk vedtatt arbeidsgiverstrategi. Strategien er offensiv og nytenkende, hvor kompetanseutvikling, medarbeiderutvikling og lederutvikling er viktige elementer for at kommunen skal lykkes som arbeidsgiver. Vi har også nylig vedtatt helhetlig kompetanseplan og retningslinjer for heltidskultur.
Lunner kommune har ca. 9.400 innbyggere, ca. 750 ansatte i 580 årsverk. Rådhuset ligger på Roa, 30 minutter fra Gardermoen og Hønefoss, 1 time fra Oslo sentrum og Gjøvik. Kommunen forventer vekst i folketall.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandling og personaladministrativ støtte til organisasjonen, herunder HMS arbeid og veiledning i sykefraværsoppfølging og personalsaker
- Aktiv og praktisk støtte til ledere i HR og organisasjonsspørsmål
- Implementere og bruke kommunens arbeidsgiverstrategi og kompetanseplan i organisasjonsutviklingen
- Bidra til kompetanseutvikling/kompetansedeling
- Organisasjonsutvikling og endringsprosesser, herunder prosjektledelse og planarbeid
- Bidra til digitalisering og innovasjon i hele organisasjonen (med mål om kvalitet i tjenestene, gevinstrealisering og økonomisk handlingsrom)
- Rollen som personvernombud kan bli tillagt stillingen
Kvalifikasjonskrav
- Relevant utdanning på høyskole/universitetsnivå. Fortrinnsvis innen HR/personal, ledelse eller arbeidsrett.Særlig god erfaring/realkompetanse eller ledererfaring fra kommunale tjenester, kan erstatte kravet om formalkompetanse.
- Erfaring med HR og organisasjonsarbeid, gjerne både strategisk og operativt
- Kunnskap om prosjekt- og prosessledelse
- God kunnskap om relevant lov og avtaleverk
- Førerkort klasse B
- Gode norskkunnskaper, minimum bestått B2
Personlige egenskaper
- Engasjert og initiativrik
- Tydelig og strukturert, og trives med "mange baller i lufta"
- Gode samarbeidsevner.
- Gode kommunikasjonsevner
Personlig egnethet vil bli tillagt vekt.
Lønns og arbeidsvilkår
Vi kan tilby:- En jobb med store muligheter for personlig utvikling i et spennende og utviklingsorientert miljø
- Gode låne- og pensjonsordning gjennom KLP
- Fri gruppelivs- og ulykkesforsikring
- Inkluderende arbeidsliv-ordning
- Lønn etter avtale
- Gratis parkering
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen for øvrig. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Sandsvegen 1, 2740 Roa
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: HR, personal og rekruttering
Nøkkelord
HR-rådgiver, Organisasjonsrådgiver, Personalkonsulent
Annonseinformasjon
- FINN-kode 393603470
- Sist endret