
Leder digitalisering
Ås kommune
- Frist 09.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Leder for digitalisering i Ås kommune
Ås kommune har høye ambisjoner for kommunens digitale utvikling. Leder for digitalisering vil være en sentral pådriver for å effektivisere kommunen gjennom prosessforbedring og digital transformasjon. Du vil jobbe både strategisk og operativt.
Vi ser etter deg som er systematisk og nytenkende og kan bidra til at vi når våre ambisjoner. Du har høy teknologisk, organisatorisk og økonomisk forståelse og blir drevet av å forenkle og forbedre, Du kommuniserer godt med medarbeidere, ledere og andre samarbeidspartnere.
Du får ansvaret for et team som jobber med digitalisering, drift og støtte ut mot kommunes virksomhetsområder.
Ås kommune sine verdier er ansvarlig, tydelig og inkluderende – vi ser etter deg som kan etterleve verdiene i både i ditt lederskap og i oppgaveløsning.
Leder for digitalisering rapporterer til stabsleder for organisasjon og utvikling.
Arbeidsoppgaver:
- Lede team for digitalisering med personal- og økonomiansvar
- Porteføljestyring
- Støtte virksomhetens ledere i planlegging og gjennomføring av prosjekter for digital transformasjon, prosessforbedring og utvikling
- Økonomistyring av hele digitaliseringsfeltet
- Leverandørstyring, anskaffelser, kontrakts- og avtaleforvaltning innen digitalisering
- Overordnet ansvar for personvern og informasjonssikkerhet
Kvalifikasjoner:
- Fullført mastergrad innen relevante fagområder for stillingen. Solid, relevant og dokumentert erfaring med digitaliserings -og effektiviseringsprosesser kan kompensere for deler av utdanningskravet
- Arbeidserfaring fra oppgaver som ligger til stillingen
- Erfaring med personal-og økonomioppfølging
- Meget god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Vi ønsker deg som har:
- Erfaring med å lede digitalisering
- God digital kompetanse og forståelse
- Strukturert, selvstendig og god gjennomføringsevne
- Evne til å motivere, engasjere og sette retning
- Gode samarbeids-, og kommunikasjonsevner
- Kompetanse i prosjektmetodikk, porteføljestyring, informasjonssikkerhet og systemarkitektur
- Erfaring fra kommunal/offentlig sektor er en fordel
Hva vi kan tilby deg:
- En spennende og utviklende lederstilling
- Lønn i henhold til tariffavtale og Ås kommunes lokale lønnspolitikk, bl.a. med tillegg for utvidet kompetanse og ansvar for enkelte stillinger.
- Pensjons-, bank- og låneordninger i KLP. Arbeidsgiver betaler mellom 15-22 % premie til ytelsesbasert- og livslang pensjonsordning og gruppelivsforsikring.
- Kommunen betaler for tiden fritidsulykkeforsikring for sine ansatte.
Ås kommune ønsker å gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke stilling uavhengig av kjønn, alder, funksjonsenvne eller etnisk bakgrunn.I henhold til offentleglova kan søknaden offentliggjøres selv om du har bedt om å ikke bli oppført på offentlig søkerliste. Du vil i så fall bli varslet.Ås kommune ønsker ikke tilbud fra rekrutteringsfirma eller annonsører.
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: 1430 Ås
- Bransje: IT, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Forretningsutvikling og strategi, IT-sikkerhet, Ledelse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 393605938
- Sist endret