Regnskapsansvarlig
Söderberg & Partners
- Frist Søknader behandles fortløpende
- Ansettelsesform Fast
Regnskapsansvarlig til Söderberg & Partners
Liker du tall og regnskap? Er du et strukturert ordensmenneske? Og - identifiserer du deg med verdier som Brave, Responsible, Helpful og Driven? Da er dette kanskje jobben for deg!
Söderberg & Partners Norge søker etter en faglig sterk og operativ Regnskapsansvarlig til vår forsikringsvirksomhet. Dette er en spennende og sentral stilling hvor du vil få påvirke og være med på å gjøre en forskjell. Konsernet er i stadig vekst og utvikling og er opptatt av prosessforbedringer og systemtilpasninger, effektivisering og kompetanseheving. Dette innebærer at stillingen byr på svært gode muligheter for så vel faglig som personlig utvikling.
Ved økonomiavdelingen på Lysaker jobber 14 positive, engasjerte og faglig dyktige kolleger med å bistå hele konsernet på tvers av forretningsområdene. Teamet jobber i tett relasjon og hele tiden med fokus på å gjøre hverandre gode. Per i dag er det 18 selskap i det norske konsernet. Selskapene føres etter NGAAP, og rapporterer i henhold til IFRS, mens konsolidering skjer på group-nivå hos hovedkontoret i Sverige.
Vi har flere Regnskapsansvarlige for våre selskaper. I denne rollen vil du få ansvar for løpende regnskapsføring for flere selskaper i det norske konsernet. Dette inkluderer rapportering og oppfølging av selskapenes økonomiske status og drift, samt et tett samarbeid med våre regnskapsmedarbeidere og Controllere. I tillegg ønsker vi at vår nye kollega vil være en bidragsyter inn i diverse interne prosjekter og prosesser.
Ansvar / oppgaver:
- månedlig oppfølging av inntekter og kostnader
- føring av driftsmidler
- ansvarlig for avstemming av alle balansekonti
- månedlig rapportering til konsernledelsen i Sverige via Cognos
- månedlig internrapportering til ledelsen i Norge
- utarbeidelse av årsrapporter med noter og ligningspapirer
- utarbeide budsjett, inkludert å bistå ulike ledere med grunnlag for inntekter
- ansvarlig for rapportering til offentlige myndigheter
- kontakt med revisor, daglig leder og styret
Ønskede kvalifikasjoner :
- høyere økonomisk utdannelse, ønskelig at man er statsautorisert regnskapsfører eller revisor
- minimum 3-5 års relevant erfaring fra tilsvarende stilling, regnskapsbyrå eller revisjon
- solid regnskapsforståelse
- erfaring fra ERP-systemer
- god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Personlige egenskaper
For å trives og lykkes i denne rollen må du være nøyaktig, strukturert og ansvarsbevisst. Du har en god helhetsforståelse for regnskap, du kan løfte blikket og prioritere godt i en travel hverdag. I tillegg til å være operativ er du opptatt av effektivisering og kan være en aktiv deltaker i kvalitets- og forbedringsprosesser i samarbeid med konsernets Controllere og de ulike forretningsområdene.
Vi ønsker oss en positiv og løsningsorientert ny kollega, som kommuniserer godt på tvers i organisasjonen. Du jobber selvstendig, men trives også godt med teamarbeid og kompetansedeling. I tillegg har du god arbeidskapasitet og en stor interesse for å holde deg faglig oppdatert.
Hvorfor Söderberg & Partners?
Hos oss blir du del av et hyggelig og uformelt miljø med sterk og allsidig fagkompetanse. Vi jobber tett med kunder, leverandører og hverandre og får på den måten stadig utviklet vår faglige tyngde. Du vil oppleve at vi beveger oss raskt fremover med konstant fokus på digitalisering og forenkling av arbeidsoppgaver - alt for at dagen i dag skal bli bedre enn gårsdagen, og for at kundene skal få en enda større verdi av Söderberg & Partners.
Vi har høye ambisjoner og stort engasjement, noe som skaper et inspirerende arbeidsmiljø. Vi ønsker at nye kolleger skal utfordre og tenke nytt - her er det kort vei fra nyskapning til beslutning og gjennomføring.
Vår arbeidshverdag er fleksibel, men vi mener god kultur først og fremst skapes gjennom samhandling på kontoret. Vi er opptatt av samarbeid og samvær på tvers av lokasjon, og arrangerer jevnlig både faglige og sosiale samlinger. Som ansatt får du også tilbud om gratis rådgivning innen våre produkter og konsepter.
Virker dette interessant, ber vi deg søke via www.financepeople.no . Ved spørsmål kan du kontakte Henriette Kjærås Aaberg på 976 15 226/ henriette.aaberg@financepeople.no eller Madeleine Bjørkman på 977 67 773/ Madeleine@financepeople.no.
Alle søkere behandles konfidensielt. Søknader behandles fortløpende.
Om arbeidsgiveren
Konsernet omsatte for 7,5 mrd. kroner i 2022 og har ca. 4000 ansatte i Sverige, Finland, Danmark, Luxembourg, UK, Spania og Nederland i tillegg til Norge. I Norge er vi ca. 360 ansatte innen forsikringsområdet, med lokal tilstedeværelse i store deler av Norge. Hovedkontoret ligger på Lysaker.
Vi har en sterk bedriftskultur der våre ansatte har høye ambisjoner samt stort engasjement. Organisasjonen er kreativ og dynamisk og preges av korte beslutningsveier og stort rom for personlig initiativ. Dette skaper et inspirerende miljø hvor du har muligheter for å utvikle deg raskt.
Vi er stadig på jakt etter nye dyktige medarbeider som deler vårt ønske om å lykkes. Vil du være med oss på reisen videre?
- Sektor: Privat
- Lederkategori: Leder
- Sted: Lysaker torg 15, 1366 Lysaker
- Bransje: Bank, finans og forsikring, Konsulent og rådgivning, Økonomi og regnskap
- Stillingsfunksjon: Økonomi og regnskap, Økonomistyring og budsjettering, Regnskap
Nøkkelord
Regnskap, Rapportering, Budsjett, Årsrapport, Avstemming
(1/4)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 393608173
- Sist endret