
Technical Support & Services Engineer
BankID BankAxept
- Frist 09.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Technical Support & Services Engineer
BankID BankAxept er en spennende arbeidsplass der du får jobbe i grensesnittet mellom teknologi, samfunn og mennesker.
Gjennom oppkjøp av selskapene Kundesjekk og Beaufort har vi opprettet et nytt forretningsområde i BankID BankAxept AS - KYC (“know your customer”). Her lager vi en tjeneste der kundene får tilgang på informasjon som bidrar til grundig kundekontroll i hensikten om å forhindre hvitvasking (AML) og terrorfinansiering. I dag har vi over 1 000 norske kunder, og på toppen av det er vi stolte av å nettopp ha lansert Kundcheck i Sverige – et marked som er tre ganger så stort som i Norge.
Du får ansvar for å bistå nye og eksisterende kunder i å optimalisere verdien av sin Kundesjekk-løsning. I dette ligger også deltagelse i pre-salgsprosesser og implementeringsprosesser. Du får en bred kontaktflate internt og eksternt og får rådgi våre kunders beslutningstakere, akkurat som du støtter brukerne for å sikre det beste oppsettet og funksjonene av deres Kundesjekk-løsning.
Dine primære arbeids- og ansvarsområder vil være:
- Sikre vellykket implementering og løpende tilpasning av kundenes Kundesjekk-løsning for effektivisering av deres KYC/AML-arbeid
- Tett dialog med kundene med henblikk på spesifisering av ønsker for ytterligere utvikling/tilpasning av deres Kundesjekk-løsning
- Bistå og rådgi ifm. integrasjoner med andre systemer og prosesser
- Analyse av nye saker (feil og endringsbehov) i vårt interne saksbehandlingssystem
- Feilretting i systemet (ev. koordinere arbeidet)
- Sikre at vi har en løsning som er enklest mulig for brukere og brukersteder å ta i bruk, samtidig som den er i verdensklasse på sikkerhet
- Forbedre dokumentasjon og FAQ sammen med tech-lead, utviklingsteam og kommunikasjon
Dette er en spennende stilling med allsidige arbeidsoppgaver, da hver kunde har ulike og skreddersydde oppsett, samt ønsker og utfordringer som skal løses. Dette gir deg mulighet for å bygge dyp faglig kunnskap innenfor AML/KYC-løsninger og fungere som forretningsrådgiver overfor dine kunder.
Du vil bli del av et veletablert og ambisiøst selskap i vekst. Vi er et lite team i Norge, men har et godt kundegrunnlag og jobber tett på tvers av landegrensene. Du vil bli sentral i videre reise for Kundesjekk i Norden og kan være med å forme både rolle og selskapets utvikling. Rollen har stor fleksibilitet og selvstendighet.
For å lykkes i stillingen bør du trives med problemløsing, ha gode kommunikasjonsferdigheter og trives i dialog med kunder og brukere.
Det er viktig at du jobber strukturert, effektivt og nøye, og har stort fokus på å skape de beste mulige løsningene for dine kunder og kolleger.
Som person er du:
- God til å bygge personlige relasjoner og kommuniserer godt med alle typer mennesker.
- Løsningsorientert og liker å skape resultater samt er i stand til å prioritere din tid og strukturere dine arbeidsoppgaver da rollen er svært selvstendig.
- Vant med å jobbe både selvstendig og i team og komfortabel med å bruke din faglige innsikt og ditt naturlige engasjement til å fordype deg i systemer og inngå i dialog med andre om dette.
Personlige egenskaper:
- Du er god på å lytte og skape tillit
- Du har en interesse for teknologi og innovasjon
- Du er stødig, trygg, strukturert og ansvarsfull
- Du kan håndtere flere baller i luften og et høyt tempo
- Gode kommunikasjonsferdigheter
- Du kommuniserer flytende norsk eller et annet nordisk språk, men synes også det er fint å ha mye engelsk kommunikasjon på daglig basis
- Du har et genuint ønske om å hjelpe de rundt deg til en mest mulig knirkefri hverdag
- Du er en teknisk anlagt person som liker å grave i innstillinger og logger for å finne ut hvorfor noe feiler
- Du har gjerne grunnleggende erfaring med Python og REST API, og er ikke redd for å måtte bruke kommandolinje/terminal (CLI)
- Du har en interesse for driftsmiljø og arkitektur og vil gjerne lære mer om det
- Du er ikke redd for å spørre de rundt deg om råd når du står fast
Om arbeidsgiveren
Hva gjør vi?
Knirkefri betaling og identifisering - vi gjør det superenkelt å identifisere seg og betale. Det er trygt og gjort på et øyeblikk, akkurat sånn det skal være.
BankID, BankAxept og Stø er ledende innen ID, betaling og antihvitvasking. Våre tjenester fungerer sømløst og trygt, uansett tid og sted. Vi er norske og lager bunnsolide tjenester som bedriftene og befolkningen stoler på.
BankAxept er den enkleste og rimeligste måten å ta betalt på. Butikkene er trygge på at betalingen alltid skjer, selv om det er problemer med nettet. Det er god butikk og god beredskap.
BankID er nordmenns favoritt for å logge inn på offentlige tjenester. Selv om det finnes andre eIDer, foretrekker 9 av 10 å bruke BankID. Det skal være trygt, samtidig som det er enkelt. Det er vanskelig, og derfor elsker vi det.
Stø Kundesjekk hjelper bedrifter med å bekjempe kriminalitet. Rapportering og detektering, kundekontroll og identifisering, eierkart og signaturer, alt er samlet i ett system. Vi gjør det kjipt for kriminelle, og det liker vi veldig godt.
Hvem er vi?
Våre 250 ansatte jobber hver dag med å skape et knirkefritt samfunn. Vi bor i tre byer; Oslo, Stavanger og Bergen, i flotte og nyoppussede lokaler sentralt plassert. Målet vårt er å være førstevalget for de beste folka. De skarpeste hodene og de som brenner for bærekraftig samfunnsutvikling. Vi skal være en arbeidsgiver som er så bra og meningsfull å jobbe for at du stolt anbefaler oss til de beste folka du kjenner.
Det viktigste for oss er ikke hvor du kommer fra eller hva slags bakgrunn du har, så lenge du liker å jobbe sammen med andre for å skape gode resultater. Vi har et åpent og inkluderende arbeidsmiljø og ønsker at teamene våre skal bestå av folk med ulike bakgrunner og personligheter.
Vi har en uformell arbeidskultur med lite hierarki, men vi er samtidig opptatt av sikkerhet og at jobben blir gjort skikkelig. Hos oss handler det mest om å få oppgavene gjort, ikke om hvilke titler folk har.
Hos oss er vi opptatt av å ha det bra på jobb. Vi er glade i å feire sammen, har et godt sosialt miljø og et veldig aktivt bedriftsidrettslag, med løpetreninger, sjakk-klubb, padling, padel, organiserte hytteturer og mye mer. Vi kan også tilby flere fantastiske goder, blant annet en av de beste forsikrings- og pensjonsordningene på markedet. Forsikringene dekker våre medarbeidere både på jobb og i fritiden, rett og slett fordi vi synes de fortjener det beste. God balanse i mellom arbeids- og privatliv er viktig. Derfor har vi fleksibel arbeidstid som gir deg handlingsrom i din hverdag utenom kjernetid. I tillegg får du som ansatt fem ekstra betalte fridager i forbindelse med påske og/eller jul.
Bli med oss og skap et knirkefritt samfunn og les mer her.
- Nettverk: Facebook, LinkedIn
- Sektor: Privat
- Sted: Oslo, Norge, 0185 Oslo
- Bransje: Bank, finans og forsikring, IT
- Stillingsfunksjon: Brukerstøtte/support, IT-support
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
kundesupport, security engineer, Python, REST API
Annonseinformasjon
- FINN-kode 393631369
- Sist endret