Bildegalleri
(1/1)
Båt Ferrari - Ferrari - 2012
Til salgs4 079 kr
Beskrivelse
La oss starte med noen kommentarer:
Fr han kjpte dette eksemplet, la denne samleren merke til at det var flere modeller p markedet. Og da oppstr selvflgelig sprsmlet hvilken modell som var mest realistisk.
De tilgjengelige bildene av den virkelige bten var usikre. Men i 2014 kunne samleren se den virkelige bten p Museo Ferrari i Modena. Og frst da ble det klart at hvert modellmerke hadde sine egne tolkninger. Mest merkbare er de to luftuttakene rett foran vinduet: i alle modeller er disse for sm og plassert for hyt. Det er ogs merkbare forskjeller nr det gjelder hakkene til de to hettene og spesielt deres feste til "chassiset".
Derfor er ingen av modellene naturtro, muligens med unntak av en enda strre modell p 93 cm i lengde, som sjelden tilbys. Ferrari selv fikk laget en modell som ble tilbudt for mer enn 5.000.
Andre steder kan man se at modellene som brer Amati-navnet p auksjoner ofte ikke er Amaties. Det er ganske enkelt sette en "A" p stativet.
P dette tidspunktet (februar 2025) er det fortsatt en eneste ekte Amati finne der det medflgende settet viser at det er en Amati.
Modellen som ble tilbudt viste seg heller ikke vre sann, men siden alle modellbyggere mtte nye seg med de samme obskure historiske bildene fra den tiden, er det forstelig.
De to vedlagte bildene viser noen forskjeller mellom originalen og kopien som tilbys, men ogs mellom en Amati-kopi og originalbten.
Det hres kanskje overdrevet ut, men det som plager samleren mest er strrelsen p tallet '50' og plasseringen p Amati-eksemplet. Det hadde vrt s lett unng det.
Det merkes ogs at ALLE modeller som samleren har sett p bilder, baksiden under og nederst foran, skiller seg mer enn tydelig fra originalen (se de gule pilene). Dette til side.
Med hensyn til modellen som tilbys, som heller ikke er et naturlig eksemplar, er flgende:
Tilstand: som ny, men med forbehold om at det er noen prikker p lakken p den ene siden. Se det siste bildet. Bilder viser forresten dette tidligere og bedre enn det som kan observeres med det blotte ye. Du kan knapt se disse prikkene. Samleren tok imidlertid ikke risikoen med fjerne dem med et aggressivt middel. Hvis det i det hele tatt var mulig.
Det er ogs en stt p bunnen av den ene siden av roret.
Bten har alltid vrt stengt av fra omgivelsene. Frst innkapslet, senere i en montre.
Det er fortsatt imponerende se hvor mye stolthet denne modellen utstrler. Byggherren gjorde en god jobb. Og det er det det handler om til slutt.
Ml (L x B): 76 x 31 cm. (Vanligvis er 79 cm angitt.)
Vekt uten emballasje: 3,533 kg.
Forsikret frakt.
Fraktkostnader Nederland: 18,50
Fraktkostnader for de fleste europeiske land: 20,70
Alle forholdsregler er tatt for sikre at modellen ikke kan bevege seg i emballasjen.
Fr han kjpte dette eksemplet, la denne samleren merke til at det var flere modeller p markedet. Og da oppstr selvflgelig sprsmlet hvilken modell som var mest realistisk.
De tilgjengelige bildene av den virkelige bten var usikre. Men i 2014 kunne samleren se den virkelige bten p Museo Ferrari i Modena. Og frst da ble det klart at hvert modellmerke hadde sine egne tolkninger. Mest merkbare er de to luftuttakene rett foran vinduet: i alle modeller er disse for sm og plassert for hyt. Det er ogs merkbare forskjeller nr det gjelder hakkene til de to hettene og spesielt deres feste til "chassiset".
Derfor er ingen av modellene naturtro, muligens med unntak av en enda strre modell p 93 cm i lengde, som sjelden tilbys. Ferrari selv fikk laget en modell som ble tilbudt for mer enn 5.000.
Andre steder kan man se at modellene som brer Amati-navnet p auksjoner ofte ikke er Amaties. Det er ganske enkelt sette en "A" p stativet.
P dette tidspunktet (februar 2025) er det fortsatt en eneste ekte Amati finne der det medflgende settet viser at det er en Amati.
Modellen som ble tilbudt viste seg heller ikke vre sann, men siden alle modellbyggere mtte nye seg med de samme obskure historiske bildene fra den tiden, er det forstelig.
De to vedlagte bildene viser noen forskjeller mellom originalen og kopien som tilbys, men ogs mellom en Amati-kopi og originalbten.
Det hres kanskje overdrevet ut, men det som plager samleren mest er strrelsen p tallet '50' og plasseringen p Amati-eksemplet. Det hadde vrt s lett unng det.
Det merkes ogs at ALLE modeller som samleren har sett p bilder, baksiden under og nederst foran, skiller seg mer enn tydelig fra originalen (se de gule pilene). Dette til side.
Med hensyn til modellen som tilbys, som heller ikke er et naturlig eksemplar, er flgende:
Tilstand: som ny, men med forbehold om at det er noen prikker p lakken p den ene siden. Se det siste bildet. Bilder viser forresten dette tidligere og bedre enn det som kan observeres med det blotte ye. Du kan knapt se disse prikkene. Samleren tok imidlertid ikke risikoen med fjerne dem med et aggressivt middel. Hvis det i det hele tatt var mulig.
Det er ogs en stt p bunnen av den ene siden av roret.
Bten har alltid vrt stengt av fra omgivelsene. Frst innkapslet, senere i en montre.
Det er fortsatt imponerende se hvor mye stolthet denne modellen utstrler. Byggherren gjorde en god jobb. Og det er det det handler om til slutt.
Ml (L x B): 76 x 31 cm. (Vanligvis er 79 cm angitt.)
Vekt uten emballasje: 3,533 kg.
Forsikret frakt.
Fraktkostnader Nederland: 18,50
Fraktkostnader for de fleste europeiske land: 20,70
Alle forholdsregler er tatt for sikre at modellen ikke kan bevege seg i emballasjen.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Nederland
Catawiki
FINN-kode | 393646425 |
---|---|
Sist endret | 15.2.2025 kl. 10:30 |
Catawiki
Mer som dette
150 kr

Fiks ferdig
Hønefoss