![Bergen kommune logo](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2025/2/vertical-1/15/7/393/783/577_db4b03b1-fd1f-4002-8a65-258b0836a909.jpg)
Rådgiver anskaffelser
Bergen kommune
- Frist 9.3.2025
Spennende mulighet i et unikt anskaffelsesteam!
Rådgiver anskaffelser har en utførende og koordinerende rolle innenfor Bergen Vann sin anskaffelsesvirksomhet og skal yte faglig støtte, rådgivning og saksbehandling til de ulike avdelingene. Stillingen vil ha en sentral rolle innenfor etatens anskaffelsesvirksomhet. Etaten har anskaffelser i størrelsesorden MNOK 800-1.000 hvert år. Vi bruker Mercell som konkurransegjennomføringsverktøy og kontraktsadministrasjonsverktøy (KGV og KAV). Rådgiver rapporterer til Økonomisjef.
Bergen Vann er Bergens største næringsmiddel- og miljøbedrift. Samfunnsoppdraget er å levere trygt og godt drikkevann til innbyggerne både i Bergen kommune og Bjørnafjorden kommune og sørge for en miljømessig riktig avløpshåndtering.
Du kan lese mer om oss på www.bergenvann.no og på www.facebook.no/bergenvann
Arbeidsoppgaver
- Ansvarlig for planlegging og gjennomføring av anskaffelser etter lov om offentlige anskaffelser og forsyningsforskriften
- Ansvarlig for kontraktforhandlinger, oppfølging og avtaleimplementering
- Bistå i kontraktsoppfølging (entrepriser) i samarbeid med Bergen Vanns Prosjektavdeling
- Delta i kommunens innkjøps- og entrepriserettslige faglige miljøer
- Ansvarlig for klagebehandling i anskaffelser
- Ansvarlig for styrende dokumenter som gjelder anskaffelser i vårt kvalitets system
- Ansvar for at etatens anskaffelser blir kvalitetssikret
- Informasjon og medvirkning ved intern opplæring
- Det må påregnes at arbeidsoppgavene som er tillagt stillingen endres i takt med etatens behov
Kvalifikasjoner
- Høyere utdannelse på høyskole/universitet innen fagfeltene anskaffelse/økonomiske/juridisk i fagkretsen. Juridisk kompetanse er en fordel
- Erfaring fra arbeid med offentlige anskaffelser
- Kjennskap til Mercell sine elektronisk verktøy for konkurransegjennomføring og kontraktsadministrasjon (KGV og KAV)
- Kjennskap til standardene: NS8401/NS 8402, NS8405/NS8406 og NS8407
- Kunnskap om eller kjennskap til regelverket for offentlige anskaffelser
- Kunnskap om eller kjennskap til forsyningsforskriften
- Ønskelig med erfaring fra kontraktsarbeid, særlig entrepriser
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper
- Initiativrik og kan arbeide selvstendig
- Serviceinnstilt og god evne til kommunikasjon og samarbeid
- Ønske om å videreutvikle et ledende fagmiljø
- Evne til å arbeide effektivt og målrettet
Vi tilbyr
- Lønn etter kvalifikasjoner
- Byens mest spennende arbeidsoppgaver i en viktig fagetat
- Engasjerte kollegaer i et godt arbeidsmiljø
Om arbeidsgiveren
- Nettverk: Facebook
- Sted: Krokatjønnveien 11 C, 5147 Fyllingsdalen
- Bransje: Bygg og anlegg, Juridiske tjenester, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling, Jurist, Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Vann, Entreprise, Innkjøp, Anskaffelser, Kontrakt
Annonseinformasjon
- FINN-kode 393783577
- Sist endret