Teknisk koordinator
Trondheim kommune
- Frist 09.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Teknisk koordinator
Ved Trondheim DIGITAL er det ledig en fast 100 prosent stilling som teknisk koordinator.
Vil du være med på å forme fremtidens digitale samfunn? Vi har behov for en erfaren teknisk koordinator som brenner for å utvikle brukervennlige tjenester for våre 200.000 innbyggere og 15.000 ansatte i Trondheim kommune.
Vi kan love deg varierte, til tider krevende, og utfordrende arbeidsoppgaver i sjiktet mellom mennesker og teknologi i en organisasjon som er i konstant bevegelse.
Du må forstå teknologi, ta innover deg dokumentasjon og informasjon på tvers av domener, og du må være koordinator og tolk mellom våre utviklingsteam, sluttbrukere, leverandører og andre faggrupper. Du må hjelpe folk med å trekke i samme retning, samtidig som du sikrer at det vi utvikler formelt sett er i orden. Du vil sammen med teamet få stor grad av frihet til å løse oppgavene på best mulig måte.
Vi jobber tett med en politisk styrt organisasjon og du må derfor ha god menneske- og kulturforståelse, slik at du ser hva det er behov for og hva som kan være årsaken til en utfordring, og du må gjøre det som må til for å løse den. Du må derfor også ha god erfaring med å navigere mennesker og vite når det er klokt å stå fast på ditt, og når det ikke er det. Vi er opptatt av respekt for at vi kan vårt eget fag best, men at når vi setter sammen ulik kompetanse er det en styrke.
Trondheim DIGITAL er en enhet innenfor virksomhetsområdet Finans. Vår hovedoppgave er å støtte Trondheim kommunes enheter innenfor digitalisering og digital transformasjon slik at de kan fokusere på våre innbyggeres behov, og utvikle tjenester slik at våre innbyggere i høy grad kan være selvhjulpne. Vi har ansvaret for trondheim.kommune.no, MinSide, ServiceNow, en no/low-code plattform, og vi har egen integrasjonsplattform. I tillegg har vi nå fått ansvaret for Documaster, en ren arkivkjerne og innsynsløsningen for kommunen. Mange av våre tjenester blir utviklet på tvers av disse systemene.
Stillingen plasseres i avdelingen Tjenestedesign og utvikling, en spennende arbeidsplass der ingen dag er lik. Vi gleder oss til å gå på jobb, og er opptatt av å lære sammen.
Arbeidsoppgaver
- Lage kravspesifikasjoner, DPIA, ROS, gevinstanalyser, prosesstegninger, teknisk arkitektur og samarbeidsavtaler
- Lage teknisk beskrivelse av integrasjoner mot arkiv og leverandør API
- Bidra til at organisasjonen blir mer selvhjulpne på utvikling og drift av IT prosjekter
- Koordinere våre tjenestedesignere, utviklingsteam og ressurser fra organisasjonen for å skape brukervennlig løsninger
- Kunne forklare tekniske problemstillinger for ikke-tekniske folk
- Gjennomgå og lese teknisk dokumentasjon og forstå hvordan dette kan brukes i kontekst av det vi gjør
- Få mennesker til å jobbe godt sammen uavhengig av kultur og arbeidsmetodikk
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning fra universitet/høyskole, minimum på bachelornivå eller tilsvarende
- Lang relevant erfaring kan kompensere for manglende utdannelse
- Erfaring med prosess- og endringsledelse
- Erfaring med gjennomføring og utrulling av kompliserte IT-prosjekter
- Erfaring med hvordan smidig prinsipper kan leve sammen med prosjektveiviseren
- Erfaring med av hvordan utviklingsteam fungerer og programvareutvikling skjer
- Fordel om du har bakgrunn som produktleder/-ansvarlig og utvikler
- God formidlingsevne på norsk, både skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
- Veldig opptatt av samarbeid
- Du tør ha fingrene dypt nede materien
- Du er utholdende i oppgavene som du må gjøre
- Du er opptatt å lykkes og lære kontinuerlig sammen med teamet
- Du er nysgjerrig, ikke redd for å stille spørsmål
- Du er ikke redd for å jobbe i en organisasjon som er kompleks med store kontraster
- Du kan strekke deg etter mål og nå dem
Vi tilbyr
- Viktig samfunnsoppdrag, vi står overfor store utfordringer i kommunen, hvor mange kan løses med digitalisering og digital transformasjon
- Muligheten til å løse varierte og interessante oppgaver i et tverrfaglig IT-miljø
- Kompetansebygging gjennom kurs, sertifiseringer og faglige samlinger
- Et godt arbeidsmiljø med sosiale og engasjerte kolleger
- Fleksibel arbeidstid og rom til å påvirke egen hverdag
- Vi tilbyr lønn basert på sentrale tariffavtaler og Trondheim kommunes lokale lønnspolitikk med fagstiger og lokale lønnsmodeller. Lønn avtales ut fra din kompetanse, erfaring og stillingens ansvar
Om arbeidsgiveren
Åpen – kompetent – modig
Trondheim kommune er landets tredje største kommune, og Norges største arbeidsplass nord for Dovre med om lag 15 000 medarbeidere. Sammen jobber vi for å gi byens innbyggere gode helse- og velferdstjenester, oppvekst- og utdanningsmuligheter, kultur- og fritidstilbud og et godt bymiljø. Vi er stadig på utkikk etter nye, engasjerte og motiverte medarbeidere.
Trondheim kommune er en framtidsrettet og moderne arbeidsgiver som samarbeider med byens forsknings-, universitets- og høgskolemiljø. Hos oss finnes det spennende karrieremuligheter innen en svært bredt spekter av fagfelt. Mange av våre medarbeidere har hatt et langt og variert karriereløp internt i organisasjonen. Les mer om Trondheim kommune på vår hjemmeside og siden Jobb hos oss.
Trondheim kommune legger til rette for mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet, eller hull i CV-en. Trondheim kommune tilrettelegger arbeidsforholdene så langt det er mulig.
Deltidsansatte i Trondheim kommune som ønsker utvidelse av sin stilling og som er kvalifisert oppfordres og tilbys her å søke på stillinger som er utlyst.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (tidligere NOKUT), og godkjenningen må dokumenteres.
Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges der det er påkrevd.
Vi gjør oppmerksom på at det ved behov vil gjennomføres bakgrunnssjekk.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Maskinistgata 1, 7042 Trondheim
- Bransje: IT, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Drift/Operations
- Arbeidsspråk: Norsk
Annonseinformasjon
- FINN-kode 394089000
- Sist endret