
Prosjektleder
Kirkens Bymisjon, Kvartal XIII
- Frist 09.03.2025
- Ansettelsesform Engasjement
Har du lyst til å bruke din kompetanse og kapasitet til å gjøre en forskjell i samfunnet og for menneskene rundt deg?
Kirkens Bymisjon er en åpen og inkluderende ideell, diakonal organisasjon som arbeider for et varmere samfunn i byer over hele Norge. Vår visjon er at alle mennesker erfarer respekt, rettferdighet og omsorg.
Kvartal XIII tilbyr heldøgns oppfølgingstjenester til mennesker med psykiske helseproblemer som leier egen bolig i vår bygård på Sinsen. Beboerne tilbys individuelt tilrettelagt bistand ut fra den enkeltes hjelpebehov, mål og ressurser. Vi tilbyr oppfølging fra en tverrfaglig medarbeidergruppe med høy kompetanse, lang erfaring og stort engasjement.
Vi vil gjennom fellesskap, tid og refleksjon medvirke til at det enkelte menneske erfarer mestring, egenverd, livsmot, håp og myndiggjøring. Dette gjør vi gjennom oppfølging og trening i hverdagslivets ferdigheter, både i egen bolig og i et trygt fellesskap. Vi jobber ut fra et recoveryperspektiv, og er opptatt av den enkelte beboers ressurser og muligheter.
Kaffevogna er en ombygd elsykkel som fungerer som mobil kaffebar. Vi har servering noen timer, to til tre dager i uka. Vogna er bemannet av beboere fra Kvartal XIII og vi serverte vår første kaffe våren i 2024. I 2025 søke å utvide prosjektet til å inkludere deltagere fra samarbeidende bydeler. Brukergruppa er personer med psykiske lidelser, som har lang vei til deltagelse i et ordinært arbeidsliv. Gjennom arbeidet på Kaffevogna opplever de utfordringer og mestring, tilknytning til et arbeidsmiljø og stolthet over å tilhøre et verdiskapende fellesskap.
Vi søker nå etter prosjektleder i 60% stilling som skal drifte og videreutvikle vårt aktivitetstilbud Kaffevogna. Engasjementet varer i fire måneder fra tiltredelse, men prosjektet kan bli forlenget avhengig av videre tilskudd.
I ryggen vil du ha et engasjert team av ansatte fra Kvartal XIII og etter hvert også samarbeidende bydeler, som har god relasjon med beboerne og lang erfaring fra brukergruppa. Vi har en prosjektgruppe som møtes månedlig, som er en viktig ressurs og sparringspartner for prosjektleder.
Ditt viktigste oppdrag er å drifte et aktivitetstilbud som beboere kan skaffe seg jobberfaring gjennom, og verktøyet ditt blir Kaffevogna.
Du må forvente å være fleksibel på når du skal jobbe. Vogna må driftes når det er kundegrunnlag og mulighet for å få beboere til å jobbe i den, innenfor dine rammer i en 60% stilling. Arbeidstiden er fleksibel, og du vil ha mye frihet-og ansvar.
Vi ser etter deg som er god med mennesker, strukturert og selvstendig. Du bør ha et bredt interessefelt og trives med både praktiske oppgaver og kontorarbeid. Du vet en ting eller to om å stå utenfor arbeidslivet og psykisk helseproblematikk.
Arbeidsoppgaver
- Planlegge, gjennomføre og evaluere prosjektet
- Rekruttere, lære opp, følge opp og motivere beboere som skal jobbe i vogna
- Drifte Kaffevogna
- Opprettholde og etablere kontakt med relevante samarbeidspartnere
- Vurdere grunnlaget for drift og salg, og planlegge innhold i vogna deretter
- Søke om nødvendige tillatelser og utarbeide nødvendige prosedyrer for forsvarlig drift
- Rapportere på bruk av prosjektmidler
Kvalifikasjoner og egenskaper
- Du må ha erfaring fra arbeid med personer med psykisk helseproblematikk, rusproblematikk eller fra sosialt arbeid.
- Det er også en fordel om du har erfaring fra kafedrift, IK-mat, servering eller lignende.
- Vi ønsker at du er driftig, initiativrik og kan ta selvstendige valg. Du bør trives med en stor bredde i arbeidsoppgavene og ansvarsområder. Vi håper du har et hode for strategi, et hjerte for brukergruppen og er praktisk anlagt.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi kan tilby
- Spennende arbeidshverdag
- Godt faglig og sosialt miljø
- En meningsfull jobb
- Lønn etter tariffavtale tilsvarende miljøterapeut
- Pensjonsordning
- Stor påvirkningsmulighet på egen arbeidshverdag
- En mulighet til å drifte et helt spesielt tilbud
- Inspirerende samarbeid med flere instanser
Den som ansettes må kunne arbeide i overensstemmelse med Kirkens Bymisjons målsetninger og verdier.
Ved spørsmål om stillingen, ta gjerne kontakt med virksomhetsleder Jenny Sandaker.
Søknadsfrist: 09.03.2025.
Tiltredelse: snarest mulig.
Alle søknader må sendes inn elektronisk gjennom rekrutteringsportalen.
(Ønsker ikke kontakt med telefonselgere).
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Organisasjoner
- Sted: Knut Alvssonsvei 2, 0570 Oslo
- Bransje: Drift og vedlikeholdstjenester, Helse og omsorg, Ideelle organisasjoner
- Stillingsfunksjon: Forretningsutvikling og strategi, Kontor og administrasjon, Ledelse
Nøkkelord
Prosjektleder, Engasjement, deltid
Annonseinformasjon
- FINN-kode 394198393
- Sist endret