
Kundeveileder
Bergen kommune
- Frist 2.3.2025
Kundeveileder
Bergen skal være en attraktiv og levende by for alle. Som ansatt i Plan- og bygningsetaten er du en del av et stort og kompetent fagmiljø for byutvikling.
Vi jobber med utvikling av den aktive byen gjennom behandling av plan- og byggesaker, vi fører tilsyn og utvikler innovative kartløsninger. Hos oss får du være med på spennende prosesser fra ideer og politiske beslutninger til realisering av fremtidens Bergen.
Etatens kundesenter består av 12 ansatte og er tilknyttet Kommunikasjonsavdelingen. Seksjonen betjener etatens telefon i førstelinje, ekspedisjon, behandler innsynsforespørsler og veileder privatpersoner som planlegger mindre byggetiltak.
Kundesenteret styrker laget og er på jakt etter 2 kundeveileder i 100% fast stilling. Vi ser etter deg som har et brennende engasjement for gode kundeopplevelser og som trives med kundebehandling, veiledning på telefon og i møte med kunden.
Arbeidsoppgaver
- Håndtering av kundehenvendelser til etatens førstelinje på telefon og i ekspedisjon.
- Muntlig og skriftlig veiledning innenfor våre tjenesteområder: plan- bygge- og delesaker med mer på telefon, e-post og i fysiske møter.
- Veilede kunder i bruk av digitale løsninger/selvbetjeningsløsninger, knyttet til etatens ansvarsområder.
- Saksbehandle innsynsforespørsler og sende ut dokumenter fra digitale plan- og byggesaksarkiver.
- Behandle egenerklæringer om konsesjonsfrihet og føring i matrikkel.
Kvalifikasjoner
- Relevant utdannelse på minimum bachelornivå. Relevant utdanning kan være samfunnsvitenskapelige studieretninger, arealplanlegging, byggfag, naturforvaltning e.l.
- Søkere med god og relevant realkompetanse og erfaring, som ikke fullt ut oppfyller de formelle kravene til utdanning, kan bli vurdert som kvalifiserte søkere.
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter på både norsk og engelsk.
- Kompetanse og erfaring i bruk av digitale verktøy.
- Fordel med kjennskap til saksbehandling i henhold til lov og forskrifter (gjerne plan- og bygningsloven, offentligloven og forvaltningsloven).
- Gjerne erfaring fra byggebransjen, konsulentvirksomhet eller andre tilknyttede arbeidsfelt.
Vi ser etter deg som
- Har et brennende engasjement for service og gode kundeopplevelser.
- Har interesse for etatens fagområder.
- Jakter forbedringer og er kjent med prosessarbeid.
- Er fleksibel og trives med en variert og hektisk arbeidshverdag.
- Er tydelig og vennlig i din kommunikasjon.
- Arbeider selvstendig, strukturert og tar initiativ.
- Er god på samhandling og du er nysgjerrig og engasjert.
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Et hyggelig arbeidsmiljø preget av høyt tempo, høy kompetanse og stort engasjement.
- Utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver i Bergens største fagmiljø for byutvikling.
- Fleksibel arbeidshverdag i aktivitetsbaserte lokaler med mulighet for arbeid hjemmefra/fjernarbeid.
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling hos en solid og profesjonell organisasjon.
- Lønn etter avtale, gode pensjons- og forsikringsordninger.
Om arbeidsgiveren
- Antall stillinger: 3
- Sted: Johannes Bruns gate 12, 5008 Bergen
- Bransje: Bygg og anlegg, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Kontor og administrasjon, Kundeservice, Saksbehandler
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Plan- og bygningsloven, Kundeveiledning, Telefon, Ekspedisjon, Innsynsforespørsler
Annonseinformasjon
- FINN-kode 394325507
- Sist endret