
Seniorrådgiver avtale- og innkjøpsforvaltning
Statped
- Frist 6.3.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du være med å utvikle et nytt satsingsområde i interne tjenester?
Avdeling interne tjenester er en landsdekkende enhet i divisjon administrasjon. Vi har et bredt ansvarsområde som spenner fra eiendomsforvaltning til tolketjenester og innkjøp. Vi jobber for å styrke og effektivisere tjenestene våre, og vi søker nå en engasjert medarbeider som ønsker å bidra til denne utviklingen.
I denne stillingen vil du ha ansvar for å holde oversikt over avdelingens avtaler, samarbeide tett med ulike fagområder, bistå i anskaffelser og gi råd i forkant av innkjøp. Du vil få en sentral rolle i å sikre gode avtaler og effektive innkjøpsprosesser.
Det kan også være aktuelt med oppgaver knyttet til driften av Statpeds lokasjoner på ulike steder i landet.
Arbeidsoppgaver
I rollen som avtaleforvalter vil du ha ansvar for å administrere og følge opp ulike avtaler innen innkjøp og drift. Stillingen vil blant annet innebære:
- Anvendelse og oppfølging av statlige fellesavtaler for forbruksmateriell, kontormøbler, reisetjenester, hotell- og kantinetjenester m.m.
- Rådgiving i bruk av avtaler i organisasjonen
- Forberede og gjennomføre anskaffelser
- Kontakt med leverandører og oppfølging av bestillinger
- Administrasjon av interne rutiner for innkjøp, samt tydelig formidling av retningslinjer og regelverk internt
- Saksbehandling av interne henvendelser i vårt saksbehandlingssystem
- Deltakelse i avdelingens øvrige arbeidsoppgaver
- Noe reisevirksomhet må påregnes
Kvalifikasjoner
Må-krav:
- Mastergrad innen økonomiske eller administrative fag. Bachelorgrad kombinert med lang og svært relevant erfaring kan i noen tilfeller kompensere for kravet om mastergrad
- Erfaring med avtaleoppfølging og -forvaltning
- God muntlig og skriftlig formuleringsevne på norsk
Bør-krav:
- Erfaring med offentlige anskaffelser
- Erfaring innen innkjøp og logistikk
- Erfaring med saksbehandling
- Erfaring fra statlig eller annen offentlig forvaltning
Personlige egenskaper
Til denne stillingen ser vi etter deg som er strukturert, analytisk og utviklingsorientert. Du tar eierskap til oppgaver, jobber selvstendig og er både ansvarsbevisst og proaktiv. Med en fleksibel og løsningsorientert tilnærming evner du å håndtere endringer og finne gode løsninger på utfordringer. Du har sterke samarbeidsevner, kommuniserer tydelig og bygger gode relasjoner. Du bidrar aktivt til et positivt og inkluderende arbeidsmiljø og har en resultatorientert tilnærming med god selvledelse.
Vi tilbyr
- Stillingen lønnes som seniorrådgiver (kode 1364) fra kr 680 000 - 780 000 brutto per år. For særlig kvalifiserte søkere kan noe høyere lønn vurderes
- Et stimulerende og godt arbeidsmiljø med høy faglig kompetanse
- Gode faglige utviklingsmuligheter
- Du vil bli medlem i Statens pensjonskasse, som gir deg mange fine fordeler. Les mer på spk.no/medlemskap-i-spk/
- Fleksibel arbeidstidsordning
- Hjemmekontorordning
Andre opplysninger
- Du må laste opp CV, vitnemål og eventuelt attester med relevans for stillingen i vår rekrutteringsløsning, uten dette kan vi ikke behandle søknaden din
- Stillingsbrøk: 100 %
- Stillingstype: Fast
- Tiltredelse: Så snart som mulig
- Antall stillinger: 1
- Arbeidssted på en av følgende lokasjoner:
- Gimlevegen 68, 9019 Tromsø
- Søbstadvegen 65, 7088 Heimdal
- Solheimsgaten 13, 5058 Bergen
- Studievegen 5, 2815 Gjøvik
Statped mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid.
Om du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste må dette opplyses om og begrunnes i søknaden. Opplysninger kan bli offentliggjort selv om du har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten. Du varsles om reservasjon ikke tas til følge, jf. Lov om rett til innsyn i dokumenter i offentleg verksemd (offentleglova), § 25.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Solheimsgaten 13, 5058 Bergen
- Flere arbeidssteder: GIMLEVEGEN 68, 9019 Tromsø, Studievegen 5, 2815 Gjøvik, SØBSTADVEGEN 65, 7088 Heimdal
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Barn, skole og undervisning, Eiendom, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Innkjøp/forhandling, Koordinering, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Avtaleforvaltning, Anskaffelser, Innkjøp
Annonseinformasjon
- FINN-kode 394495755
- Sist endret