
Seksjonssjef for staben i AT
Skatteetaten
- Frist 13.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Lede, utvikle og inspirere – vi søker leder for vår dyktige stab
Avdeling Administrative tjenester (AT) leverer landsdekkende tjenester innenfor områdene lønn, økonomi, eiendom og dokumentforvaltning. Vi har medarbeidere på lokasjoner over hele landet, og er totalt cirka 270 medarbeidere. Siden vår stabsleder skal gå av med pensjon, søker vi nå etter ny leder for staben vår som, sammen med avdelingens ledelse, er plassert i Tromsø.
Hva går jobben ut på?
Som seksjonssjef vil du ha det overordnede faglige ansvaret for stabens arbeidsområder som blant annet er økonomistyring, internkontroll, forbedringsarbeid, kommunikasjon, digital utvikling, målstyring og rapportering. Du vil forberede saker til ledergruppen, delta i styringsdialogen med Skattedirektoratet , og være et koordinerende bindeledd mellom direktøren og avdelingens fire fagseksjoner. Du vil også være sparringspartner for direktøren, og inngå i direktørens ledergruppe. Stillingen innebærer også ledelse, personalansvar og utvikling av stabens seks kompetente medarbeidere.Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
- Du må ha høyere relevant utdanning på masternivå, eller minimum bachelornivå. Internasjonale grader må være godkjent av NOKUT/HK- dir.
- Du må ha relevant ledererfaring med personalledelse, og kunne vise til gode resultater.
- Det er en fordel om du har erfaring med virksomhetsstyring.
- Det er en fordel om du har erfaring med digitalt utviklingsarbeid.
- Du må ha god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk.
Du har gjerne relevant erfaring fra en stor offentlig eller privat virksomhet, som har vært gjennom større endringer.
Hva ser vi etter hos deg?
- Du er lyttende, og evner å kommunisere på en tydelig og troverdig måte.
- Du er god til å bygge relasjoner, samarbeide og får tillit hos de du omgås.
- Du tar initiativ, er utviklingsorientert og utfordrer det etablerte.
- Du har god virksomhetsforståelse, og tenker helhetlig.
- Du har stor arbeidskapasitet og jobber strukturert.
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre. Noe reisevirksomhet må påregnes.
Du blir ansatt som seksjonssjef, med en årslønn mellom 950 000 og 1 100 000 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte kandidater kan vi vurdere å gi noe høyere lønn enn dette.
Verdt å merke seg før du søker
Vi er mer opptatt av hva du kan, dine erfaringer og kompetanse enn hvor flink du er til å skrive en jobbsøknad. Derfor ber vi deg om å levere en god og beskrivende CV hvor du får frem hva du har gjort og oppnådd som gjør deg kvalifisert for stillingen du søker på. Du trenger altså ikke å skrive eller legge ved et søknadsbrev.
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Om arbeidsgiveren
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, fem divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte medarbeidere som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
- Sektor: Offentlig
- Sted: Hjalmar Johansens gate 23, 9007 Tromsø
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Ledelse
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Ledelse, Utvikling, Økonomistyring, Målstyring, Internkontroll
Annonseinformasjon
- FINN-kode 394526569
- Sist endret