Bildegalleri
Elektrisk Fatbike
Beskrivelse av varen
Tilstand: Må fikses - Noen mangler/ødelagte deler
Merke: Andre merker
Sykkeltype: Elektrisk
Lyst på en fet elektrisk fatbike som ingen har maken til? Liker du å mekke på rare doninger?
Jeg bygget denne for 10 år siden med mål om å lage Norges villeste elektriske fatbike. Jeg mener selv at jeg fikk det til med glans :-)
-4.0" Feite dekk
-1500-3000W krankmotor. Laget i California på bestilling etter mål til denne sykkelen.
https://highvoltagekits.com/lightning-rods-electric-motors
-50V 20Ah 18650 Panasonic batteripakke ( medfølger ikke!)
-Lyen 12Fet controller. Laget på bestilling til å passe motor og batteri. Denne medfølger, men det er denne som er defekt.
-Cycle Analyst v3.0
Sykkelen var en periode forsidebildet til Lightning Rods FB side :-)
Denne sykkelen har tommelgass og "lovlig" modus. Med tommelgass så gikk den ca 55km/t og holdt ca 20km/t opp alle bakker, frem til bakken blir så bratt at man velter bakover!
Med 20Ah 50V batteri så hadde jeg minst 40km rekkevidde med 100% motorbelastning. Har aldri gått tom for strøm med denne og syklet fort 5-6 mil pr tur uten å bruke en kalori.
Motoren har kun gått på 1500W maks, men motor kan fint yte 3000W også, men da må alt bygges om. Alt over 1500W river bare kjedet og tannhjul i stykker. Vanlige sykkelgir og kjeder er rett og slett ikke laget for dette ( hvem skulle ha trodd det? ). Motoren er bygget om for å bruke gocart kjeder fra biltema så disse tåler 3000w. Tidligere hadde denne reimdrift, men lang leveringstid fra USA gjorde at jeg måtte finne på noe mer solid og enkelt.
Sykkelen har gått ca 3500km . Vasket etter hver tur og plukket fra hverandre for div modifikasjoner/forbedringer hver vinter.
De siste 2 somrene den var i bruk var sommeren 22 og 23. Når jeg tok den frem sommeren 24 så virket den ikke.
Etter feilsøking så virket det som om batteriet var gåent. Ikke så rart tenkte jeg siden ett elsykkelbatteri har forventet levetid på 3-5 år. Mitt var da 9 år gammelt. Jeg bestilte da opp ett nytt ( ca 10000kr fra EM3EV). Grunnet lang ventetid hos fabrikk så fikk jeg ikke batteriet før August 24.
Fant fort ut at nytt batteri hadde samme problem, nemlig at sykkelen skrur seg av helt random. Tok en runde med feilsøking sammen med batterifabrikken, byttet hjerne på batteriet uten hell og forsto da at feilen ligger en annen plass i sykkelen.
Jeg har feilsøkt følgende:
Motor og hallsensorer= OK ingen feil.
Cycle Analyst= Ok ingen feil.
Controller= Ukjent feil.
Jeg har forsøkt å få tak i Eduard Lyen som laget controlleren, men han produserer ikke lenger controllere. Sykkelen trenger en controller som kan yte 50v 35A kontinuerlig og som kan snakke med cycle analyst samt levere firkantpuls til motoren.
Slike controllere finnes ( infinion f.eks), men jeg har ikke ork til å begynne å finne ut av hva som passer da tid, helse og interesse ikke er der lenger.
Jeg har over 60000 i selvkost på denne sykkelen samt 100vis av timer. Ble tilbudt 100000kr for den i 2017 men takket nei da jeg DIGGET dette beistet!
Selger denne som den er med masse deler for 8000kr for de som vil gi den litt kjærlighet.
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innAnnonsens metadata
Sist endret: 23.2.2025 kl. 21:45 ・ FINN-kode: 394995376