Bildegalleri
Inaktiv
Saab 900
Sosialist
1995
170 000 km
Manuell
Bensin
Brukerprofil
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på LS44969Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Siste nytt: Kristin har nå hatt siste reis. Hun ble levert inn til vraking den 20. mars 2013. Det er IKKE min skyld hvis Kristin Halvorsen blir utsatt for noe fælt i fremtiden. Jeg har forsøkt å gi bilen et bedre liv, men ingen ville bidra. Det IKKE min skyld at SV stuper på meningsmålingene!
Godt brukt drittbil selges.
Jeg har hatt Kristin snaue 10 år nå, og kan ikke si at jeg er lei meg for å måtte selge henne. Hun har vært som et langt og vondt samboerskap som har gått fra krise til krise, men som har holdt sammen med begrunnelsen "man vet hva man har, men ikke hva man får" og for å dekke behov.
Vårt "samliv" har vært preget av både fysisk og psykisk vold fra begge parter, og endog "utroskap" (mer om dette senere).
Siden bilen har en god del mangler er det nesten lettere å liste opp det som faktisk fungerer, men jeg gjør et forsøk. Det kan godt hende det er flere feil og mangler som jeg har glemt, eller ikke oppdaget ennå.
* Motor starter ikke i fuktig vær
* Nøkkelsylinder på førersiden er gåen (men kan sikkert byttes om fra passasjersiden) så man må låse opp fra passasjersiden, og deretter låse opp førerdør innenfra).
* Stereoanlegg slår seg av og på i humper.
* interiørlys i bagasjerommet slår seg ikke på.
* demperne foran er nok gått heden.
* minst en drivknute foran er gåen.
* Vindusspylerne spyler mest på passasjersiden, og bare en liten dusj på førerside.
* Tenningslåsen er noen ganger vrang.
* låsen på bensinpåfyllingen låser ikke.
* batteriet er underdimensjonert
* innvendig tak bærer preg av høy sigarføring og tett skogge.
* førersete bærer preg av stort kaffeinntak (men kan jo heldigvis vaskes).
* hele interiøret er skittent takket være at min hund Alfred ikke liker å sitte i bil (ingentinng er oppspist, men fullt av hundehår, sikkel og skitt/støv). Altså ikke akkurat en allergikers drømme-doning.
* Askebegerfronten er løs.
* Noen ganger står ikke bilen i revers, selv om nøkkelen kan taes ut. (dette er nok bare et nedslitt spor i girvelgeren).
* Rust flere steder.
* Tror ikke varmetrådene bak virker lenger.
* Svetter litt olje.
* Batteriet er løst.
* Bremsene er ikke helt som de skal være. Enten skeve skiver, eller ødelagte klosser.
* Etter at ei nepe klarte å rygge på bilen er det en liten glipe i innfestningen mellom forskjermer og fanger.
* Sprekk i det ene blinklysglasset.
* Forvarmer (Defa) har en løs kabel.
* Av totalt 6 høytalere er det to eller tre jeg tror virker. Eller kanskje jeg har dårlig hørsel.
* Frontruten har minst en stensprutskade, og begynner å kanskje bli litt slitt.
* Noe i eksosanlegget er på vei til å gå på tross av at hele møkka er byttet for kun få år siden av Svendsen Eksos. Fordelen er at du får en "gromlyd" når du gir gass.
* Gearkassen har en annen utveksling enn standard, noe som gir deg god km per liter bensin, men lite kraft.
* Av de opprinnelige 130 gampene er det neppe mer enn 80 igjen (og jeg kan garantere at de ikke er brukt i matindustrien...)
* Du får knapt tak i deler til SAAB siden de heldigvis er konkurs, men må bruke Mekomanen, eller Opel.
Så på den positive siden:
* Endeløs "moro" med evige reparasjoner som ikke nødvendigvis koster så mange kronene.
* Særdeles enkel å skru på hvis du gidder.
* "Alt går inn i en SAAB": Du får virkelig ALT inn denne bilen. Alt fra dobbeltsenger til 2 favner ved, og endog en liten båt. Setene kan justeres, slås ned eller fjernes temmelig enkelt. I løpet av 5 minutter får du en varebil hvis du trenger det.
* Bilen har hengerfeste samt DEFA motorvarmer.
Inkludert i salget er også en god del deler, såsom radiator og hatchback. Og en drøss andre deler. De mest vanlige delene er solgt, men mye er igjen. Jeg har estimert verdien på dette fra vrakhandler til ca 15 000,-. Men de tar seg jo ofte særdeles godt betalt. (Hvis du bare er interessert i disse delene kan jeg selge dem løst for 4000,-. Ta kontakt så kan jeg sende deg en liste).
Siden dette er en drittbil med mye feil og evigvarende reparasjonsprosjekter selges selvsagt bilen med Haynes reparasjonshåndbok.
På bildene er bikkja inkludert. Bikkja selges ikke med bilen.
Biografi:
Møkka-Kristin ble bygget i en tid da svensker ikke syntes Engelsk var noe å skryte av, så internasjonale standarder holdt de seg for gode til. Derfor syntes de at en "S" i modellnavnet passet godt til å beskrive "standard" istedenfor "sport" som var noe de fleste andre bilprodusenter valgte. Det var tiden da Svensk kvalitet faktisk var en hedersbetegnelse, og betød at de var teknologisk avantgarde. Så derfor valgte de å proppe bilen full av gammel drit som alle andre bilprodusenter hadde sendt på skrothaugen for lenge siden. De installerte til nød airbags, men det er da også knapt det eneste. Fargen de valgte var sosialst-rød.
Frem til jeg overtok doningen etter min demente og invalide bestefar i 2005 hadde den knapt rundet 70 000 km (han kjørte den jevnlig til glede for seg selv, og fare for alle andre). Og etter kort tid begynte problemene; eksosanlegget var løent så jeg kittet det igjen, men lyden ble bare enda verre (dette var da også samtidig med at noen plantet en bløtkake i en viss tidligere ministers grøthøl). Deretter gikk det slag i slag, men en ting har hele tiden vært sikkert: skjedde det noe med en viss tidligere minister, så kom det til å skje noe med Kristin. Denne nevnt tidligere ministeren ble frastålet sin bil av en rusmisbruker, og kort tid etter ble min Kristin stjålet av en annen rusmisbruker. Jeg endte opp med å måtte kjøpe en delebil for å holde tritt med reparasjonene, og døpte donorbilen for Kaci. Da denne tidligere ministeren "trengte en pause" gikk girkassen føyken og måtte byttes og stod på bukk i en måned. Det samme gjorde ministeren. En moroklump av en kompis av meg klistret bilen full av Arbeiderparti-roser, og kort tid etter proklamerte Ministeren samarbeid med Det Kongelige norske Arbeiderparti. Ministeren gikk på en smell i Stortinget rett før jul for noen år siden og lå lavt en lang periode, og Kristin fikk et gåent løpehjul som førte til at drivreima stod. Denne gangen et verkstedsbesøk på en måned pga mange helligdager i julen. Ministeren gikk høyt ut og surfet på media, men ble slått hardt ned på når det viste seg at hun jukset med tallene og deretter var det stille en stund fra hennes side. Kristin ble stående med lysene på og batteriet gikk føyka. Så når jeg nå har byttet ut ganske mye av Kristin med deler fra Kaci så funker hun jo på et vis. Og slik har det gått år etter år, etter år. (og det verste er at jeg kan dokumentere alle disse påstandene, og at det faktisk er enda flere historier). Jeg kan jo bare spekulere i hvorfor forvarmeren ikke funker som den skal?
Kristin ble altså til som en "lubben" liten tjej, temmelig brei over hekken og egentlig ikke spesielt pen. Full av utdaterte idèer, og litt tjukk i hue siden injection-systmet er fra Bosch på -80 tallet, men hun kommer jo egentlig fra et godt og møblert hjem. Hun har hatt sine stunder, men er temmelig utslitt. Hun må nå gi tapt etter å ha blitt kjørt knallhardt av en høyre-mann i mange år (og dette er en dobbelt-pun siden denne tidligere nevnte tidligere ministeren er gift med en høyre-mann). Det er en evig sutring fra henne med nye ulyder som dukker opp. Eneste gangene hun klarer å holde kjeft er når tidligere finansministeren er på ferie, men da står stort sett Kristin på bukk.
Som en god ekte sosialist har Kristin kostet meg en formue, og har vel ikke bidratt så veldg mye. Bare en haug med penger har gjort at hun har overlevet så lenge. Og på tross av at jeg har kastet en haug med penger etter henne vralter hun bare bortover, og nye skavanker dukker stadig opp.
Jeg må innrømme at jeg nå ikke lenger tør å kjøre Kristin i frykt for det den tidligere nevnte ministeren utsettes for. Kanskje er det Kristin som påvirker Kristin, eller så er det omvendt. Hun er jo ikke akkurat så ung lenger, og jeg vil nødig utsette oss for totalhavari.
Så:
Til alle raddisene der ute: Her har dere muligheten til å bruke masse penger på et tapsprosjekt som fører til at et visst parti får opp stemme-antallet igjen! Og ikke minst: pengene fra dette salget bidrar til å finansiere mitt kjøp av en elektrisk bil! Så her vinner alle! (Det er forøvrig et raddisgebyr på 2500,- på denne bilen som inkluderer innsendig av alle dokumenter til korrekt instans samt rydding av bilen).
Til alle med vettet i behold som ikke lar misunnelse og sjalusi drive dere: her har dere mulighet til å tjene noen kroner på å enten selge bilen i deler, eller å sette den i høvelig stand så den skranter bortover. Eller plukk av delene, og la resten gå i metall-pressen, så kanskje et visst parti blir historie!
Inkludert i salget følger (ta det du vil ha, resten selges løst eller går på søppelhaugen):
* takstativ og takgrind
* totalt 4 sett hjul, 1 sett sommer på alufelg, 1 sett sommer på stål, 1 sett piggfrie på stål, og 1 sett pigg på stål. Alle er godt brukt, men varer vel en sesong eller to til.
* massevis av deler.
* Haynes rep. håndbok
* Diverse nye smådeler
* både gummimatter og stoffmatter
* stereanlegg med både USB og minnekortleser
Siden vrakpanten nå er blitt 2500,- så blir jo prisen bare ca 7500,- Og det må jo anses som en kupp!
Godt brukt drittbil selges.
Jeg har hatt Kristin snaue 10 år nå, og kan ikke si at jeg er lei meg for å måtte selge henne. Hun har vært som et langt og vondt samboerskap som har gått fra krise til krise, men som har holdt sammen med begrunnelsen "man vet hva man har, men ikke hva man får" og for å dekke behov.
Vårt "samliv" har vært preget av både fysisk og psykisk vold fra begge parter, og endog "utroskap" (mer om dette senere).
Siden bilen har en god del mangler er det nesten lettere å liste opp det som faktisk fungerer, men jeg gjør et forsøk. Det kan godt hende det er flere feil og mangler som jeg har glemt, eller ikke oppdaget ennå.
* Motor starter ikke i fuktig vær
* Nøkkelsylinder på førersiden er gåen (men kan sikkert byttes om fra passasjersiden) så man må låse opp fra passasjersiden, og deretter låse opp førerdør innenfra).
* Stereoanlegg slår seg av og på i humper.
* interiørlys i bagasjerommet slår seg ikke på.
* demperne foran er nok gått heden.
* minst en drivknute foran er gåen.
* Vindusspylerne spyler mest på passasjersiden, og bare en liten dusj på førerside.
* Tenningslåsen er noen ganger vrang.
* låsen på bensinpåfyllingen låser ikke.
* batteriet er underdimensjonert
* innvendig tak bærer preg av høy sigarføring og tett skogge.
* førersete bærer preg av stort kaffeinntak (men kan jo heldigvis vaskes).
* hele interiøret er skittent takket være at min hund Alfred ikke liker å sitte i bil (ingentinng er oppspist, men fullt av hundehår, sikkel og skitt/støv). Altså ikke akkurat en allergikers drømme-doning.
* Askebegerfronten er løs.
* Noen ganger står ikke bilen i revers, selv om nøkkelen kan taes ut. (dette er nok bare et nedslitt spor i girvelgeren).
* Rust flere steder.
* Tror ikke varmetrådene bak virker lenger.
* Svetter litt olje.
* Batteriet er løst.
* Bremsene er ikke helt som de skal være. Enten skeve skiver, eller ødelagte klosser.
* Etter at ei nepe klarte å rygge på bilen er det en liten glipe i innfestningen mellom forskjermer og fanger.
* Sprekk i det ene blinklysglasset.
* Forvarmer (Defa) har en løs kabel.
* Av totalt 6 høytalere er det to eller tre jeg tror virker. Eller kanskje jeg har dårlig hørsel.
* Frontruten har minst en stensprutskade, og begynner å kanskje bli litt slitt.
* Noe i eksosanlegget er på vei til å gå på tross av at hele møkka er byttet for kun få år siden av Svendsen Eksos. Fordelen er at du får en "gromlyd" når du gir gass.
* Gearkassen har en annen utveksling enn standard, noe som gir deg god km per liter bensin, men lite kraft.
* Av de opprinnelige 130 gampene er det neppe mer enn 80 igjen (og jeg kan garantere at de ikke er brukt i matindustrien...)
* Du får knapt tak i deler til SAAB siden de heldigvis er konkurs, men må bruke Mekomanen, eller Opel.
Så på den positive siden:
* Endeløs "moro" med evige reparasjoner som ikke nødvendigvis koster så mange kronene.
* Særdeles enkel å skru på hvis du gidder.
* "Alt går inn i en SAAB": Du får virkelig ALT inn denne bilen. Alt fra dobbeltsenger til 2 favner ved, og endog en liten båt. Setene kan justeres, slås ned eller fjernes temmelig enkelt. I løpet av 5 minutter får du en varebil hvis du trenger det.
* Bilen har hengerfeste samt DEFA motorvarmer.
Inkludert i salget er også en god del deler, såsom radiator og hatchback. Og en drøss andre deler. De mest vanlige delene er solgt, men mye er igjen. Jeg har estimert verdien på dette fra vrakhandler til ca 15 000,-. Men de tar seg jo ofte særdeles godt betalt. (Hvis du bare er interessert i disse delene kan jeg selge dem løst for 4000,-. Ta kontakt så kan jeg sende deg en liste).
Siden dette er en drittbil med mye feil og evigvarende reparasjonsprosjekter selges selvsagt bilen med Haynes reparasjonshåndbok.
På bildene er bikkja inkludert. Bikkja selges ikke med bilen.
Biografi:
Møkka-Kristin ble bygget i en tid da svensker ikke syntes Engelsk var noe å skryte av, så internasjonale standarder holdt de seg for gode til. Derfor syntes de at en "S" i modellnavnet passet godt til å beskrive "standard" istedenfor "sport" som var noe de fleste andre bilprodusenter valgte. Det var tiden da Svensk kvalitet faktisk var en hedersbetegnelse, og betød at de var teknologisk avantgarde. Så derfor valgte de å proppe bilen full av gammel drit som alle andre bilprodusenter hadde sendt på skrothaugen for lenge siden. De installerte til nød airbags, men det er da også knapt det eneste. Fargen de valgte var sosialst-rød.
Frem til jeg overtok doningen etter min demente og invalide bestefar i 2005 hadde den knapt rundet 70 000 km (han kjørte den jevnlig til glede for seg selv, og fare for alle andre). Og etter kort tid begynte problemene; eksosanlegget var løent så jeg kittet det igjen, men lyden ble bare enda verre (dette var da også samtidig med at noen plantet en bløtkake i en viss tidligere ministers grøthøl). Deretter gikk det slag i slag, men en ting har hele tiden vært sikkert: skjedde det noe med en viss tidligere minister, så kom det til å skje noe med Kristin. Denne nevnt tidligere ministeren ble frastålet sin bil av en rusmisbruker, og kort tid etter ble min Kristin stjålet av en annen rusmisbruker. Jeg endte opp med å måtte kjøpe en delebil for å holde tritt med reparasjonene, og døpte donorbilen for Kaci. Da denne tidligere ministeren "trengte en pause" gikk girkassen føyken og måtte byttes og stod på bukk i en måned. Det samme gjorde ministeren. En moroklump av en kompis av meg klistret bilen full av Arbeiderparti-roser, og kort tid etter proklamerte Ministeren samarbeid med Det Kongelige norske Arbeiderparti. Ministeren gikk på en smell i Stortinget rett før jul for noen år siden og lå lavt en lang periode, og Kristin fikk et gåent løpehjul som førte til at drivreima stod. Denne gangen et verkstedsbesøk på en måned pga mange helligdager i julen. Ministeren gikk høyt ut og surfet på media, men ble slått hardt ned på når det viste seg at hun jukset med tallene og deretter var det stille en stund fra hennes side. Kristin ble stående med lysene på og batteriet gikk føyka. Så når jeg nå har byttet ut ganske mye av Kristin med deler fra Kaci så funker hun jo på et vis. Og slik har det gått år etter år, etter år. (og det verste er at jeg kan dokumentere alle disse påstandene, og at det faktisk er enda flere historier). Jeg kan jo bare spekulere i hvorfor forvarmeren ikke funker som den skal?
Kristin ble altså til som en "lubben" liten tjej, temmelig brei over hekken og egentlig ikke spesielt pen. Full av utdaterte idèer, og litt tjukk i hue siden injection-systmet er fra Bosch på -80 tallet, men hun kommer jo egentlig fra et godt og møblert hjem. Hun har hatt sine stunder, men er temmelig utslitt. Hun må nå gi tapt etter å ha blitt kjørt knallhardt av en høyre-mann i mange år (og dette er en dobbelt-pun siden denne tidligere nevnte tidligere ministeren er gift med en høyre-mann). Det er en evig sutring fra henne med nye ulyder som dukker opp. Eneste gangene hun klarer å holde kjeft er når tidligere finansministeren er på ferie, men da står stort sett Kristin på bukk.
Som en god ekte sosialist har Kristin kostet meg en formue, og har vel ikke bidratt så veldg mye. Bare en haug med penger har gjort at hun har overlevet så lenge. Og på tross av at jeg har kastet en haug med penger etter henne vralter hun bare bortover, og nye skavanker dukker stadig opp.
Jeg må innrømme at jeg nå ikke lenger tør å kjøre Kristin i frykt for det den tidligere nevnte ministeren utsettes for. Kanskje er det Kristin som påvirker Kristin, eller så er det omvendt. Hun er jo ikke akkurat så ung lenger, og jeg vil nødig utsette oss for totalhavari.
Så:
Til alle raddisene der ute: Her har dere muligheten til å bruke masse penger på et tapsprosjekt som fører til at et visst parti får opp stemme-antallet igjen! Og ikke minst: pengene fra dette salget bidrar til å finansiere mitt kjøp av en elektrisk bil! Så her vinner alle! (Det er forøvrig et raddisgebyr på 2500,- på denne bilen som inkluderer innsendig av alle dokumenter til korrekt instans samt rydding av bilen).
Til alle med vettet i behold som ikke lar misunnelse og sjalusi drive dere: her har dere mulighet til å tjene noen kroner på å enten selge bilen i deler, eller å sette den i høvelig stand så den skranter bortover. Eller plukk av delene, og la resten gå i metall-pressen, så kanskje et visst parti blir historie!
Inkludert i salget følger (ta det du vil ha, resten selges løst eller går på søppelhaugen):
* takstativ og takgrind
* totalt 4 sett hjul, 1 sett sommer på alufelg, 1 sett sommer på stål, 1 sett piggfrie på stål, og 1 sett pigg på stål. Alle er godt brukt, men varer vel en sesong eller to til.
* massevis av deler.
* Haynes rep. håndbok
* Diverse nye smådeler
* både gummimatter og stoffmatter
* stereanlegg med både USB og minnekortleser
Siden vrakpanten nå er blitt 2500,- så blir jo prisen bare ca 7500,- Og det må jo anses som en kupp!
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 372 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 10 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Saab
- Modell
- 900
- Modellår
- 1995
- Karosseri
- Coupe
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 130 hk
- Slagvolum
- 2 l
- Kilometerstand
- 170 000 km
- Girkasse
- Manuell
- Girkassebetegnelse
- Skrot
- Hjuldrift
- Forhjulsdrift
- Seter
- 5
- Dører
- 5
- Farge
- Rød
- Fargebeskrivelse
- Sosialist-rød
- Interiørfarge
- Grå/skitten
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- LS44969
- Eiere
- 2
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- ABS-bremser
- Airbag foran
- Antiskrens
- El.vinduer
- Elektriske speil
- Hengerfeste, fast krok
- Lasteholdere/skistativ
- Lettmet. felg sommer
- Midtarmlene
- Motorvarmer
- Oppvarmede seter
- Sentrallås
- Servostyring
- Sommerhjul
- Stålbjelker
- Vinterhjul
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
3210 SandefjordLogg innLogg inn for å se hele adressen
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.