
IT-konsulent
Sporveien AS
- Frist 16.03.2025
- Ansettelsesform Fast
T-banen søker en kvalitets- og IKT-konsulent som er dyktig på datakvalitet og å koble mennesker og systemer
T-banens Operasjonssentral søker en kvalitets- og IKT-konsulent som er dyktig på datakvalitet og å koble mennesker og systemer. Kanskje det er deg?
Hvis du trives med å være bindeleddet mellom menneske og system, er god på opplæring og formidling, og opptatt av datakvalitet, kan dette kanskje være jobben for deg!
Operasjonssentralen er hjertet av T-banen og har det operative ansvaret for å gjennomføre driften. Et sentralt begrep for T-banen er å kjøre Tog i Rute. Det betyr at vi har god sikkerhet, regularitet, punktlighet og tilfredse reisende. Sentralen driftes døgnkontinuerlig i et kontrollsenter med ulike IT-systemer som driftes og vedlikeholdes av IT og vår infrastrukturenhet (IE). Denne stillingen vil være et bindeledd mellom avdelingen og IT/IE, samt i mange tilfeller være 1. linje support for driftssentralen. Videre vil stillingen bidra til å utvikle hvordan vi bruker og utnytter mulighetene i systemene våre for å forbedre driften. Den rette personen vil identifisere forbedringer, undersøke tekniske muligheter og bidra til å gjennomføre forbedringen. Videre tenker vi at det er viktig at den rette kandidaten er interessert i brukeraspektet med datasystemer.
Arbeidsoppgaver:
- Administrere og vedlikeholde interne systemverktøy for T-banedrift
- Gjennomføre opplæring og brukerstøtte for ansatte i relevante systemer
- Sikre datakvalitet gjennom regelmessig kontroll og validering av data fra driftssystemer
- Utføre analyser av driftsdata og utarbeide rapporter med forbedringsforslag
- Bidra til optimalisering av dataflyt mellom ulike systemer
- Støtte avdelingen i dokumenthåndtering, inkludert registrering og oppdatering av prosedyrer i vår interne kvalitetshåndbok
- Assistere Senior IKT Koordinator i daglige oppgaver og prosjekter
- Koordinere bestilling og oppfølging av forbruksmateriell til avdelingen
- Fungere som bindeledd mellom IT-avdelingen og operative enheter i T-banedriften
- Fagbrev i IKT-driftsfag eller IKT-servicefag er ønskelig, relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanning.
- Erfaring fra servicedesk eller lignende avdelinger med brukerstøtte med ulike nivåer av IT-kompetanse er verdifullt.
- Svært gode kommunikasjonsferdigheter i norsk. Gode engelskkunnskaper
- Grunnleggende forståelse og innsikt i nettverksinfrastruktur er en fordel
- Systematisk og analytisk
- Selvgående og evner å fordele tid og prioritere arbeidsoppgaver
- God til å samarbeide og være en lagspiller
- Klarer å se sammenheng mellom organisasjon og systemer
Hvorfor Sporveien:
I Sporveien står helse, miljø og sikkerhet alltid i fokus. Vi skal unngå skader til enhver tid og våre ansatte skal være trygge på jobben.Du blir en viktig del av et av landets største transportør av persontrafikk som er en samfunnsviktig arbeidsgiver med stor betydning for miljøet, bylivet og kollektivtrafikken. Vi ønsker å tilrettelegge for et grønnere samfunn, og jobber for å levere mest mulig kollektivtrafikk for pengene slik at flest mulig lar bilen stå, og heller reiser kollektivt.
Uavhengig om du er leder eller medarbeider kan vi tilby varierte, spennende og utfordrende arbeidsoppgaver. I Sporveien er det kort avstand til et mangfold av fagmiljøer.
Vi holder til i moderne lokaler på Tøyen samt på flere baser/verksteder sentralt beliggende i/rundt Oslo.
Vi har et sterkt og godt arbeidsmiljø med engasjerte og dedikerte kollegaer som også er opptatt av å være sosiale gjennom ulike aktiviteter. Blant våre ansattgoder finner du et mangfold av aktiviteter og tilbud, subsidiert kantine og gode pensjons- og forsikringsordninger. Som ansatt i Sporveien vil du få personalbillett på Ruter sitt rutenett i Oslo og Akershus.
Våre verdier ligger til grunn for våre prioriteringer, strategiske valg og i det daglige arbeidet vi gjør. For at du skal trives hos oss vil du kjenne deg igjen i våre verdier - Pålitelig, Engasjert og Samhandlende.
Sporveien samarbeider med Semac om bakgrunnssjekk av aktuelle finale kandidater. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV i forbindelse med ansettelsen.
Sporveien er underlagt offentlighetsloven som betyr at offentlige søkerlister kan bli utarbeidet (§ 25).
Høres dette interessant ut? Søk via rekrutteringsystemet vårt senest 16.03.2025. Spørsmål om stillingen? Kontakt Trond Kjølstad (leder Operasjonssentralen) - trond.kjolstad@sporveien.com.
Om arbeidsgiveren
Konsernet har 3700 ansatte og hovedkontor på Tøyen i Oslo. Forventet befolkningsvekst og miljøfokus gjør at kollektivtrafikk er et betydelig satsingsområde i årene fremover.
- Sektor: Offentlig
- Sted: Økernveien 9, 0653 Oslo
- Bransje: Annet, IT, Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Brukerstøtte/support, Drift/Operations, IT-support
Annonseinformasjon
- FINN-kode 395145705
- Sist endret