
HR-partner IT
Skatteetaten
- Frist 16.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Vil du jobbe bredt med HR og være en prosessdriver i et av Norges største IT-miljø?
Det er stor utvikling i Skatteetaten, og økt fokus på digitalisering i samfunnet bidrar til at IT-divisjonen har vokst betydelig. Det stiller krav til oss som virksomhet med fokus på blant annet kompetanse, kultur og leder- og medarbeiderutvikling. Vi ser etter deg som ønsker å jobbe bredt med HR, hvor prosessledelse vil være en viktig faktor.
Du vil bli en del av et lite team med allsidig og omfattende kompetanse. Med deg på plass er vi fire stykker pluss HR-leder. Vi jobber både spesialisert og på tvers av fagområder for å oppnå våre felles mål. Det betyr at vi også bidrar inn på hverandres fag- og ansvarsområder.
Du har utstrakt erfaring som prosessdriver, er en god fasilitator og vant til å jobbe både operativt og strategisk. Du er flink på metode, og hjelper oss til å omsette det i praksis. Du har god digital kompetanse og du forstår hvordan digitale løsninger, som for eksempel KI, kan skape verdi og forbedre arbeidsprosesser. Det å jobbe selvstendig er naturlig for deg, men det er viktig at du også evner å tenke team.
Hva går jobben ut på?
Du vil sammen med tre andre HR-partnere:
- bistå med HR-arbeid gjennom å utvikle, forankre og implementere ulike prosesser og tiltak med et særlig ansvar for strategiske retningen for kompetanse i divisjon IT
- delta i og fasilitere HR-prosesser sammen med lederne våre, og være en aktiv bidragsyter til divisjonens organisasjonsutvikling
- bistå på divisjonsnivå med HR-data, innsikt og analyse
- rådgivning og veiledning på hele HR-området
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
- høyere relevant utdanning. Flere års relevant erfaring kan veie opp for utdanningskravet
- erfaring som prosessdriver innen HR-fag, f.eks. innen kompetanseutvikling og omstillingsprosesser
- bred erfaring fra HR-området (du må ikke dekke hele HR-området)
- god digital kompetanse
- erfaring med dataanalyse er en fordel
Hva ser vi etter hos deg?
For å trives og lykkes i denne stillingen må du:
- ha god relasjonell kompetanse og evne til å samarbeide og kommunisere på tvers av fagmiljøer
- ha en utforskende væremåte
- være fleksibel og løsningsorientert
- evne til å sette deg inn i komplekse problemstillinger, og evner å se helheten i divisjonen
- trives med oppgaver både på operativt og strategisk nivå
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som seniorrådgiver, med en årslønn mellom 700.000 og 850.000 kr, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte kandidater kan vi vurdere å gi noe høyere lønn enn dette. Stillingen har seks måneders prøvetid.
Verdt å merke seg før du søkerVi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. Dersom du er aktuell for stillingen, tilbyr vi deg en omvendt referansesjekk. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match.
Vi er på jobb for alle og skal være et godt sted å jobbe for alle. Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli unntatt denne søkerlisten. Da må du i så fall begrunne hvorfor du ønsker det, og vi tar deretter stilling til om vi kan innvilge ønsket ditt. Kan vi ikke det, hører du selvsagt fra oss.
Om arbeidsgiveren
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, fem divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte medarbeidere som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
- Nettverk: LinkedIn
- Sektor: Offentlig
- Sted: Fredrik Selmers vei 4, 0663 Oslo
- Hjemmekontor: Delvis hjemmekontor
- Bransje: HR, organisasjonsutvikling og rekruttering, IT, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: HR, personal og rekruttering, Rådgivning
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Leder- og medarbeiderutvikling, Kompetanse, HR-analyse, Kultur, Prosessledelse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 395196493
- Sist endret