
Vil du lede vår nye seksjon for økonomi, HR og publikumsmottak?
Statsforvalteren i Agder
- Frist 16.3.2025
- Ansettelsesform Fast
Seksjonsleder organisasjon
Vi søker en fremtidsrettet og engasjert seksjonsleder med relevant ledererfaring. Seksjonslederen får det daglige ansvaret for embetets virksomhetsplanlegging, analyse og internkontroll. I tillegg ligger ansvar for avdelingens administrasjonsfaglige arbeid, og daglige drift. Som seksjonsleder vil du inngå i avdelingens ledergruppe. Stillingen rapporterer til avdelingsdirektør.
Organisasjon- og forvaltningsavdelingen består i dag av 15 dyktige medarbeidere fordelt på to seksjoner; organisasjon og forvaltning.
Seksjon organisasjon består av 9 medarbeidere fordelt på økonomi, HR/personal, samt publikumsmottak.
Du vil få i oppdrag å lede og videreutvikle en veldrevet seksjon som skal understøtte organisasjonens samfunnsoppdrag. Porteføljen til seksjonen utvides nå med kompetanse innen strategi og visjonsarbeid, virksomhetsstyring og planlegging samt internkontroll.
Hos oss blir du en del av et godt miljø med rom for drøfting og kollegaer som hjelper og støtter hverandre.
Bli bedre kjent med oss ved å se vår rekrutteringsfilm på YouTube: https://youtu.be/deLyIYwt8hw (https://youtu.be/deLyIYwt8hw)
Vi ønsker mangfold
Inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, seksuell legning, funksjonsevne eller hull i CV-en til å søke.
Ansvarsområder
Du vil sammen med avdelingsledelsen bidra til å
- sørge for god virksomhetsplanlegging og virksomhetsstyring
- lede, forvalte og utvikle embetets støttefunksjoner, herunder sørge for effektiv og profesjonell administrativ drift av embetet
- sikre at dokumentasjonsforvaltningen i embetet er i henhold til gjeldende krav og lovverk, med oppdaterte styringsdokumenter
- sikre god internkontroll i embetet
I tillegg kommer følgende ansvarsområder:
- Ivareta personalansvar, lede og utvikle medarbeidere
- Sekretærfunksjon i samarbeidsutvalget (SAMU)
- Ansvar for intern kommunikasjon, HMS og informasjonssikkerhet
- Samarbeide med Statsforvalternes fellestjenester (STAF) om innkjøpsavtaler
- Rapportering
Virksomheten har løpende krav til effektivisering og fornyelse. Vi vil fremover ta i bruk ny teknologi og KI. Det forutsettes at den som ansettes ønsker å være en pådriver i dette arbeidet.
Kvalifikasjonskrav
Vi ser etter en dyktig leder med følgende kompetanse:
- Relevant utdanning på masternivå innen eksempelvis styring og ledelse, statsvitenskap eller samfunnsøkonomi. For lang og relevant erfaring kan deler av utdanningskravet fravikes.
- Ledererfaring, primært fra det offentlige
- Erfaring og kompetanse fra seksjonens fagområder
- Godt kjennskap til statlig avtaleverk og erfaring fra offentlig forvaltning
- God system- og rolleforståelse.
- God skriftlig- og muntlig formuleringsevne på norsk er et krav
Personlig egenskaper vi ser etter:
- God på å bygge tillit og å skape gode relasjoner.
- Løsnings- og utviklingsorientert med evne til å tenke helhetlig og strategisk
- Strukturert og med god arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
- Fleksibel med gode samarbeidsevner
Vi vurderer søkerne ut fra kvalifikasjoner, praksis og personlig egnethet. De første 6 månedene er prøvetid.
Vi tilbyr
- Stilling som seksjonsleder/underdirektør i kode 1059, med lønnsspenn fra kr 800 000 - 850 000, avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
- Gode lærings- og utviklingsmuligheter.
- Godt sosialt og faglig miljø med høy kompetanse og stort engasjement.
- Familievennlig og fleksibel personalpolitikk
- Gode arbeidstidsordninger med fleksibel arbeidstid, inkludert sommertid
- Flott, nytt kontorbygg på Fløyheia i Arendal sentrum med egen kantine, kokk og treningsrom.
- Medlemskap i Statens Pensjonskasse (SPK) med gode pensjons-, låne, og forsikringsordninger. Det trekkes 2 % av lønnen til innskudd i SPK.
Den som ansettes må kunne akseptere endringer av arbeidsoppgaver innenfor avdelingen og embetets saksområder.
Spørsmål om stillingen
Nærmere opplysninger om stillingen får du av:
- Avdelingsdirektør organisasjon og forvaltning, Kari Schjelderup 370 17 510 / 901 86 927
Søknad sendes elektronisk via lenke på denne siden, "søk stillingen". Relevante vitnemål og attester må følge søknaden.
Søknadsfrist: 16.mars 2025
Søkere som ønsker å reservere seg fra oppføring på offentlig søkerliste må begrunne dette. Vi varsler søkeren dersom vi ikke tar til følge ønske om reservasjon.
Om arbeidsgiveren
Statsforvalteren er Kongens og Regjeringens fremste representant i fylkene. Vi har ansvaret for å iverksette statlig politikk, sørge for at den blir best mulig lokalt tilpasset og kommer innbyggerne til gode.Statsforvalteren er også et viktig bindeledd mellom kommunale og sentrale myndigheter, og kan spille inn viktige saker fra kommunesektoren til sentrale styresmakter.
- Sektor: Offentlig
- Lederkategori: Leder
- Sted: Fløyveien 14, 4838 Arendal
- Bransje: HR, organisasjonsutvikling og rekruttering, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: HR, personal og rekruttering, Ledelse
(1/8)
Annonseinformasjon
- FINN-kode 395359596
- Sist endret