PR og Presse manager
VISITDENMARK
- Frist 12.3.2025
- Ansettelsesform Fast
VisitDenmark søker PR og Presse manager til kontoret i Oslo
Brenner du for kommunikasjon og PR og kan du inspirere nordmenn til å velge Danmark til neste ferie? Da har vi en spennende jobb for deg.
Arbeidsoppgaver og ansvar:
Nordmenn er en av de viktigste turistgruppene i Danmark, og vi jobber tett med destinasjoner, feriehuspartnere, transportører og attraksjoner for å skape engasjerende markedsførings- og presseaktiviteter. Vi er et kontor i utvikling, og du vil få muligheten til å sette ditt preg på arbeidsdagen i et team som brenner for å markedsføre Danmark.
Du vil være en sentral del av et sterkt team på fire kolleger ved kontoret i Oslo. Oppgavene spenner vidt og løses i nært samarbeid med både kolleger i Oslo og på tvers av VisitDenmark. Du vil især jobbe tett med det norske teamet og sammen skal dere utvikle og gjennomføre strategiske presse- og PR-aktiviteter som styrker Danmarks posisjon som en favorittdestinasjon for nordmenn.
Dine primære oppgaver og ansvarsområder vil være:
PR- og presseaktiviteter
- Iverksette og gjennomføre PR- og presse strategi i tråd med VisitDenmarks nasjonale og internasjonale mål.
- Planlegge, koordinere og gjennomføre alle presseaktiviteter på det norske markedet- fra idé til sluttrapportering. Dette inkl. å arrangere presseturer til destinasjoner i Danmark og utforme presseinnsalg mot journalistkontakter i Norge.
- Utvikle og distribuere pressemeldinger og nyhetsbrev.
- Bidra til tverrnasjonale presseaktiviteter i samarbeid med VisitDenmarks internasjonale team.
Nettverksbygging og relasjonspleie
- Vedlikeholde, utvide og styrke nettverket av journalister, influencere og freelancere som VisitDenmark samarbeider med.
- Key account management av partnere knyttet til presseaktiviteter.
Strategi og kunnskapsutvikling
- Overvåke og rapportere på presseomtale samt analysere resultater.
- Videreformidle innsikt og beste praksis til samarbeidspartnere innen presse og PR.
- Holde seg oppdatert på trender innen reiseliv, design, mat, kultur og bærekraft.
- Bidra aktivt til kunnskapsutveksling internt i teamet og på tvers av VisitDenmarks internasjonale organisasjon.
Budsjett- og prosjektansvar
- Ansvar for PR- og pressebudsjett.
- Sikre en helhetlig integrasjon mellom presse, PR, innholdsproduksjon og markedsaktiviteter.
Dine erfaringer og kompetanser:
Vi ser etter en engasjert og strukturert person med noen års erfaring innen strategisk PR, mediehåndtering og pressearbeid – gjerne med en relevant bachelorgrad. Du har erfaring med å planlegge og gjennomføre presseaktiviteter og du evner å identifisere nyhetsrelevante saker. I tillegg er du en dyktig skribent som kan utforme pressemeldinger og innhold som engasjerer. Det er en fordel om du har et godt nettverk innen media, eller erfaring med å bygge relasjoner med journalister, influencere og andre relevante aktører.
For å lykkes i rollen må du være selvstendig og kunne drive prosjekter fra start til slutt, samtidig som du trives med å samarbeide på tvers av team og landegrenser. Du er proaktiv, detaljorientert og har en sterk evne til å finne og formidle de gode historiene som skaper medieoppmerksomhet. Gode samarbeidsevner er avgjørende, da du vil jobbe tett med både interne og eksterne partnere.
Vi tilbyr:
En meningsfull, spennende, morsom og krevende jobb hvor du i samarbeid med engasjerte kollegaer får muligheten til å bli utfordret og til å utvikle dine ferdigheter i et internasjonalt miljø med en uformell og uhøytidelig tone. Som en del av VisitDenmarks internasjonale organisasjon vil du samarbeide med kollegaer ved hovedkontoret i København og våre markedskontorer i andre land. Dette betyr at du får tilgang til et bredt nettverk av eksperter, innsikt fra ulike markeder og muligheten til å bidra til tverrnasjonale initiativer.
Arbeidsplassen er Fjordalleèn i Oslo. Totalt sett får du rundt 80 dynamiske og engasjerte kolleger i København og på våre markedskontorer i andre land, som alle er stolte av å markedsføre Danmark.
Stillingen innebærer noe reiseaktivitet, primært til Danmark. Vi forventer et stort personlig ansvar for oppgavene som skal løses og har samtidig fokus på å opprettholde en god balanse mellom privatliv og arbeidsliv.
Tiltredelse så fort som mulig. Lønn forhandles individuelt i forhold til kvalifikasjoner.
Søknad og søknadsfrist:
Vi trenger deg så fort som mulig, så send søknad og CV senest 12. mars 2025 via: søk stillingen. Kun søknader som sendes inn via vårt e-rekrutteringssystem vil bli vurdert.
Vi gjennomfører innledende intervjuer fortløpende, så vi oppfordrer deg til å søke så snart som mulig. Andre intervjuer forventes avholdt i uke 13. Som en del av rekrutteringsprosessen kan du bli presentert for personlighetstester og caseløsning.
Har du spørsmål til stillingen, er du velkommen til å ta kontakt med Markedssjef, Hege Fredlund Hoff på telefon 93245210.
Vi gleder oss til å høre fra deg!
Om arbeidsgiveren
VisitDenmark jobber for å øke bevisstheten om Danmark som reisemål og for å få flere turister til å reise til landet. Norge er et av våre 10 prioriterte markeder, og fra vårt kontor i Oslo utvikler og gjennomfører vi målrettede kampanjer og PR-aktiviteter som styrker Danmarks posisjon som favorittdestinasjon for nordmenn. En svært viktig aktivitet for posisjonering og profilering av Danmark i Norge er vårt arbeid med norske medier. Her kan vi målrettet fortelle de gode historiene om Danmark og samtidig nå bredt ut. Hvis du har ferdigheter, erfaring og lyst til å jobbe i et uformelt og internasjonalt miljø, kan du være vår nye PR- og pressemanager.
- Nettverk: Facebook, LinkedIn
- Sektor: Organisasjoner
- Sted: Fjordalleen 16, 0250 Oslo
- Bransje: PR, informasjon og kommunikasjon, Reise og turisme
- Stillingsfunksjon: Journalist, Markedsfører, PR og informasjon
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
presse, pr, kommunikasjon, journalistikk, medier
Annonseinformasjon
- FINN-kode 395434640
- Sist endret