Kompetanse, Karriere Innlandet - Enhetsleder/Rektor
Innlandet fylkeskommune Kompetanse og tannhelse
- Frist 18.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Kompetanse, Karriere Innlandet - Enhetsleder/Rektor
Beskrivelse
Vi søker en engasjert og faglig sterk leder for Karriere Innlandet. Stillingen har en sentral rolle i tilrettelegging, utvikling og kvalitetssikring av karriereveilednings- og opplæringstilbudet for voksne i Innlandet.
Utdanningssystemet skal imøtekomme samfunnets kompetansebehov fremover. Dialog med kommuner, NAV, Statsforvalteren, utdanningsinstitusjoner og samarbeidsparter fra arbeids- og næringslivet utgjør en sentral del av stillingen. Leder har også en sentral rolle i arbeidet med å koble sammen universiteter, høyskoler og andre tilbydere av kompetanseutvikling med det regionale arbeidslivet. Dersom du har interesse for å være med å forme fremtidens kompetanseløsninger for en god utvikling i Innlandet, kan dette være jobben for deg.
Seksjon for regional kompetanseutvikling
Seksjon for regional kompetanseutvikling inkluderer fagenhetene Skoleutvikling, Karriere Innlandet, Elevtjenesten og Regional kompetanseutvikling. I Karriere Innlandet er det totalt ni karrieresentre lokalisert i alle fylkets regioner.
Vi søker en leder som
- er initiativrik og som jobber effektivt, strukturert, selvstendig og i team
- er positiv og utadvendt og liker å kommunisere med et bredt sett av samarbeidsparter
- har en helhetlig tilnærming til voksnes lærings- og utviklingsmuligheter i Innlandet
Om stillingen
- 100% fast stilling
- inngår i ledergruppen for Regional kompetanseutvikling og i utvidet ledergruppe for Kompetanse og tannhelse
- arbeidssted er Hamar og noe reisevirksomhet må regnes med
Arbeidsoppgaver
- fag- og økonomiansvar for Karriere Innlandet
- personalansvar for enhetens fem rådgivere i sentraladministrasjonen, samt lederne for de ni karrieresentrene
- tilrettelegge, utvikle og kvalitetssikre veilednings- og opplæringstilbud for voksne deltakere, i samarbeid med fagrådgivere og lederne for karrieresentrene
- arbeide målrettet for å møte samfunnets kompetansebehov gjennom fylkeskommunens tilbud til voksne og det øvrige utdanningssystemet
- samarbeid med kommuner, NAV, Statsforvalteren, utdanningsinstitusjoner og samarbeidspartnere fra arbeids- og næringslivet
- bidra som megler mellom universiteter, høyskoler og andre tilbydere av kompetanseutvikling for å sikre fleksible og desentraliserte utdanningstilbud som møter regionale kompetansebehov
- utarbeide politiske saker og følge opp vedtak, samt bidra til årlig rapportering og strategiarbeid
- synliggjøre fylkeskommunens tilbud om kompetanseheving for voksne, med fokus på økt deltakelse og gjennomføring
Kvalifikasjoner
- relevant høyere utdanning på masternivå. Annen særlig relevant erfaring kan kompensere for manglende formell kompetanse
- relevant pedagogisk erfaring og kunnskap
- dokumenterte lederegenskaper og erfaring med personalledelse
- erfaring med utviklingsprosesser og ledelse i utdanningssektoren
- god kjennskap til utdanningssystemet og arbeidsmarkedet i Innlandet
- evne til å bygge og opprettholde gode samarbeidsrelasjoner på tvers av sektorer og aktører
- erfaring med analyse av arbeidsmarked og kompetansebehov er en fordel
- evne til å arbeide selvstendig, strukturert og målrettet
Egenskaper
- motiveres av å bidra til kompetanseutvikling og opplæring i samarbeid med lokalt og regionalt arbeids- og næringsliv
- stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne til å levere resultater og håndtere omstilling
- tillitsskapende og god på kommunikasjon og relasjonsbygging
- løsningsorientert og strategisk i tilnærming
- nøyaktig, organisert og god på planlegging og vurdering
- framoverlent og tar initiativ for utvikling
- gode samarbeids- og kommunikasjonsevner vektlegges spesielt
Vi tilbyr
- mulighet til å påvirke og bidra til samfunnsutvikling og forme fremtidens kompetanseløsninger
- spennende og utfordrende lederoppgaver i et faglig utviklende miljø
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår, herunder gode pensjons- og forsikringsordninger
- lønn etter avtale
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest - ikke eldre enn tre måneder - for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Om arbeidsgiveren
Fylkeskommunen har ansvar for en rekke viktige samfunnsoppgaver innenfor kompetanse, tannhelse, samferdsel, kultur og næringsliv i fylket. På alle områder skal vi koordinere og bidra til samarbeid og utvikling av innlandssamfunnet på tvers av kommunegrensene. Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste folkevalgte organ.
Vi er en stor, mangfoldig og framtidsrettet organisasjon med over 4000 kompetente medarbeidere. Innlandet fylkeskommunes visjon er «eventyrlige muligheter». Vi jobber alle for at Innlandet skal være et godt sted å bo og arbeide, og håper du vil være med på laget!
Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a
- Sektor: Offentlig
- Sted: Parkgata 64, 2317 Hamar
- Bransje: Barn, skole og undervisning, Forskning, utdanning og vitenskap, Offentlig administrasjon
- Stillingsfunksjon: Kontor og administrasjon, Ledelse
Annonseinformasjon
- FINN-kode 395511920
- Sist endret