Teknisk systemoperatør
Helthjem
- Frist 31.03.2025
- Ansettelsesform Fast
Teknisk systemoperatør
Er du en teknisk orientert problemløser med interesse for automatiserte systemer og avanserte logistikkprosesser?
Vi søker en dyktig og engasjert teknisk spesialist til vårt team – en nøkkelrolle i drift og vedlikehold av vårt automatiserte sorteringsanlegg.
Har du interesse for dataanalyse og prosessforbedring? Er du kanskje nyutdannet og klar for en spennende utfordring? Nå har du muligheten til å bli en del av vinnerlaget som Teknisk Systemoperatør!
Vårt nye terminalbygg i Vestby markerer starten på fremtidens produksjonsoppsett for Helthjem, og du kan bli med på veksteventyret. Vi har nylig gått fra manuell til automatisert sortering, og selv om vi har kommet langt, er det fortsatt mye å forbedre. Derfor trenger vi flere strukturerte problemløsere som jobber metodisk med rotårsaksanalyse av både tekniske utfordringer, automatiserte systemer og manuelle prosesser. Du trives med tidspress, holder hodet kaldt ved akutte driftsproblemer og evner å jobbe effektivt for å finne løsninger.
Hos Helthjem får du ekte gründerglede, innovasjon i praksis, høyt faglig nivå, mye humor og stor takhøyde. Her blir du en del av et kompetent team av flere tekniske ressurser og stillingen rapporterer til Teknisk Ansvarlig.
Blir du med på reisen?
Arbeidsoppgaver:
- Utføre forebyggende og korrektivt vedlikehold av anlegget for å sikre optimal drift og minimal nedetid.
- Feilhåndtering og rask problemløsning ved driftsavvik, eskalering ihht. rutiner.
- Kontinuerlig driftsovervåking gjennom driftssystemer for å identifisere og løse tekniske utfordringer.
- Optimalisering og ytelsesforbedring av anlegget gjennom analyser og dataevaluering.
- Ta initiativ og gjennomføre prosessforbedringer for å optimalisere vareflyt og arbeidsmetodikken på alle arbeidsstasjoner på terminalen. Dette innebærer overvåking av prosesser, endringer i layout, maler og generell oppsett.
- Sørge for at produksjonssystemene er satt opp riktig ved å gjøre tilpasninger og optimaliseringer
- Utarbeide rapporter og Dashboard-løsninger for å forbedre oversikt og beslutningstaking.
- Dokumentasjon av feil og tiltak i relevante systemer for kontinuerlig forbedring.
- Samarbeid med andre tekniske ressurser og terminalansatte for å sikre en sømløs produksjonsflyt.
- Støtte teamledere ved å bruke produksjonsdata til planlegging og analyse av driften.
- Delta og lede møter og prosjekter som omhandler effektiv drift og tekniske forbedringer.
- Opplæring av operatører og annet personell i teknisk bruk, sikkerhets- og vedlikeholdsrutiner.
- Overholdelse av HMS-krav for å sikre en trygg og effektiv arbeidsplass.
- Utføre andre driftsoppgaver sammen med terminalansatte på ulike arbeidsstasjoner
- Endringer i ansvar og arbeidsoppgaver må kunne påregnes
Vi tror du har:
- Teknisk utdanning innenfor automasjon, mekanikk, elektro eller tilsvarende fagområde er en fordel men ingen krav
- Erfaring med vedlikehold og drift av automatiserte anlegg er en fordel.
- God forståelse for feilsøking og problemløsing i tekniske systemer.
- Kjennskap til analyseverktøy og datahåndtering
- Kan kommunisere, både skriftlig og muntlig, på norsk og engelsk.
Vi ser etter deg som har/er:
- Analytisk og problemløsende – Evnen til å raskt forstå komplekse tekniske utfordringer og flaskehalser i vareflyt, og finne effektive løsninger.
- Strukturert og systematisk – Jobber metodisk med feilsøking, vedlikehold og dokumentasjon.
- Evne til å håndtere stress – Beholder roen og jobber effektivt under tidspress, for eksempel ved akutte driftsproblemer
- Lærevillig og tilpasningsdyktig – Villig til å lære nye systemer, teknologier og metoder for å forbedre arbeidsprosesser
Vi kan tilby:
- Konkurransedyktige betingelser, bedrift med store ambisjoner, spennende faglige utfordringer, og et dynamisk og godt arbeidsmiljø.
- Solide eiere i Schibsted og Polaris med gode interne karrieremuligheter
- Fokus på personlig utvikling med blant annet egne fagdager, bredt kurstilbud og godt samarbeid med noen av bransjens sterkeste fagmiljøer
Vi trenger enda flere ambisiøse og kompetente kollegaer for å våre mål om videre vekst, og ser frem til å høre fra deg.
Det kan forventes skiftarbeid (dag- og kveldsskift, inkl. søndager).
Aktuelle kandidater vil bli kontaktet fortløpende
Company benefits- Startup med store vekstambisjoner
- Frihet under ansvar og mulighet til å påvirke
- Strategisk satsing for storkonsern
- Fine kontorer i Oslo sentrum
- Jobb med tjenester som markedet liker
- Konkurransedyktige betingelser
Om arbeidsgiveren
Helthjem er et vekstselskap eid av Schibsted, Amedia og Polaris. Vi forenkler hverdagen til tusenvis av personer hver dag gjennom rask og fleksibel levering av pakker helt hjem. Mer enn 250 nettbutikker og hundretusenvis av mennesker bruker våre tjenester for å sende og levere pakker året rundt.
Vi er et fremoverlente, energisk og ambisiøst team med sterk gründerånd og en vilje til å gjennomføre nye prosjekter og oppgaver. Helthjems hovedkontor ligger i Akersgata 55 i Oslo sentrum, hvor vi sitter sammen med flere andre store Schibsted-selskaper.
- Nettverk: Facebook, LinkedIn
- Sektor: Privat
- Sted: Vestby, Norge, 1540 Vestby
- Bransje: Transport og logistikk
- Stillingsfunksjon: Analyse, Teknisk personell, Teknisk service
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
Teknisk, Drift, Analyse, pakkehåndtering. Sorteringsanlegg
Annonseinformasjon
- FINN-kode 395560919
- Sist endret