Applikasjonsforvalter
Politiets IT-enhet
- Frist 16.03.2025
- Ansettelsesform Engasjement
Applikasjonsforvalter med teknisk profil til team SAK
Vi er på vei mot å bli et produktorientert politi. Det handler ikke bare om teknologi, men også om hvordan vi jobber. Vi bruker tid på problemforståelse og lærer raskt. For å få fart, flyt og kvalitet jobber vi i tverrfaglige team, tett med brukerne våre og mot felles mål.
Sammen skal vi i politiet ivareta vår felles trygghet. For å klare det, trenger vi engasjerte, motiverte og modige medarbeidere som vil være med på å skape et mer digitalt og tilgjengelig politi.
Nå trenger vi deg som kan bistå i team SAK med support, drift og vedlikehold av IT-løsningene
I denne midlertidige vikar-stillingen vil du jobbe sammen med dyktige kollegaer som tester, drifter og forvalter tjenester som politiet benytter i sin arbeidshverdag. Vi ser etter en applikasjonsforvalter som kan bistå team SAK, da teamet opplever en økning i andre arbeidsoppgaver som må prioriteres. Du blir en del av et team som har ansvaret for tredjeparts systemer og -tjenester som brukes innenfor teamets ansvarsområder.
Vi er over 750 medarbeidere som sammen skaper verdi for innbyggerne, næringslivet og kollegaer i politiet.
Dette vil du jobbe med:
- bidra med oppdatert kompetanse innenfor IT-tjenester som støtter fagområdet til team SAK
- bidra i arbeidet med feilretting, videreutvikling og test av IT-løsninger
- løse funksjonelle og tekniske henvendelser på tjenester innenfor domenet virksomhetsapplikasjoner
- utføre relevant dokumentasjonsarbeid (brukerdokumentasjon mm.)
- gi opplæring til brukere i politiet
- samarbeide med leverandører av IT-tjenester innenfor domenet virksomhetsapplikasjoner
Vi trenger deg som har:
- utdanning på bachelor- eller masternivå innenfor relevant fagområde. Vitnemål fra høyere utdanning skal legges ved søknaden. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
- god IT-teknisk forståelse
- erfaring med forvaltning av IT-tjenester
- god skriftlig og muntlig framstillingsevne både på norsk og engelsk
For å bli vurdert som en aktuell søker til stillingen, må du oppfylle alle kravene over.
Når du jobber i politiet, følger det med et ansvar. Du må derfor ha plettfri vandel for å jobbe hos oss. I tillegg samtykker du til at det gjøres en skikkethetsvurdering av deg. Les mer på politiet.no/jobbipit
I tillegg er det en fordel om du har:
- kjennskap til support og/eller kundebehandling
- kjennskap til sak-/ arkiv systemer
- kjennskap til samhandling med leverandører/utviklere, utarbeidelse av kravspesifikasjoner og testing av IT-løsninger
- kjennskap til ulike saksbehandlingsverktøy, for eksempel Jira og Confluence
- kjennskap til andre IT-tjenester innenfor segmentet virksomhetsapplikasjoner
Vi tror du vil ha det fint hos oss om du:
- er entusiastisk og nysgjerrig
- er strukturert i din arbeidshverdag
- liker å jobbe smidig i tverrfaglig team
- evner å lære raskt og deler kompetanse med dine teammedlemmer
Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform på politiet.no/medarbeiderplattform
Vi tilbyr deg:
- fast avsatt tid til kompetanseheving
- fleksibel arbeidstid, sommertid fra mai til september
- fleksibilitet og mulighet til å jobbe hjemmefra noen dager i uken
- mulighet for å trene i arbeidstiden
- medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån
Les mer om alle godene ved å jobbe i Politiets IT-enhet på politiet.no/jobbipit.
Det er ønskelig med snarlig oppstart i denne midlertidige stillingen. Varigheten på stillingen er ett år, med mulighet til forlengelse.
Stillingen lønnes som 1434 rådgiver/ 1364 seniorrådgiver fra kr 550 000 - 750 000 avhengig av dine kvalifikasjoner. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan noe høyere lønn vurderes.
Arbeidsstedet ditt blir Majorstuen.
Fint å vite før du søker:
Les mer om hvordan vi jobber og hva som skjer når du søker jobb hos oss på politiet.no/jobbipit.
Dersom du ønsker å ikke komme på en offentlig søkerliste, må du krysse av for dette når du søker. Godkjenner vi ikke ønsket ditt, vil du få beskjed.
Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver. Dersom du trenger tilrettelegging, vil vi forsøke å legge til rette for det. Hvis vi har kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, inviterer vi minst én søker i hver av disse til intervju. For å bli vurdert som en slik søker må du oppfylle visse krav. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, krysser du av for dette når du søker. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Hos oss er det lett for deg å ta gode valg i arbeidshverdagen
I Politiets IT-enhet har vi fire retninger, som sammen skal bidra til at vi når målene våre og løser samfunnsoppdraget vårt: retning for brukeropplevelse, teknologi, team og folk.
Vi jobber for å se hverandres perspektiver, bruke tid på problemforståelse og være tett på brukerne våre. Ikke minst vil vi hverandre vel. Bli bedre kjent med retningene våre på politiet.github.io
Om arbeidsgiveren
- Sektor: Offentlig
- Sted: Fridtjof Nansens vei 14, 0369 Oslo
- Bransje: Drift og vedlikeholdstjenester, IT
- Stillingsfunksjon: Drift/Operations, IT-support
- Arbeidsspråk: Norsk
Nøkkelord
support, drift og vedlikehold, virksomhetsapplikasjoner, Politi, IT
Annonseinformasjon
- FINN-kode 395580391
- Sist endret